Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Mette

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 18:56

Ohh wat balen... Kan het niet deels door de temperatuur komen?
Ik ben ook nog aan het modderen met dik been, niet eens het been dat geblesseerd is. Bij haar wordt het nu gelukkig wat minder, maar ik zit er maar over in de stress.. :(

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 19:00

Dit is dus ook niet het blessurebeen.. Dus nee helaas niet door de warmte...

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 23:25

Wauw gaaf nniekje. Lekker gaan opbouwen.

@somebith oei dat is balen.

Hier nu ook de andere toch licht onregelmatig. Zn exblessurebeen is goed alleen linksachter heeft hij boven zn kogel iets verdikking en beetje warmer maar echt maar minimaal. Twijfel of k eerst cranio laat komen en hem weer eens recht laat zetten(hij is enorm scheef) of toch maar even aankijk en anders richting da voor een echo.

Andere doet het super goed die had vandaag dagje vrij. Been vult zich wel soms maar is na wat werk toch weer dun

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 07:18

Ik ga vandaag de dierenarts maar bellen, zie nog geen verbetering.. Zijn been is echt dik dat vocht gaat hij nooit uit zichzelf afvoeren en ook niet met een ontstekingsremmer. Bah, baal er van.

Lastig ikke :(:) Hopelijk valt alles mee bij die van jou.

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 07:43

Oei dat is balen Somebitch!! Ik hoop voor je dat het meevalt.

Ikke20: Jeetje ik hoop niet dat je straks 2 paarden met blessure hebt staan :(

nnniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 11:48

Balen zeg, hoop echt voor jullie beiden dat het meevalt. De warmte van deze week gaat er ook niet aan mee helpen!

Gisteren een klein hoera momentje, had 10 minuten met hem aan de hand gestapt, daarna opgezadeld en voorzien van zijn nieuwe back on track peesbeschermers, erop geklommen en 2 rondjes gestapt en 2 keer een lange zijde gedraafd. Hij was super braaf en geen stap verkeerd gezet. Nu deze week met de hitte alleen nog maar even aan de hand stappen en dan kijken we volgend weekend weer. Hopelijk blijft hij nu voor altijd zo braaf :D

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 12:00

Ik krijg vochtafdrijvers, eind vd week begin volgende week even verder kijken...

nnniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 15:24

Mijn oude instructie had ooit de tip om lappen gedrenkt in water en azijn rond het been te wikkelen en daarover te bandageren en ze daarmee een nacht te laten staan. De azijn zou dan het vocht uit het been trekken. Misschien is dit al eerder in dit topic voorbij gekomen en al helemaal achterhaald hoor, maar misschien heb je er iets aan..

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 15:32

Heb ik inderdaad ook van gehoord, maar ik hou niet zo van bandageren.. Wie weet wat hij daar mee uitspookt :') :=

nnniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 16:12

Ik heb er toen destijds ook niet voor gekozen bij mijn oude pony, ja hooguit 4 uurtjes, maar zeker niet de hele nacht. Als zo'n bandages los gaat heb je idd nog meer ellende. Kan dus ook niet zeggen of het echt helpt.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 16:17

Vochtafdrijvers werken ook. :j Komt wel goed. Hopelijk blijft het dan wel weg..

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 16:23

Agh ben het ondertussen wel gewend aant raken dat hier alles tegelijk ind e lappenmand zit.

Bandages met azijn heb ik idd ook vaker gehoord. En als je goed banageerd gebeurd er niet veel mee. Hier heeft er 1 na zn operatie en verbandperiode tijd met bandages gestaan

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 16:41

Bij ons gaat het goed. Ben druk met opbouwen bezig zitten nu op 15 km met 4 x 10 min draf en min of 6 galop.
ging heel goed benen bleven strak en dun. Ook morgens was het been strak. En dat terwijl ze snel opgelopen benen heeft nachts op de paddock.
Nu heb ik twee dagen achter elkaar gereden. zondag 15 km vrij rustig aan. minder gedraaft en minder galop. Benen leken iets voller maar het is ook weer warmer. Gisteren weer gereden 15 km volgens schema en nu vind ik ze weer iets voller. Nu was ze wel in de paddock gaan staan omdat ze het warm heeft.
Gisteren na het rijden waren ze super strak. Net de graas korf af gedaan dan gaat ze wel weer grazen kijken of het vocht straks dan toch weg is.

Ik was heel positief. donderdag weer echo en had goede hoop dat dit de laatste keer zou zijn. Maar dit maakt me toch weer onzeker.

Merken jullie dat je paard met dit warme weer dikkere benen heeft.
Ik zie overigens ook wel wat vocht in de achter benen die dus niks mankeren.
Maar bij de blessure benen gaat het vocht zo over het hele been zitten maar vooral ook rond de blessure.

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 17:23

Koetjeboe wat een heerlijk opbouwschema heb je al.
Warm is niet warm. Mijn paard haar been is iets van dik dikker dikst.... donderdag komt de dierenarts weer..

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 17:43

kiki heeft niks geen warme benen. alles voelt normaal

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 21:10

woehoe hier word vanavond een feestje gevierd.
vandaag weer controle gehad en we hoeven niet meer terug te komen.
ze liep super op de harde volte en ook super op de buig proeven en de echo was heel mooi. de pees is nog steeds wel iets dik. maar de vraag blijft of dat überhaupt weg zal gaan. Maar hij was heel tevreden met wat we nu hadden.
Mag zelfs weer sprongetje maken. (durf niet hoger als 50-60 cm dus erg belastend is het niet).
Evt kan ik komende winter voor het volgende endurance wedstrijd seizoen nog een echo laten maken of te kijken of het goed blijft gaan en om te kijken of de pees toch nog meer is geslonken.

AmFe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 22:59

koetjeboe schreef:
ze liep super op de harde volte en ook super op de buig proeven en de echo was heel mooi. de pees is nog steeds wel iets dik. maar de vraag blijft of dat überhaupt weg zal gaan. Maar hij was heel tevreden met wat we nu hadden.
Mag zelfs weer sprongetje maken. (durf niet hoger als 50-60 cm dus erg belastend is het niet).
Evt kan ik komende winter voor het volgende endurance wedstrijd seizoen nog een echo laten maken of te kijken of het goed blijft gaan en om te kijken of de pees toch nog meer is geslonken.

Wat goed zeg!! Gefeliciteerd!
Ben het even kwijt maar wat had jouw paard precies?

AmFe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 23:01

Mijn paard loopt sinds twee maanden dag en nacht buiten. Hij vindt het heerlijk en volgens mij gaat het erg goed met zijn been. Het voelt in ieder geval heel strak aan allemaal en heb geen vocht meer gezien. Kan er natuurlijk niet in kijken..

Ik laat hem mooi nog een paar maanden lopen. Kan volgens mij geen kwaad!

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 07:26

Fijn zeg van de vorderingen!!!
Mijn paard helaas nog laaaang niet goed...

Lucia88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 08:28

Hey allemaal, ik was even weg, maar met ons peesje hier gaat t echt de goede kant op! Het dikke bultje vd pees is bijna weg en soms wat zwelling maar dat is ook na t koelen steeds weg. We mogen inmiddels een halfuur stappen, maar omdat ik het uiteraard goed wil aanpakken, ga ik nog 6 weken alleen stappen.
duurt echt laaaang, maar ben wel al blij dat het de goede kant op gaat. Hopelijk houdt pony zich ook wat rustig dat ze t niet zelf over belast!

@koetjeboe daar zit ik ook aan te denken om een keer na een wedstrijd te laten scannen als het zover is. Fijn dat je weer lekker wat mag doen! Ik merk ook dat met warme dagen de benen sneller dikker worden, vooral bij de blessure.

@sunshinee: balen dat er nog geen vorderingen zijn!

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 14:22

AmFe schreef:
koetjeboe schreef:

Ben het even kwijt maar wat had jouw paard precies?

beide voorbenen tussenpees blessure. links voor ook een gaatje erin

AmFe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 18:10

koetjeboe schreef:

Ben het even kwijt maar wat had jouw paard precies?[/quote]

beide voorbenen tussenpees blessure. links voor ook een gaatje erin[/quote]

Heftig zeg!! Super dat het nu zo goed gaat! Hopelijk kunnen jullie straks weer onbezorgd genieten! (Vraag me wel eens af of dat nog weer onbezorgd wordt na zo'n blessure... Maar wens het je wel toe!)

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 18:39

Wat fijn Koetjeboe!

Helaas hier wederom geen vooruitgang te zien op de echo... :( We zijn nu 11 weken bezig met koelen en stappen maar het schiet nog geen meter op.
Nu gekozen voor PRP, hopelijk werkt dat zijn vruchten af.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 13:34

Goed nieuws hier. Shockwave gehad over drie weken bog een keer en we mogen nu opbouwen met draven!

nnniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 16:20

Wat een goed nieuws Somebitch! Is de zwelling bij zijn achterbeen ook al weg?

Hopen dat de PRP aanslaat Mette!

En voor alle anderen die nog druk bezig zijn ook heel veel sterkte en succes!

Hier gaat het goed, hij gedraagt zich voorbeeldig, been blijft mooi dun en wordt niet warm. Heb er nu 4 dagen achter elkaar op gezet, eerst 2 a 3 rondjes aan de hand stappen, dan op een grote cirkel toch even aan de longe laten draven een rondje of 2 ( voor mijn eigen veiligheid, hij gaf gister toch 3 hoge rodeobokken waarvan ik niet weet of ik die uit had gezeten) en dan erop. Dan rijd ik zo'n 15 a 20 minuten, grotendeels stap. Ben begonnen met 4x een lange zijde in draf en gisteren heb ik 4x een lange zijde gedraafd en 2x een rondje in draf, 1x rechtsom 1x linksom. Na het rijden nog wel even koelen en smeren met Arnica gel, maar zijn been blijft mooi dun!