. Succes!Maikeltje, ben benieuwd hoe de Tildren kuur bevalt. Laat je het in 1 keer inspuiten of over 10 dagen verdeeld? Laat even horen hoe met Victor gaat. Mag je eigenlijk meteen weer aan de slag of krijg je een bewegings programma mee?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Succes!
maikeltje schreef:Pollewops, het wordt in één keer toegediend via een infuus. Da's destijds ook bij Sel gebeurd. De da gaf dezelfde reden aan.Het is gebleken dat dat betere resultaten geeft dan in 10x inspuiten in het gewricht. De rest hoor ik morgen wel want dan gaat het gebeuren. Ik laat nog even weten hoe en wat
Wat dat betreft heb ik het wel getroffen met mijn DA Alani. Maar die eerste twee weken is het een kwestie van gewoon wat beweging geven zonder toeters en bellen eraan. Longeren 10 tot 15 minuutjes, in eerste instantie zonder passoa en het rijden is nog niet meer dan een stapritje rechtuit met af en toe een drafje. Pas als hij (DA) hem weer gezien heeft en ook gezien heeft hoe ie loopt na die twee weken, dan komt er een 'trainingsschema'. Dat kan nu ook nog niet omdat we niet weten hoe hij zich gaat bewegen als hij pijnvrij loopt. Dat is dus iets wat DAN pas bekeken kan worden. maikeltje schreef:Het Tildren-infuus is vandaag toegediend en daarbij ook nog een inspuiting in het gewricht met corticosteroide. De eerste 3 dagen moet hij zich heel rustig houden vanwege die cortico. Dus ik ga zo een stukje in de bak afzetten waar hij kan rondscharrelen, maar niet gek kan doen. Daarna mag hij gewoon los buiten en na 10 dagen mogen we weer gaan opbouwen met longeren en rijden. Alles rustig aan en de eerste weken om de dag. Als ie weer aan de gang is een week of twee, dan komt mijn DA weer om te kijken hoe hij loopt en hoe het er met zijn bekken voorstaat en dan gaat hij me verder helpen met de spierenkwestie omtrent het bekken en het programmaWat dat betreft heb ik het wel getroffen met mijn DA Alani. Maar die eerste twee weken is het een kwestie van gewoon wat beweging geven zonder toeters en bellen eraan. Longeren 10 tot 15 minuutjes, in eerste instantie zonder passoa en het rijden is nog niet meer dan een stapritje rechtuit met af en toe een drafje. Pas als hij (DA) hem weer gezien heeft en ook gezien heeft hoe ie loopt na die twee weken, dan komt er een 'trainingsschema'. Dat kan nu ook nog niet omdat we niet weten hoe hij zich gaat bewegen als hij pijnvrij loopt. Dat is dus iets wat DAN pas bekeken kan worden.

Heel veel plezier en vooral gezondheid met haar!! 

Ik heb inmiddels bijna 3000,= euro aan veeartskosten en supplementen aan hem besteed, maar het mocht niet baten. Althans..hij is, net als Jessie, gelukkig goed genoeg om in de wei te blijven leven
. Maar hij loopt niet helemaal rad. De één na laatste injectie zorgde er voor dat hij niet meer stokkreupel liep. Maar er bleef een kleine restkreupelheid over. De laaste injectie heeft helaas niks gedaan. Twister is onregelmatig gebleven. Niet heel erg, maar op de volte loopt hij toch met dat achterbeen kort en soms een klein pasje kreupel. Volgens de veearts niet goed genoeg om er mee te gaan rijden... Ik hoopte nog om dmv rechtrichten hem rad te krijgen, maar hij is net ff te kreupel om daarmee te beginnen..
Misschien heeft hij wel last van die botwoekering..
Twister is namelijk niet meer zo gelukkig bij mij. Sammy was echt zijn vriendje en nu hij overleden is, staat hij vaak alleen. De twee nieuwe IJslanders sluiten hem buiten (behalve als ze hengstig zijn). En Twister is echt verslaafd aan aandacht. En die krijgt hij natuurlijk veel van mij, maar hij moet toch die aandacht delen met mijn nieuwe pony. Op die boerderij krijgt hij vol op aandacht.. Maar ik zal hem zo missen!! De tweede pony in korte tijd die ik moet missen... Al is Twister natuurlijk niet dood..

haf_jessie schreef:jenny ,jessie loopt precies hetzelfde als jouw twister, ook met haar linkerachterbeen.

.
). Het gesprek kwam daar op mijn pony en haar spat. Zij vond het vreemd dat ik glucosamine geef als ik ten doel heb om het gewricht te laten vergroeien. Haar redenering was als volgt. Glucosamine helpt het weefsel soepel te houden. Door de ontsteking door beweging te stimuleren maakt het lichaam bindweefsel aan wat uiteindelijk zal verharden en verbenen. Door de glucosamine vertraag je het proces dus, want dat houdt het weefsel soepel. Klonk best logisch vond ik. Dat zou dan dus betekenen dat ik zou moeten stoppen met het geven van glucosamine. Wat vinden jullie??