Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
tjee schreef:Die van mij krijgt geen krachtvoer meer, alleen tijdens de voerrondes 2 peentjes voor het idee. Ook krijgt hij nu ipv kuilgras oud stengelig hooi. Qua medicatie krijgt hij Metacam, Tranquigel, carbasalaatcalcium, dainagecomp enandere homeo druppels waarvan ik even de naam kwijt ben. Wel is hij afgelopen zaterdag pas voor het eerst bekapt omdat ik daar van de DA mee moest wachten.
Yommie schreef:Die van mij krijg alleen nog maar hooi,en 2 handjes voer en een paar wortelen,waar ik de medicijnen in doe...
Daar voor kreeg ze hooiKUIL,half kilo bix...
fancylover schreef:En hoelang het duurt voordat het paard weer aan het lopen is, tsja dat is verschillend. Maar meestal ben je er wel een goede maand mee bezig voordat je rustig weer wat ga lopen enz. ligt er natuurlijk ook aan hoe ernstig het is enz enz.
tjee schreef:Volgens mijn hoefsmid heeft mijn pony nu zeker 2 aanvallen achter elkaar gehad. Ik vind hem eerlijk gezegd steeds slechter gaan lopen in die maand tijd. Jullie verhaal geven me wel eerlijk gezegd nog wat hoop want ben het toch nu wel een beetje aan het opgeven. Mijn pony heeft het alleen aan zijn voorbenen gelukkig. Voor ons is het extra zuur omdat hij heel 2008 al stil hebt gestaan door een peesblessure aan zijn achterbeen en we net weer mochten opbouwen.
tjee schreef:Dus dat betekend dat mijn beestje een jaar met pijn moet leven? Is dat dan wel eerlijk tegenover hem? Rijden is niet mijn prioriteit, maar dat hij een jaar moet pijnlijden vind ik geen fijne gedachte.
tjee schreef:drainage comp krijgt hij al, ook de andere druppels die erbij horen podocomplex. van de pijnstillers af ik denk nog geen optie omdat hij echt heel moeilijk loopt. Het is allemaal zo moeilijk. Vooral omdat ze op stal zeiden dat je met 3 weken wel verbetering zou moeten zien en dit bij hem dus absoluut niet het geval is.
tjee schreef:Hij is zaterdag bekapt en daarbij is hij wat platter gezet. Hij had van zichzelf behoorlijk steile hoefjes dus dat werkte ook niet echt mee.