Megasus horse runners... jouw mening?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

PanamaD

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 12:59

Haha Monique, klopt!

Vind het een slecht excuus met 'je wilt toch ook de puntjes op de i' er zijn al schoenen uit die gebruikt zijn. Zie promotie filmpje. Zal vast nog wat aan te verbeteren zijn maar zo lang??

Vind het erg kwalijk naar jullie toe en vooral niet eerlijk. Jullie hebben er veel geld aan uit gegeven sommige zelfs meer, en de kans dat ze uitkomen wordt steeds langer en langer.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 19:54

Grit schreef:
Ik denk eerder dat ze door het grote succes kiezen om het meteen groot aan te pakken.
Je kan een gebouw huren en een machine laten maken met een bepaalde productiecapaciteit en later gaan uitbreiden.
Maar als blijkt dat je met de kickstart en presale zoveel budget binnen krijgt, dan is er enerzijds een hogere productie nodig en anderzijds heb je ook nog eens meer te besteden.
Dus dan maar in plaats van die kleine machine in de schuur, meteen een gebouw laten neerzetten en een grotere machine met hogere capaciteit laten bouwen. En dat kost beduidend meer tijd.

Geen idee of mijn hersenspinsel klopt, maar ik kan mij wel voorstellen dat ze liever schrijven over het perfectioneren van een product in ons belang, dan schrijven over investeren in groter materieel waarmee zij jaren vooruit kunnen.
En ik denk dat hun eerste tijdsplan sowieso niet realistisch was.

Ik dacht dit ook al en heb het eerder ook al uitgesproken.
Hoop gewoon nog steeds dat ze komen.

Deeskuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 22:23

Ik volg ze ook al een tijdje. Volgens mij zit mijn hoefverzorger er ook met geld in, die is sowieso anti-ijzers. Mijn pony loopt echter prima blootsvoets, dus ik denk eigenlijk niet dat ik ze nodig heb. Maar mijn interesse hebben ze zeker wel gewekt!

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 13:26

Ik vind het erg storend wel allerlei activiteiten te lezen en te zien die ze doen maar dat ze de levering blijven uitstellen. Zo zag ik een foto voorbij komen met een groep paarden die allemaal op de runners liepen maar de mensen die besteld hebben wachten nog steeds op hun schoenen.

Ik heb niets besteld overigens maar ik ben wel benieuwd. Ik vind het voor de mensen die wachten echt ontzettend balen

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 14:06

Die grote groep paarden zijn hun testpaarden met hun rijders.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-17 16:27

Onvoorstelbaar dat ik dit topic meer dan een jaar geleden geopend heb... wat waren we enthousiast, wat heerst er nu een beetje teleurgestelde sfeer... een jaar... een jáár! Veel te lang, dat hebben ze helemaal fout ingeschat en aangepakt. Nog nooit heeft een kickstarter project zo lang geduurd in mijn ervaring. Er is zelfs in de tussentijd flinke concurrentie op de markt gekomen, zo langzaam zijn ze.

Mijn hoefsmid heeft komend weekend een info dag en workshops met nieuwe productvarianten als kunststof ijzers, plakijzers, en de runners zitten er ook bij. Ik ben zó benieuwd hoe hij er volgende week over denkt!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 19:06

Plakijzers en plastic plakijzers en kunststof ijzers, daarvan las ik dat vaak de hoef naar het "ijzer" moet worden aangepast. Dat vond ik een verkeerde benadering.

Houd je ons op de hoogte van de bevindingen van je smid?

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 07:58

Kunstof ijzers, plakijzers, been there, done that, werkte uiteindelijk toch ook niet naar tevredenheid... maar nieuwe innovaties zijn altijd welkom natuurlijk.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 09:19

Monique1963 schreef:

Hoe vaak moet het getest worden dan? Is dat ook niet bedoeld voor de kickstarter?
Op deze manier kunnen ze wel blijven "testen" en over 5 jaar pas leveren, of misschien helemaal niet leveren omdat het in de praktijk toch niet goed blijkt? Ik vind dat ze vreselijk lomp omgaan met hun "geldschieters" het vertrouwen gaat weg en niemand zal nog gaan aanraden om daar iets te bestellen.
En ja, er komen concurrenten.. als die sneller zijn met leveren dan denk ik dat ze naast de pot piesen en de tent weer kunnen gaan sluiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 09:40

No_No schreef:
Monique1963 schreef:

Hoe vaak moet het getest worden dan? Is dat ook niet bedoeld voor de kickstarter?
Op deze manier kunnen ze wel blijven "testen" en over 5 jaar pas leveren, of misschien helemaal niet leveren omdat het in de praktijk toch niet goed blijkt? Ik vind dat ze vreselijk lomp omgaan met hun "geldschieters" het vertrouwen gaat weg en niemand zal nog gaan aanraden om daar iets te bestellen.
En ja, er komen concurrenten.. als die sneller zijn met leveren dan denk ik dat ze naast de pot piesen en de tent weer kunnen gaan sluiten.

De kopers van de kickstarter zijn donateurs geen testers. Testen met duizenden mensen is ook nutteloos. En hoevaak er getest moet worden? Tot het goed is. Een slecht product leveren is hun ondergang.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 21:19

Zelfde als de horserunners??

Afbeelding

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 21:32

Ja, is net zoiets. Alleen moeten deze op maat gesneden worden en dan moeten de zijklips er aan gesmolten.
Ik weet niet meer of deze ook met klittenband aan de hoef vast zitten.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 21:38

Zitten ook met klitteband vast, en zijn ook nog niet volop in productie

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 22:58

is niet hetzelfde. Deze klips zijn niet verstelbaar. De megasus zijn als het ware verstelbaar. Beetje lastig uit te leggen, maar volgens mij kunnen die clips ahw aan de onderkant wat scharnieren zeg maar waardoor je ze vaster en losser kunt zetten. Deze van goodsmith zitten gewoon 1 op1 vast aan de onderkant. Zijn wel goeikoper dan de megasus.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 12:24

Deze zool maak je op maat en dan plak je de klittenband flappen aan de zool. Er zit carbon in dus het is de bedoeling dat ze erg slijtvast zijn. Ze zijn wel duurder dan de Megasus, als ik me niet vergis rond de 180 of 190 euro, ik kan het niet meer terugvinden.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 13:12

Ja daar heb ik inderdaad meer voorbeelden van gezien. Ik heb bij mijn keuze voor de megasussen, ook deze systemen voorbij zien komen, maar ik zag het niet zitten de lippen er zelf aan te smelten. Dat is volgens mij de bedoeling dat je ze eraan smelt. Dat zag ik te snel verkeerd kunnen gaan. Zal je te ver smelten, is de boel naar de grootjes. En bij de megasussen als ik het goed begrijp, zit je uiteraard ook met uitgroei van het klittenband, maar omdat de scharniertjes zeg maar kunnen bewegen heb je langer speling. Met die plastic vaste lippen heb je geen speling. Hahahaha lijkt wel botox.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 12:19

Ik hou het topic even in de gaten wat betreft ervaringen met het blijven zitten in de modder, mulle zand etc. Nu duurt het zo te zien nog wel even voor mensen ze binnen hebben :")

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 23:30

over 2 jaar via aliexpres :D

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 18:48

Pfff wat een uitstel elke keer zeg!! Ben blij dat ik nog niet besteld had :roll: en de ervaringen wil afwachten.. Elke keer als ik hier weer kom hoop ik op ervaringen.. Maar helaas :\ hopelijk komt er van uitstel geen afstel.. Want als ze echt werken zoals ze beloven is het echt DE oplossing..
Ik blijf meelezen en wie weet kan ik tzt ook een setje overnemen van iemand die ze niet meer nodig is inmiddels :D
Zal me iig eens in de maatvoering verdiepen

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 18:49

Heb van de week gedroomd dat ik ze in gebruik had (heb ze niet eens besteld) in mijn droom werkte ze super :+

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 18:56

Nathalie, ik heb sowieso een set over. Dat is dan wel maat 150 en/of 160.
Maar dan moeten ze inderdaad eerst binnen komen :D

Dat is ook wat Azmay :')

Vandaag sinds lange tijd ons ene paard voor de menwagen gehad, ging prima met zijn scoot boots.

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 19:15

Grit schreef:
Nathalie, ik heb sowieso een set over. Dat is dan wel maat 150 en/of 160.
Maar dan moeten ze inderdaad eerst binnen komen :D

Dat is ook wat Azmay :')

Vandaag sinds lange tijd ons ene paard voor de menwagen gehad, ging prima met zijn scoot boots.

Ik zal eens kijken welke maat ik nodig zou zijn.

Ik heb de Renegate schoenen geprobeerd maar die trapte ze uit met dr achter voeten en ze draaiden rond.. dus weer verkocht..

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 19:33

Hebben jullie ook de update gehad?

Ze hebben het al niet eens meer over een levertijd. Ze hebben een kalender gemaakt tot aan de eerste week van januari 2018 en daar staat afleveren aan de klant niet bij. Wel een happy new year gewenst, dat dan weer wel. Aardig blijven ze wel...

Wel een verslag van, als ik het goed begreep, een megasus horserunner die tijdens een volle galop kwam langsvliegen en dat ze daar zo enthousiast over zijn omdat ze het nu ineens goed begrijpen waarom dat gebeurde.

boehoe!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 21:23

Monique1963 schreef:
Hebben jullie ook de update gehad?

Ze hebben het al niet eens meer over een levertijd. Ze hebben een kalender gemaakt tot aan de eerste week van januari 2018 en daar staat afleveren aan de klant niet bij. Wel een happy new year gewenst, dat dan weer wel. Aardig blijven ze wel...

Wel een verslag van, als ik het goed begreep, een megasus horserunner die tijdens een volle galop kwam langsvliegen en dat ze daar zo enthousiast over zijn omdat ze het nu ineens goed begrijpen waarom dat gebeurde.

boehoe!

Ik had er op gereageerd, ondanks dat ik ze niet besteld heb

Afbeelding

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 21:44

Wauw heftig, maar inderdaad je hebt helemaal gelijk.