Super dat het met die van jou ook zo goed gaat!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
AmFe schreef:Mijn paard loopt sinds twee maanden dag en nacht buiten. Hij vindt het heerlijk en volgens mij gaat het erg goed met zijn been. Het voelt in ieder geval heel strak aan allemaal en heb geen vocht meer gezien. Kan er natuurlijk niet in kijken..
Ik laat hem mooi nog een paar maanden lopen. Kan volgens mij geen kwaad!
AmFe schreef:Ach wat balen zeg! Wordt er veel geschopt? Als er zoveel onrust is dan zou ik mijn paard daar niet in willen hebben staan. Ze hoeven maar 1 keer op de pees te trappen...
Mijn paard was in het begin zelf vervelend tegen z'n weidemaatje maar dit duurde gelukkig maar een paar dagen. Nu zie ik ze nooit meer rennen of aan elkaar zitten oid. Er is daar zoveel rust dat er eigenlijk nooit wat is en dat geeft mij vervolgens ook weer veel rust.
Vind het wel belangrijk om zo min mogelijk risico te lopen, je doet dit tenslotte niet allemaal voor niets! Is er geen mogelijkheid dat ze met bv 1 ander paard kan lopen?
Hopelijk komt er snel wat rust!
seebensee schreef:AmFe schreef:Ach wat balen zeg! Wordt er veel geschopt? Als er zoveel onrust is dan zou ik mijn paard daar niet in willen hebben staan. Ze hoeven maar 1 keer op de pees te trappen...
Mijn paard was in het begin zelf vervelend tegen z'n weidemaatje maar dit duurde gelukkig maar een paar dagen. Nu zie ik ze nooit meer rennen of aan elkaar zitten oid. Er is daar zoveel rust dat er eigenlijk nooit wat is en dat geeft mij vervolgens ook weer veel rust.
Vind het wel belangrijk om zo min mogelijk risico te lopen, je doet dit tenslotte niet allemaal voor niets! Is er geen mogelijkheid dat ze met bv 1 ander paard kan lopen?
Hopelijk komt er snel wat rust!
Dank je AmFe, afgezien van het feit van het risico trap tegen een pees waar ik niet aan moet denkenvind ik, voor mij een geheel nieuw woord "lakschade" of "dat is kuddegedrag" zoals mensen er zich bij neerleggen geen gemakkelijk iets om je paardje in achter te laten en te wachten tot er rust is ........
Voorbeeld ik zet haar vanmiddag terug in groepje via entree (binnenplaatsje) waar drinkplaats en ook een hooivoederplek is, zij wil alleen maar gaan drinken maar wordt direct weggejaagd door merrie die notabene "hooi" staat te eten ....... wow dit is niet leuk om je paard af te zien druipen![]()
inmmiddels mij geheel onverwachts moeten verdiepen in wondzorg (ander topic) en druk lezend in en naar "kuddegedrag".....daar hou ik mij thuis nu maar mee bezig![]()
blij met Bokt.nl
AmFe schreef:Sja het zou zo zonde zijn als je achteraf denkt: had ik maar.... Ik zou sowieso m'n paard met een Peesblessure niet in een groep zetten. Veel risico. Je bent er niet de hele dag bij. Er hoeft er maar 1 een schop op te geven of ze moet een keer snel draaien om weg te komen.
Waarom moet je zo ver weg? Er zijn toch vast wel boeren met weilanden in de buurt?