Polar schreef:Heftig, Berdien, en tegelijkertijd interessant om te zien.
Ik hoop dat ze vandaag ook nog goed loopt.
Smurffie, fijn dat je nu een diagnose hebt waar je gericht voor kunt behandelen.
Hier gaat alles nog steeds goed, geen terugval mee gehad en ik heb het paardje dat halverwege augustus ineens stokkreupel was, gisteren voor het eerst voorzichtig aan het werk gezet.
Dit ging heel erg goed, al merkte ik aan het eind toe dat er nog iets van onregelmatigheid aanwezig was.
Dus ze krijgt nog wat langer rust en ik zal haar binnenkort weer even bekappen, want dat is ook wel weer nodig.
Wat hier een enorm verschil heeft gemaakt, is het overstappen op hooi met weinig suiker.
Dit jaar vrij laat kunnen hooien en daardoor wat grof, stengelig hooi met weinig suiker geoogst.
Ik heb nog nooit zulke soepele manenkammen gevoeld bij ze.
Nu weet ik dat niet iedereen zelf kan kiezen wat voor hooi ze voeren, maar als je de kans hebt, zou ik daar absoluut naar kijken, want het maakt het hele paarden houden zoveel makkelijker.
Fijn dat het goed gaat, en dat je zo'n verschil merkt qua hooi!
Interessant om te zien he? Hoefsmid zei dat dit nog meeviel, dat hij het echt wel erger/heftiger ziet na hoefbevangenheid.
Vanochtend kwam ze goed haar box uit
Geen pas onregelmatig. Ze had ook beste haast om naar de wei te komen, altijd een goed teken