Wat een verhaal...

was Pablo alleen achter stijf of liep hij voor ook minder ?
hoe is het nu met hem ?
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
lolclub schreef:@Geerke
Wat een verhaal...![]()
was Pablo alleen achter stijf of liep hij voor ook minder ?
hoe is het nu met hem ?
Liene schreef:De DA zei idd dat er een scheurtje van de druk van het botje zou komen, maar hij dacht niet dat het er door zou komen.
mysa schreef:Oud hooi geven is echt onnodig, en zelfs onwenselijk. In oud hooi zit namelijk evenveel suiker en zetmeel als in verser hooi, alleen wel heel veel minder vitamine's, en dat wil je ook niet. Het hangt van het soort kuil af of dat verstandig is om te geven. Is het meer voordroog, dus vrij droog en stengelig, dan zou je dat in principe wel kunnen geven. Gewoon hooi zou de voorkeur hebben, maar half/half kan ook wel, heb ik hier ook vaak gedaan zonder problemen.
Aline4 schreef:Ik heb Safe & Sound geadviseerd gekregen van Dodson and Horrell. Geen idee alleen waar ik dat hier in de buurt kan kopen. Kunnen jullie mij vertellen waar ik dat in de Achterhoek kan kopen? Ik woon zelf in Hengelo G en mijn paarden in Zelhem. Zou geweldig zijn als het hier in de buurt ergens te krijgen is. Of hebben jullie misschien nog een andere tip.
mysa schreef:@Lageveld: ribben voelbaar of zichtbaar is wat mij betreft geen goede indicatie, althans niet bij de robuuste paarden/ponies, wat vind jij?
Liene schreef:De DA zei idd dat er een scheurtje van de druk van het botje zou komen, maar hij dacht niet dat het er door zou komen. En ik denk dat je gelijk hebt met die steun voor het botjeDe HS komt morgen middag.
lolclub schreef:Spiky, wanneer verhuis je naar het noorden ?
Nee, zonder gekheid... ik vind het echt geweldig hoe jij in je vak staat.![]()
Als je een afwijkend beeld begint te zien, begin je dan (voorzichtig) over verandering van voer en huisvesting, of niet ?
Kijk, het is natuurlijk niet mijn bedoeling of wens dat een hoefsmid de functie van dierenarts gaat overnemen, maar ik denk dat hij/zij wel degelijk een soort van waarschuwende factor kan zijn.
Juist omdat de smid geregeld komt is ook hij degene die de eerste wijziging ziet optreden.
Een te dik wordend paard, stijf bij het optillen van de benen, veranderingen aan de hoeven enz.. het zou allemaal een reden kunnen zijn om een goed gesprek met de eigenaar aan te gaan.
Wat de eigenaar er vervolgens mee doet is natuurlijk zijn eigen zaak...
SpikyBlue schreef:Je kunt een paard inderdaad, denk ik, het beste op het oog 'scoren', wat gewicht betreft, maar als je je paard elke dag ziet kan dat een andere kijk op hem geven dan iemand die hem eens in de zoveel tijd ziet. Die ziet ook of hij is afgevallen of dikker is geworden. Ik vraag zelf ook altijd even aan mijn DA wat hij ervan vindt als hij komt om te enten