Verrekking bandjes hoefgewricht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gimli_

Re: Verrekking bandjes hoefgewricht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-11 18:34

Punt is dat ze het beestje al 'in huis' heeft. ;)
Ik zeg zéker niet dat je elk ziek dier in huis moet nemen, integendeel, het gaat om de huidige situatie.
Het is voor iedereen persoonlijk natuurlijk hoe je zoiets opvat.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 18:56

Ik snap het punt natuurlijk ook wel heel goed hoor :)

Maar puur rationeel en zakelijk bekeken, moet je het niet doen. Emotioneel gezien, houd je zo'n dier natuurlijk.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 20:48

Ben ik helemaal met je eens Richtje, puur rationeel en zakelijk bekeken moet je het niet doen.

Persoonlijk kan ik dat niet. Vind het knap dat anderen dat wel kunnen, dat bespaart je een hoop zorgen.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 21:49

singasong schreef:
Ben ik helemaal met je eens Richtje, puur rationeel en zakelijk bekeken moet je het niet doen.

Persoonlijk kan ik dat niet. Vind het knap dat anderen dat wel kunnen, dat bespaart je een hoop zorgen.

Soms denk ik ook wel eens dat juist daarom sommige paarden (of eigenlijk mensen en dieren in het algemeen) op ons pad komen.. :o .

am_vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 21:51

daar ben ik weer.
Puur emotioneel zeg ik : houden en oplappen.
punt is dat dit een vrij duur paard betreft, waarmee ik de sport in wil. Niemand kan mij garanderen dat het helemaal goed komt en dat het niet meer terug komt. Het is helemaal afhankelijk van de randfactoren tijdens het revalidatie proces. Jong paard, net onder het zadel, dat moet dan rustig op het harde rechtuit opbouwen. Ik geef het je te doen! Hij is nu al redelijk druk, loopt naast me te hinniken als een hengst.
Natuurlijk is het een lief dier, ik ben me in die weken onwijs aan hem gaan hechten, maar heb net mijn andere paard op het land gezet met een probleem in de ondervoet, in de hoop dat dat geneest.

Puur rationeel gezien heb ik de kracht niet om meteen met een jong groen paard dat tjaject in te gaan. Ik vind dit een serieus probleem. de handelsstal gaat dit paard gewoon de tijd geven om te herstellen.
Ondanks dat mijn hart zegt 'houden' zegt mijn verstand "terug"
Ik heb dan ook voor de optie gekozen om het paard terug te doen...puur omdat het geen goed gevoel geeft. Het valt me zwaar maar ik denk dat dat voor mij de beste optie is. Het paard wordt heus wel weer goed verzorgt.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 21:54

Verstandig! En ja natuurlijk ook verschrikkelijk moeilijk :(:)

am_vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 22:04

ik heb er vannacht niet van kunnen slapen... het klinkt zo ongelooflijk hard. Alsof het allemaal alleen maar om het geld draait en het dier is de dupe... ik zou hem wel de kans willen geven, maar ergens heb ik het vage gevoel dat hij dit al eens eerder heeft gehad, en daarom pas op zijn 4.5 is ingereden.Het is een talentvol paard , het lijkt me zo stug dat je zon paard dan laat staan wegens tijdgebrek? Misschien is er toen al gedacht geef hem nog een jaartje rust en verkopen als groen paard. Zo makkelijk als dat hij alles oppaktte is bijna te mooi om waar te zijn. We zullen het nooit weten, evenmin wat de oorzaak van deze blessure is. Hij staat op een eigen stukje land, kwam in een klein paddockje waar hij niet het rit kon aannemen.... wie zal het zeggen?
ik verwijt het de stal ook niet, en vind het super dat ze deze oplossing geven.

Nu heb ik nog een keuze, als hij straks bij me blijft en ik ga het traject in zal ik me meer en meer aan hem gaan hechten, en als dan blijkt dat het toch niet geneest zoals het zou moeten is de keuze om hem te laten gaan vele malen moeilijker.
maar moet eerlijk zeggen dat ik op dit moment helemaal geen zin meer in paarden heb.... net mijn grote liefde weggezet en dan denk je met een gezond paard opnieuw te beginnen en dan gebeurt je dit... ;(

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 22:21

Ik kan het me zo voorstellen :(:)

En als je er nu geen zin in hebt, moet je het ook zeker even zo laten :* Ik heb zelf mijn merrie moeten verkopen omdat ze niet meer geschikt was voor de sport (verkocht als fokmerrie), kort erna afscheid moeten nemen van Poon. Beide na heel veel ellende.... Het eerste veulen uit de merrie heb ik zelf gefokt en aangehouden, die was het eerste half jaar ook veel ziek. Dus toen ik afscheid nam van Poon (mijn ruin met de blessure in de voet) was ik er ook zo klaar mee. Tja het veulen stond inmiddels als 2-jarige in de opfok en die houd je dan toch nog aan.
Ben nu een jaar verder en heel blij dat ik hem nog heb en straks met hem kan starten :j
Maar was ik anders na Poon nog doorgegaan met de paarden? Ik weet het echt niet :n

am_vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 22:35

ja ik heb jouw verhaal ook gelezen, het lijkt me een nachtmerrie...wat hebben jullie gevochten zeg! en wat was Poon een mooi paard, eentje met karakter zo te zien.
Zo heb ik meer gelezen in dit topic, en volgens mij blijft het altijd een zwakke plek... Er is op internet zo weinig over te vinden. Heb Bodegraven alweer 2 x gebeld.... en wat voel ik me een hork, wat zal ik janken als ik hem deze week terug ga brengen... Mijn nieuwe vriend, die zo zijn best heeft gedaan om aardig gevonden te worden.Had nooit verwacht ooit nog een paard zo leuk te vinden, Maar wat een kuiken is dit zeg! pfffffffff de twijfel slaat weer toe.... maar ik heb er echt de kracht niet voor... :\
Ze gaan me een ander gelijkwaardig paard aanbieden, maar kan nu van geeneen paard enthousiast worden .

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 07:50

Poon was heel gaaf ja en had gruwelijk veel karakter. Zo eentje ga ik er nooit meer vinden. Ja het was een slopend verhaal, maar ik ben blij dat ik hem heb mogen kennen :j

Probeer het jezelf niet te moeilijk te maken :(:) Je neemt een hele logische en verstandige beslissing. Hij wordt er niet slechter van als hij bij hun het traject in gaat ipv bij jou. Jij wordt er wel slechter van als je het bij jou doet en daar wordt niemand beter van :n :*

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 08:20

am_vanes, omdat je zo twijfeld.... kunnen ze je niet in de aankoopprijs tegemoet komen?

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 09:11

Wat zijn die paarden toch ook kwetsbaar he. Ik heb tot nu toe ook met al mijn paarden heel veel pech gehad, maar ben altijd blij geweest met alle paarden die ik gehad heb. Ik kreeg 11 jaar geleden mijn eerste pony, de eerste twee jaar ging het goed, de daarop volgende 5 jaar kreeg hij 3 keer Influenza ( ondanks 2 x per jaar enten ), raakte 2 keer spierbevangen en kreeg 3 keer een luchtweginfectie. Die 5 jaar heb ik er meer naast gelopen dan opgezeten. Het jaar daarna reed ik hem snel naar het M1 en toen begon de ellende weer. Hij kreeg een peesblessure in zijn voorbeen en ik moest een jaar stappen. Ondertussen kreeg ik er een paard bij ( de vos Lizzy uit mijn profiel ), die maakte na twee maanden een klapper op de wei en brak een stukje van het spronggewricht af en kreeg daarbij een gewrichtsontsteking. Gevolg, 4 maanden rust/stappen en 3 maanden antibiotica. Daarna mocht ik haar rustig gaan opbouwen maar na 2 weken was ze op beide voorbenen kreupel. Paard op de foto, bleek haar beenstand verkeerd te zijn doordat de smid haar tijden verkeerd bekapt had, hierdoor raakte ze kreupel. Dus andere hoefsmid, die is een jaar bezig geweest om het goed te krijgen en toen kon ik weer gaan opbouwen. Heb drie maanden gereden, eerste wedstrijd gehad ( die we wonnen :) ), drie dagen later brak ze haar voorbeen op de wei. Was compleet afgebroken en ook nog eens een openbreuk dus toen heb ik haar in laten slapen. Ondertussen had mijn pony ook een peesblessure in zijn andere been opgelopen en is hij met pensioen gegaan. Drie weken nadat Lizzy overleed, kocht ik Zhuf. Een 3 jarige, onbeleerd, super talentvol en ook nog eens compleet goedgekeurd. Maar helaas geeft ook dat geen garantie voor succes, ik heb 3 maanden de tijd gehad om haar te beleren, daarna 2 maanden wedstrijden gereden, en de daarop volgende 2,5 jaar zijn hier bekend. In de tussen periode ging ik een paard rijden voor iemand zodat ik toch op wedtsrijd kon. Was een leuk paard en ik besloot dat ik hem wilde kopen. Maar uiteraard kwam deze in Bodegraven niet door de keuring en vlak daarna werd hij zonder pardon onder mijn kont vandaan verkocht. Heb toen een korte periode geroepen dat ik nooit meer een paard ging kopen, maar nog geen half jaar later kwam ik met een 2,5 jarige hengst thuis. Ook die heb ik kunnen beleren, daarna stond ook hij kreupel. Bleek dat hij zich gewoon verstapt had, want tja ook dat kan gewoon gebeuren. Alhoewel je bijna denkt dat het niet zo simpel kan zijn na zoveel ellende. Ohh en in de tussentijd heb ik ook nog een shet gekregen van de buurman, omdat ik haar zo leuk vond. En jahoor ook die werd ziek, zo ernstig zelfs dat de veearts vond dat ik haar met slecht weer maar op stal moest zetten. Tja en shetlanders worden nooit ziek. Tuurlijk, totdat ze van mij zijn.

En toch heb ik van geen van deze paarden spijt gehad. Ik heb altijd mijn hart gevolgd en om heel eerlijk te zijn nooit mijn verstand. Daarom zou ik er toch nog eens heel goed over nadenken wat je beslist. Want weg is weg, en zo te horen ben je heel gek van het paard. Dat is toch ook heel veel waard.

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 19:37

Blurgh :( ik voel me echt zwaar klote toen ik gisteren terug kwam van de kliniek :( Ik ging ernaartoe om vooral haar linkerbeen te onderzoeken en kom terug thuis met een zwaar afgekeurd rechterbeen op foto en op links een ontsteking in het kogelgewricht waarvan het ontstekingsvocht nader onderzocht kan worden. Maar het is dus nog niet zeker of die ontsteking verholpen kan worden (ligt aan de substantie van de vloeistof) Die DA begint me daar over recreatief rijden en fokken te praten. (Moet je echt zeggen tegen een ruiter met Z-ambitie met een paard dat het juiste hoofd erop heeft staan, als jullie weten wat ik bedoel). Pfff ik heb nu ook zo iets van "eigen paarden, ik hoef er op dit moment eigenlijk geen meer." Am-vanes, wij hebben ons deze nacht dan precies hetzelfde gevoeld. Ik leek net een kikker toen ik vanmorgen opstond ;(

am_vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 20:02

ach meid toch... Wat een enorme domper zeg! En nu? Hebben ze gezegd hoelang t herstel gaat duren? En waarop is het rechterbeen afgekeurd dan?wat een nare uitslag zeg!

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 20:18

Nou dat linkergewricht kan eventueel nog herstellen als het gewrichtsvocht waterachtig is. Als het gelig kleverig is, is er niets meer aan te doen. Op rechts had ze in het hoefkatrol 4 tot 5 gaatjes. Hoe meer gaatjes hoe slechter. 1 gaatje daarvan was kolfvormig, wat op een keuring overeen zou komen met een 4 (om er een cijfer op te plakken) Een oplossing KAN zijn aangepast beslag, maar mijn paard heeft nogal moeilijker platte voeten, dus DA en HS wisten niet goed hoe de stand te corrigeren. Blergh ;( het enige wat ik onthouden heb is 'nooit meer kunnen rijden'. Toch vind ik dat moeilijk los te laten. Zit te denken om met mijn foto's naar tom mariën te stappen voor een second opinion. Heb ook al van iemand een nummer gekregen van een hoefsmit die alleen maar speciale beslagen doen. Pffff wie te geloven, wie eerst bellen :(
Mijn HS zei gewoon kei hard van: Ijzers eraf en op de wei gooien. (Euhm hallo mijn paard is 7)

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 20:35

Net met een andere smit gebeld. Het klonk aan de telefoon toch wel alsof hij een oplossing voor mijn paard kan bieden. Ik hoop het zoooo hard!!! Momenteel kan ik er niks bij voorstellen wat voor ijzer hij in petto heeft, maar ik bid dat het zo beter zal worden.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:25

Jeetje Quinta wat een vreselijk rot nieuws. Dan heb je inderdaad het idee dat de bodem onder je voeten vandaan geslagen wordt... Ik kan je alleen maar heel veel sterkte wensen. Ik weet precies hoe je je voelt.. Zo lam geslagen... :(:) Je kunt die smid altijd een kans geven en eventueel een second opinion vragen bij een andere kliniek..

am_vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:09

echt heel erg voor je...heb echt met je te doen hoor :n en nu? ga je haar op de wei zetten? soms kan de natuur wonderen verrichten. Mijn andere paardje heb ik ook zonder beslag een half jaar weggezet. Na de zomer ga ik hem terughalen. Maar als ik ga kijken dan loopt ie nu geen pas onregelmatig.... Ook een probleem in de ondervoet, maar om helemaal te weten wat er is moet er een mri worden gemaakt.
Maar soms doet rust wonderen....
ik ben met je eens dat paarden soms niet leuk zijn.... Ik word er absoluut een gelukkig mens van maar ook heel veel zorgen soms...

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 22:47

Ja... het is allemaal wat. Nu ben ik op bokt veel gaan lezen over HKO. De ene zegt dit, de andere zegt dat. Ik heb al een telefoongesprek gehad met een smt die speciale beslagen doet. Hij zou dat zijn platte stand corrigeren met een speciaal ijzer. Maar wat is wijsheid?? Want ik heb ook erg veel interesse in de methode van antoine de bodt, maar zijn theorieen gaan niet samen met een speciaal hoefijzer?
Wat te doen? Speciaal ijzer en dan even op de wei gooien om zijn ontsteking van zelf proberen te laten genezen? Of zonder ijzer een tijd de wei op? Of al direct antoine de bodt met de gewone ijzers die erop staan?
Want ik voel dat het nu nog niet de moment is om te zeggen 'ik geef het op'.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-11 12:46

Speciaal beslag zou ik niet aan beginnen, je moet je stand van het paard respecteren en niets gaan forceren, daar ging 't bij mijn paard compleet fout.
Een veulen kun je wat aan corrigeren, daarna moet je je bedenken dat álles - gewrichten, pezen én de bandjes - gevormd is rond de stand van de hoef en het been.
Een platte hoef hoger zetten haalt tijdelijk de druk van de pees, maar uiteindelijk spant de pees zich weer naar de nieuwe stand en zo blijf je bezig.
Hebben ze uitgelegd hoe het precies werkt, HKO? Wat de irritatie veroorzaakt en dergelijke?
Zoek 't allemaal op, het zijn niet alleen drama-verhalen die je leest, dus maak je niet te gek als je zoiets tegenkomt.
Vooral objectieve, feitelijke informatie zoeken, en niet topics van mensen die hun paard met 5 op pensioen hebben moeten zetten.
Verdiep je erin, artsen hebben ervoor gestudeerd en zien 1000 van zulke gevallen, vinden 't vaak (er zijn uitzonderingen natuurlijk, gelukkig!) niet nodig om meer te vertellen dan 'hij heeft HKO' en je dan radeloos naar huis te sturen.

Die ontsteking links is een logisch gevolg van de schade rechts, maargoed dat is je uiteraard al verteld.
Antoine de Bodt heeft een methode ontwikkelt rond hét basisprincipe van ieder rijden, namelijk rechtrichten.
Prima methode, beetje overtrokken omdat in principe iedere instructeur moet beginnen vanuit dit principe, maar hij heeft gelijk dat-ie 't op die manier doet want het is triest om te zien hoeveel instructeurs er gewoon geen aandacht aan besteden en zodoende ruiters opleiden die het fijne er niet van weten en problemen krijgen in de hogere klasses, of zelfs al eerder, voornamelijk medisch.
Ik weet niet hoeveel aandacht er door je eigen instructeur aan besteed wordt, maar een lesje is altijd leerzaam.
Paard van het zusje van een vriendin, afgekeurd op HKO, liep als een tierelier tijdens een clinic van AdB. Ze rijdt er nu recreatief dressuurmatig mee.
Net als mijn buurmeisje trouwens, paard ook afgekeurd op HKO. Zij rijdt op L/M niveau, recreatief dan wel.

Heeft je paard nu 'gewoon' ijzers?
Ik ben erg pro-blote voeten, omdat de doorbloeding dan het beste is, zeker voor het genezen van een ontsteking lijkt me dat goed.
Wegzetten op de wei heb ik toendertijd ook gedaan, en in de periode dat mijn paard aan het herstellen was heb ik me overal in verdiept en voor mezelf een plan getrokken.
Wat je hoefsmid 'keihard' zei is wellicht geen slechte oplossing, al is 't tijdelijk, om de ontsteking te laten herstellen.
Verdiep je ondertussen in de materie en ga evt voor een second opinion, laat het paard even het paard (hoe moeilijk ook) en zoek uit wat de mogelijkheden zijn.
Ik ben zelf een aanhanger van natuurlijk bekappen, ik raad je aan om sites als paardnatuurlijk te bestuderen en Pete Ramey (amerikaans hoefsmid, hoofrehab is zijn site geloof ik).
Verder hoofcare, van de gebroeders Nassau. Zij werken weliswaar met ijzers, maar het zijn vakmensen.
Ik heb toendertijd mijn foto's naar hen gestuurd en direct reactie gekregen, echt top!
Vraag advies aan je hoefsmid, maar liefst aan meerdere smeden (hoewel mijn vertrouwen in 90% van de smeden drastisch is afgenomen na het avontuur met mijn paard) en vraag altijd door, 'waarom' en 'hoe'.
Jij hebt uiteindelijk de verantwoordelijkheid en JIJ moet je plan trekken wat betreft 'behandeling' maar vooral voor de toekomst.

'Ik geef 't op' zou ik zeker niet zeggen, eerder 'zet 'm op'!
Ga ervoor, zet je paard even weg en trek je plan, blijf realistisch maar gooi niet zomaar de handdoek in de ring.

Ik had dit eerst willen PB'en maar ik bedacht me dat het misschien waardevol is voor iedereen in dit topic, dus bij deze, ik hoop dat jij er in ieder geval iets aan hebt.

Succes meid, en hou ons op de hoogte! :)

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 17:50

Ooh dankjewel gimli, voor de informatie :)
Ik heb reeds een mailtje naar AdB gestuurd met mijn verhaal, maar aangezien hij in gent woont en ik helemaal de andere kant van belgie, zal een lesje nog niet voor morgen zijn.
Denk je dat de ontsteking links ook met weiderust zal wegtrekken? Want de DA begon me over spuiten met hyaluronzuur e.d. waarbij ik toch wel even dacht van 'nou nou'.
Ik ga het 'ijzerloos zijn' zeker in overweging nemen, maar ik meen dat mijn vorige vorige HS eens zei dat mijn paard nooit zonder ijzer zal kunnen (ivm heel zachte hoeven, direct in slechte staat.) Maarja bij die smit had mijn paard nooit mooi gave hoefranden. Zelfs niet met ijzers erop. Nu met mijn nieuwe hoefsmit heb ik dat niet meer gezien.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-11 18:53

x_Quinta_x schreef:
Denk je dat de ontsteking links ook met weiderust zal wegtrekken? Want de DA begon me over spuiten met hyaluronzuur e.d. waarbij ik toch wel even dacht van 'nou nou'.
Ik ga het 'ijzerloos zijn' zeker in overweging nemen, maar ik meen dat mijn vorige vorige HS eens zei dat mijn paard nooit zonder ijzer zal kunnen (ivm heel zachte hoeven, direct in slechte staat.) Maarja bij die smit had mijn paard nooit mooi gave hoefranden. Zelfs niet met ijzers erop. Nu met mijn nieuwe hoefsmit heb ik dat niet meer gezien.

Graag gedaan. :)

Die ontsteking zou kunnen wegtrekken doordat ze onbelast kan bewegen zoals ze zelf wil, aan de andere kant zal ze rechts toch blijven ontlasten dus komt er meer op links neer.
Moeilijke kwestie, heb je iets van ontstekingsremmers gekregen? Hyaluronzuur had mijn DA 't destijds ook over, maar hij was er zelf niet heel erg over te spreken.
'Kost 'n hoop geld en je weet niet zeker of 't werkt' zei hij. Ik weet ook eerlijk gezegd niet precies waarvoor 't dient, ik dacht dat 't voor het smeren van 't gewricht was?
Ontstekingsremmers inspuiten zou mij dan logischer lijken, maar daar kan ik niet over oordelen want daar heb ik te weinig verstand van!

Wb hoeven en ijzers, het zegt al veel dat je verschil ziet mét ijzers bij deze smid, dat zegt zo mogelijk nog meer over de vorige.
Je kunt het uiteraard met de smid overleggen. Verdiep je in de overgang naar ijzerloos en hoe deze zo gemakkelijk mogelijk te maken.
IJzers verzwakken een hoef uiteraard, en om weer sterk te worden moet die, onder goede omstandigheden, van bovenaf uitgroeien.
Afhankelijk van de groeisnelheid ben je dan 1/2 tot 1 jaar onderweg voordat je 'n gezonde hoef hebt.
Overigens zijn de meeste paarden gewoon 'bruikbaar' in die tijd, maar voor jou zou de gewenningsperiode sowieso niet heel problematisch zijn als je besluit je paard een tijdje weiderust te geven.

Nogmaals, zoek literatuur en lees tot je erbij neervalt, er is zó veel te leren. :j
Heel veel valt en staat bij gezonde hoeven, zeker in geval van HKO en andere problemen in de ondervoet.
Ook wat betreft inspuiten en ontstekingen zal er genoeg te vinden zijn op internet, alleen al op Bokt denk ik zelfs.

Als je durft :+ is er een foto-topic op [BEH] van (on)beslagen paardenhoeven. Er zitten natuurlijk wat fanatieke NB'ers tussen die meteen zullen schreeuwen dat de ijzers eraf moeten, maar er zijn ook smeden en veel mensen met redelijk wat verstand van probleemvoeten, ervaring met HKO en dergelijke die je een goed advies kunnen geven.
Ik heb destijds mijn gruwel-foto's ook geplaatst en kreeg vanuit beide 'kampen' hetzelfde advies, daar heb ik weer veel van geleerd.

Ohja, wat betreft AdB, zijn er geen instructeurs die op zijn manier lesgeven bij jou in de buurt? Hier in Nederland zijn er volgens mij wel een aantal. :j

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 11:43

Heb Arabesk hier op bokt een mailtje gedaan ivm natuurlijk bekappen en hoe hieraan te beginnen. Heb verschillende sites doorgelezen hierover, maar toch niet alle vragen zijn beantwoord. Ik hoop dat ze me snel terugmailt :)

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 14:42

.
Laatst bijgewerkt door Meert op 17-10-22 19:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 14:58

Wat is het toch een knap paard om te zien Flosje!

Ik heb je filmpjes even bekeken en ik zie toch ook wel dat ze niet zuiver is, dus ik denk niet dat je teveel gefocust ben hoor. Wat onwijs vervelend dat ze te koop staat zeg! Daar zal je wel ziek van zijn... Dikke :(:) voor jou!