Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 16:46

Vandaag moesten we terug ter controle.
Wat een buikpijn had ik er van zeg!
En de dierenarts was verbaasd over hoe goed het gaat.
Klinisch is er niets meer te zien.
Ze loopt spat zuiver.
En ook op de echo zag het er extreem goed uit.
Hij moest zoeken of hij nog wat zag. Omdat hij wist waar het zat kon hij het vinden.
Maar anders had hij het niet gezien.

We mogen dus weer rustig aan het werk.
Nu eerst een maand alleen stap en draf. En dan vanaf volgende maand mogen we er ook weer de galop bij pakken.
En hij zegt dat we in december gewoon weer aan cross trainingen kunnen deelnemen.
Dus alles bij elkaar was het echt echt echt goed nieuws!!

_Lorette_

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 16:55

Dat is super! *\o/*

Rascha

Woonplaats: Equi-N-icE, hèt koelprodukt voor paarden en hun benen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 17:28

Jeetje Pony wat goed!!! Van harte gefeliciteerd!! Pff, wat een mooi nieuws!!
Op naar december dus!!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 17:46

Hopelijk gaat het opbouwen dan ook zo voorspoedig! Dan komt het helemaal goed.
Wat betreft de cross trainingen gaan wij dat pas weer volgend jaar doen hoor. Dit jaar wordt er niet gesprongen!

Rascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 17:54

Komt tijd, komt raad.... Alles bekijken op het moment... Dit heb je alvast weer mooi voor elkaar....

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 23:53

Wat een supergeweldig positief resultaat Pony!!! Echt goed!
Rustig aan op gaan bouwen en je merkt het zelf wel wanneer jullie toe zijn om meer te gaan doen. Heel fijn voor jullie in ieder geval, voor niks dus buikpijn gehad :) .

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 16:45

PP wat super!!! Yeah, goed bezig :)

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 10:38

Ik had gisteren al 2x een stuk getypt, maar steeds sprong de verbinding eruit, dus er is niks geplaatst. Super nieuws dus PP! Hoelang heeft het hele traject bij jullie nou geduurd?
Dit is 1 van de weinigen waarbij ik lees dat jullie weer springen, wat zeg ik, crossen gaan.
Geeft de burger moed. Ik hoop dat de mijne ook weer helemaal herstelt en dat weer mag.
Hoewel ik het heel eng zou vinden om weer te doen. Maar hij vindt het zelf zooo leuk,.. je ziet m gewoon opbloeien met de cross, of het springen.

Denk dat de crosshindernissen wel zouden gaan ALS ie 100% hersteld is, maar de bodem is dan het probleem.
Misschien dat dan op goed terrein af en toe wat sprongetjes zouden mogen, dat zou al top zijn.
Maar goed, dat is (te) ver vooruitkijken. (voor ons nog)

Het blijft leuk om DAen te verbazen. De mijne is ook heel positief verrast steeds als ik bel of kom, hoe het gaat.
Omdat het eigenlijk niet zou kunnen,..

Daarbij ben ik ervan overtuigd dat je paard psychisch lekker in zijn vel moet zitten om sneller/beter te genezen. Dan bedoel ik , dat als je de mijne maanden in zn stal zou laten, dit bij hem niet voor herstel zou zorgen in mijn ogen.Terwijl de wei dat wel doet,.. duurt misschien langer, maar heerlijk, heb wel een vrolijk paard. Ik had laatst ergens een stuk gelzen wat het mentaal met een paard doet als ie normaal ieder weekend een wedstrijd loopt, veel traint en dan opeens niets meer mag. Dat is toch best heftig..

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 13:59

Ik vond mijn paard superzielig toen hij nog zoveel stalrust had en ik met een ander paard aan de slag ging. Hij zag me lopen met het zadel enzo en keek echt zo van "yeah we gaan wat doen" totdat hij in de gaten had dat ik niet met hem wat ging doen maar met een ander paard die ik voor mijn vriendin trainde en dan zag je hem heel beteuterd kijken. Daarom ben ik er ook best snel op gaan zitten zodra ik groen licht kreeg van de kliniek. Gewoon al het feit dat ik weer de normale dingen deed, poetsen, opzadelen enz maakte dat hij zich weer een stuk beter voelde. Hij had gelijk het idee dat we weer wat deden en dat hij weer meetelde. Wat dat betreft vind hij werken heerlijk, het is geen paard die geschikt is om alleen maar op de wei te staan.

Ook nu dat we met draven begonnen zijn, hij vind het heerlijk. Ik pak hem nu ook weer wat meer op, dus niet gewoon lang teugeltje draven maar echt weer even aan het werk zetten. Been erbij, beetje hoger instellen, wat tempowisselingen, doorzitten tussendoor. Hij vind het geweldig :D . Laatst was ik hier in het park aan het draven en hadden ze de ingang ineens afgezet met een boomstam. Ik kwam aandraven en hij zag die boomstam en hij trok me er toch opaan :D ... hoho knul, dat is niet de bedoeling := . Geweldig!!

Vandaag hebben we ons jubileum :+ het is precies 1 jaar geleden dat hij geblesseerd raakte Y;( .

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 14:57

Ja dat herken ik ook van de mijne.
Weet niet of dit een jubileum is om je mee te feliciteren... MAAR je bent iig alweer lekker op dreef. Dat scheelt enorm. Haha die boomstam. Hij zal wel denken; zolang niks gedaan, nu wil ik weer.

Ik ga zo ook weer heerlijk ff naar m toe. Was gisteren zo slecht in orde dat ik gelijk na mn werk t bed ingedoken ben om 18.30. Gisteravond laat voelde ik me enorm schuldig dat ik niet bij m was geweest. Voor t eerst in tijden niet gestapt. Maar goed... Ook niet een super ramp.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 16:31

Ons traject was nog maar heel kort hoor Qizz. Er werd ook al bij de eerste scan gezegd dat het een hele lichte blessure was.
Vandaag is het precies 7 weken geleden dat ze haar blessure had opgelopen.
Dus dit was echt een turbo herstel. DA vond het trouwens echt heel goed gaan. Had hij niet verwacht!

Rascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 17:19

Nou pony, jij hebt echt een raketje bij je, wat het herstel betreft.... Ook een lichte blessure vreet tijd, is mijn ervaring....
Monty, ik stem ervoor dat je dit jubileum niet gaat vieren, maar gewoon overslaat....
Wie weet is het volgende jubileum leuker om te vieren.....

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 17:42

Wij hebben nu op stal 'gevierd' dat ze weer aan het werk mag.
Rascha we moeten ook nog rustig aan opbouwen hoor. Dus we zijn er nog niet.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 19:13

Wow super. 7 Weken... Fijn dat je weer kan opbouwen nu.

Pff die van mij struikelde vanmiddag met wandelen en lag zowat op zn knieeen. Schrok me rot. Ik moest m echt meeslepen aan t touw. Benen waren wel weer dun van t virus maar hij is totaal futloos.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-11 09:59

Wij zijn nu 4 maaand bezig maar ik vind dat ie toch echtwel slechter eruit begint te zien. Beetje ingevallen bij de flanken vooral...
Hadden jullie paardjes die lang geblesseerd waren dat ook?
Vind t een naar gezicht. Denk dat ik even een vitaminespuit haal maandag.

Komt alles redelijk snel weer terug als je weer meer mag?

Ik stap ook altijd met een lange teugel maar vraag me af of je hem niet iets rond mag rijden?

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 21:29

Hoi Quiz!
Ja dat had die van mij op een gegeven moment ook, dof in de haren, ingevallen, hij kwam niet goed door zijn haren heen. Vanaf dat ik hem dat supplement ben gaan voeren zag hij er gelijk weer heel goed uit. Een vitamine spuit werkt maar kort en het teveel wordt door het lichaam afgevoerd. Ik zou hem er iets bij gaan geven wat hem weer wat meer opkikkert en dan niet voor eventjes maar gewoon de hele tijd.

Ik stap soms met lange teugel maar vaak ook gewoon rond hoor. Doet niks af aan het stappen.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 22:04

Yes, die van mij ook. Heb een vitaminespuit gegeven en supplementen. En heb hem als de donder van de Pavo koeken afgehaald, daar zat zoveel suiker in dat hij er ook jeuk van kreeg. Sinds hij Dodson & Horrell krijgt en op t land staat is hij weer gezond en mooi.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 22:10

Hey Monty en Gulpje.
Welke supplementen vinden jullie goed en wat kosten ze?
Je hebt zoveel... Altijd fijn om te weten wat jullie gebruiken.

Hihi ben vandaag in mn geel reflecterende outfit wezen wandelen om 18.45 gelijk na t werk. Zweepje mee aangezien meneer nogal lui werd. Werkt goed. Loopt nu prima door. Hoef m niet eens te gebruiken.

Heb vanavond gebeld naar de manege of ze een paard te huur hadden voor een seniorenspringwedstrijdje. Heb zo.n zin om wat te doen. Ze moeten nog terugbellen. Hoop dat ze wat leuks hebben om een rondje mee rond te huppelen :-D. Mis t zo...

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 22:21

Ik voer nu geen supplementen meer. Maar bestelde NAF vitamines en Zwavel bij de Paardendrogist toen hij er viltig uit begon te zien. Maar nu krijgt hij een heel klein beetje biks 's ochtends en 's avonds krijgt en een halve schep muesli van D&H zijn de supplementen niet meer nodig :)

Leuk Qizz, ik weet wel hoe dat voelt inmiddels! Althans, ik en zus hebben nog een paard maar die is 21 en daar rijdt zusje wat vaker mee. Ik heb wel voor de komende 3 maanden een startkaart gekregen van mijn lieve vriendin met haar pony, even kijken of ik niet compleet ben doorgeroest :j

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 00:06

Jaaaaa zei ik ook al. Zit zo vastgeroest op mijn paard. Al jaren. Best eng nu op wat anders. Ze hadden een Ferro in de aanbieding. Schijnt een leuk paardje te zijn. Zaterdag 13.00 springles mee. Hihi. Op de manege. Dat is lang geleden. Echt zin in. Heb sinds ik niet meer rij zo.n erge hoofdpijn. Paardrijden was afleiding. Betaal liever 20 euro voor een les dan voor mn fysio haha.

Wat leuk dat je een startkaart met haar pony hebt!
Helemaal niet meer rijden is echt saai.

Ach als t een leuk paard is ga ik deze winter wel manegelessen. Blijf ik tenminste aan de gang. Is wel een leuk groepje volgens mij.

Geef de mijne ook weer wat brokken nu.
Zal eens kijken bij de Paardendrogist.
Trusten ;-)

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 10:29

Ik rij af en toe de fries van mijn stalhoudster die te koop staat. Maar dat is toch niet zo leuk als de mijne :D .

Ik geef al maanden dit supplement: http://www.soulmate-nutrition.nl/joint- ... p?prd=open, is goed voor zijn pees en bevat ook alle vitaminen en mineralen die hij nodig heeft. Hij doet het er conditioneel ook heel goed op.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-11 17:19

Hey mensen. De Action heeft weer iets nieuws. Ijsverband voor het behandelen van blessures, spierpijn, overbelasting etc. 0,89 cent. De moeite waard om eens te bekijken/proberen vind ik. De elastische bandage vermindert zwellingen.

Zit een bandage opgerold in een zakje. Net zo als bij het andere (paarden)merk koelt het de 1e 10-15 minuten en blijft 2 uur koel.

Het is wel niet speciaal voor paarden maar ik neem t maar eens mee als ik weer een afspraak bij mn DA heb in november :-D

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 21:42

Die gebuiken wij al bij acute gevallen op stal. Best wel oke.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-11 08:41

Ja precies. Daarvoor wilde ik er ook een paar achter de hand hebben :-D. Lijkt me wel makkelijk... Had ze alleen nog niet eerder gezien. Wel eens vaker naar gezocht.

Rascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 10:56

Bedankt Qizz