Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
capopjekop schreef:Qua voedingswaarden enz? Ik heb niet heel veel verstand van hooi, maar mijn ervaring is dat het ook lastig te zeggen is. Er is zoveel van invloed op de kwaliteit van je hooi. Denk hierbij aan de tijd dat het gemaaid is, weersomstandigheden, is het uitgebloeid, bemest, type gras, bodemsamenstelling etc.
Ik heb zelf een jaar voordroog van eigen land gehad. Het was toen net niet droog genoeg voor gewone balen, dus toen hebben we het laten inpakken. Ik had toen 17 balen, dus ik heb het laten analyseren. Qua suikers was het ideaal hooi voor mijn pony's. Er zat maar 28 gram suiker in per kilo droge stof.
capopjekop schreef:Ik zat met hetzelfde dilemma en heb gekozen voor graszaadhooi in slowfeeders. Ik meng het naar behoefte met gewoon weidehooi om ze op gewicht te houden en mijn welsh gaat een paar uur per dag op het gras omdat ze nog wel wat aan mag komen. Graszaadhooi voer ik nu al ruim 5 jaar met volle tevredenheid. Zo kunnen ze de hele dag knabbelen zonder te dik te worden. En het is minder lekker dan weidehooi dus ze eten alleen als ze honger hebben
Exception schreef:Mijn haflinger ook. Die lag op het dieptepunt alleen nog maar in de wei. Eerst grazend, en toen hield ze zelfs daar mee op. Dan weet je dat het echt mis is, zo'n vreetzak is het normaal. Gelukkig is het altijd weer goed gekomen en wordt het elk jaar makkelijker.mijn verzorgje is 3 keer hoefbevangen geweest1 keer moest de arme schat bijna de trailer ingetilt worden
Marieke_K schreef:ik geef alleen mijn mening en deel mijn ervaring, zoals je vraagt.
Ik kan niet zien hoe je paarden nu staan en wat de nieuwe stal biedt. Je zal vast de juiste keuze maken.