Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
geerke schreef:Info geven aan een dierenenarts?...dat heb ik 10 jaar geleden gedaan bij mijn vorige dierenarts![]()
Een hele stapel over insuline resistentie....hij heeft er niet in gekeken.
Hij trok wel een gezicht zo van...waar haal jij nu het lef vandaan?Ik ben toch degene die hier gestudeert heeft voor dierenarts?
Helemaal waar,maar ik kijk tegen een ziek paard aan....en dankzij mijn eigewijs zijn is hij nu alweer vijf jaar vrolijk!
En ik daarom ook
Nado schreef:Ja, ik ga met hen overleggen daarover. Ik heb eerlijk gezegd geen vertrouwen meer in mijn eigen DA (dat was al niet zo denderend, maar ja, zoveel keus heb je hier nou ook weer niet in de buurt), Nado zit nu al ruim 4 weken aan de parlodel en ze heeft nog helemaal geen contact opgenomen om te vragen hoe het gaat. Als je zo'n aggressief middel voorschrijft dan zou je toch denken dat je de reactie van het paard in de gaten wil houden ?
lolclub schreef:Een zoolkneuzing kan ontstaan door geweld van buitenaf natuurlijk, maar White Line Disease, flares, scheuren, brokkelhoeven en gevoelige zolen moeten mi al een waarschuwing zijn om actie te ondernemen,
helemaal als het onderhavige paard ook te vet is .
Ik weet alleen niet in hoeverre een hoefsmid dit leert tijdens de opleiding, misschien kan Spiky hier wat meer over vertellen...
Zammie schreef:Mijn hoefsmid (beste man en een heel goede fijne hoefsmid) meent nog steeds dat hoefbevangenheid van eitwitten komt. Al hele discussies met hem over gehad, maar hij blijft erbij...
fancylover schreef:ik lees hier dat een aantal hb paardjes al flink in de verharing zijn, klopt dat?
Marco is ook ontzettend in de verharing, sommige delen heeft hij zelfs al een beetje kale plekken. nu viel me op dat de shetlandpony's wel verharen maar lang niet zo erg en de arabier laat nog maar enkele haartjes los. Kan het met HB te maken hebben dat Marco zijn haar eerder en veel sneller loslaat?
SpikyBlue schreef:Je leert op de opleiding een hoop, krijgt een goede basis mee, maar het állerbelangrijkste is toch de praktijk, de stage, en wat je leermeester je kan meegeven aan ervaringen. Je eigen interesse en nieuwsgierigheid in het vak.
En daar gaat het nog wel eens mis.
Ik heb graag dat mijn klanten bij de afspraak zijn, zodat -mocht er iets afwijkends zijn- ik het gelijk kan laten zien. Dat vind ik erg prettig, want ik zie een paard om de 6 tot 9 weken elke keer weer terug en dan heb je elke keer een goede check-up met de eigenaren erbij.