En nu kan ik me ook niet meer inhouden...
Wat een

opmerking!
Ik gun elk paard een eigenaar die doet wat t beste is voor zijn of haar dier! Wat dat ook mag zijn! Zolang het welzijn van hun paard voorop staat, wie ben ik dan om te (ver)oordelen? En dat is nu juist wat mij tegen de borst stuit van een
aantal mensen (dus niet alle!) die NB aanhangen...zij veroordelen mensen die paarden op ijzers laten lopen. Getver! Bah! Wat geeft hen t recht dat te doen?
Mijn merrie staat op ijzers voor, zij kan niet zonder. Mijn ruintje gaat ook op ijzers voor, zijn zólen zijn zo dun dat elk steentje zeer doet...en nee, trainen op t harde helpt niet!!! Dat zijn we nl. al vanaf zijn geboorte bijna 3,5 jaar geleden aan t doen... In de ogen van NB-ers is mijn manier wellicht niet goed, maar wat geeft hen in hemelsnaam het recht mij te veroordelen omdat ik doe wat na grondige zelfstudie, heel goed kijken naar mijn paarden en vele adviezen t beste lijkt? Voorlopig lopen mijn paarden súper, zijn zowel de stand als de kwaliteit van de hoeven perfect, alleen dat ene erfelijke mankementje van dunne zolen...
Laat een iedere zn waarde zeg!!!
Even wat betreft de beginpost: ik vind de workshop hoefonderhoud stúkken beter klinken dan cursus natuurlijk bekappen! En wat betreft 't nationale A&A afzeik topic': Ik denk dat A&A er verstandig aan doen zich vooral met hun eigen business bezig te houden, anderen in hun waarde te laten en zich niet als ware zieltjeswinners op te stellen. Ik denk dat ze dan op véél meer respect kunnen rekenen dan op de wijze waarop zij momenteel bezig zijn.
En dan nog mijn mening:
Elk paard en elke eigenaar is verschillend. Wanneer de eigenaar goed naar zijn paard luistert en goed onderzoekt wat de mogelijkheden zijn, dan is dat helemaal perfect! Per paard zal de juiste oplossing verschillen, maar hee....er zijn meer wegen die naar Rome leiden! En als we uiteindelijk allemaal Rome (en gezond en goed lopend paard!) bereiken, wat heeft t dan voor nut elkaar zo aan te vallen...anders dan wellicht de eigen portomonnee proberen te vullen?