Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
gemske schreef:Hannanas, kort gras kan inderdaad slechter zijn dan lang gras, maar het is niet zo dat je het zo makkelijk kunt zeggen. Het ligt er maar net aan hoeveel fructaan in het gras zit, en dat verandert per seizoen, met de weersomstandigheden en kan dus per uur verschillend zijn. Ook per soort gras zijn er verschillen. Op de site van paardnatuurlijk staat het geloof ik goed uitgelegd (zoek op fructaanindex).
Over het verschil tussen spierbevangenheid en hoefbevangenheid, tja dat is soms moeilijk te zien. Mijn pony heeft enkele keren duidelijk hoefbevangenheid gehad, warme hoeven etc, maar de laatste paar keer leek het meer op de spieren te slaan.
Het is misschien meer dat je uit de voorgeschiedenis kunt afleiden wat het nou precies is. Goed op je paard letten dus.
capopjekop schreef:Bij ons in de buurt zit ook nog geen Dodsonleverancier. Gelukkig stuurt dat ene bedrijf het op zodat ik het kan uitproberen. Hopelijk heb ik het volgende week in huis.
janouk schreef:het bleek een forse hoefzweer te zijn in de rechter bal van de linkervoorvoet
mariekie schreef:Kan je trouwens luzerne voeren als je paard hoefbevangen is geweest