ohjajoh6 schreef:Ik vraag mij daar iets over af eigenlijk: Want heeft het zin/nut om voorverpakt hooi te weken? Als je er dus suikers uit wilt weken? Dit ivm het fermentatie proces?
Geen idee, ik voer niks verpakt

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
ohjajoh6 schreef:Ik vraag mij daar iets over af eigenlijk: Want heeft het zin/nut om voorverpakt hooi te weken? Als je er dus suikers uit wilt weken? Dit ivm het fermentatie proces?
Marieke_K schreef:@MeggiieTommy: kan je het kuil niet eerst laten testen op samenstelling door je DA? En als het eventueel te risicovol is dat je zelf hooi voert?
ilangok schreef:Tot nu toe komt Bart de zomer prima door in tegenstelling tot vorig jaar! Gelukkig maar.
Hopelijk gaat het met jullie paardjes ook goed.
Batlow schreef:Ik heb iemand nodig met verstand van hooi, er is vorige week gemaaid en gisteren zijn er kleine baaltjes van gemaakt, 20 kilo zoiets. Moet dit hooi nog even liggen voordat ik het voer? Ik heb een paard en een pony met ppid en gevoelig voor hoefbevangenheod
Batlow schreef:Ik heb wel nog oud hooi liggen. Maar ander halve baal (die zijn wel 37 kg). Komend weekend komen er nieuw grote balen die wat schraler zijn, ik moet dus even tot het weekend komen.. Ik weet niet of dat dan veel kwaad kan
Ninx schreef:Er zijn dus toch mensen die hun paarden een beetje durven te laten grazen? Wanneer zijn jullie dat eigenlijk gaan doen? Na hoeveel tijd 'klachtenvrij' zijn?
@ dobel: ik herken dat gevoeliger lopen wel. Ik ga nu toch maar aan het beslag, ik kan grint/ verhardingen maar lastig omzeilen namelijk...