Foto- en discussietopic (on)beslagen paardenhoeven II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 00:33

Onder het bewind van die man? Wat houdt dat in? :=

Passowa

Re: Foto- en discussietopic (on)beslagen paardenhoeven II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 00:34

zijn regels...hoe hij is..je kan het je eeeecht niet inbeelden :Y) hij weet alles (beter), hij kan alles (beter) en dus moet ook alles naar zijn normen verlopen
ook zijn ze op leeftijd, dus ze houden niet van verandering :Y)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 00:36

En toch heb jij nu de zorg voor het paard gekregen, ze vertrouwen je schrijf je en ze weten ook dat er een smid langskomt. Zou je die man op de één of andere manier kunnen laten inzien dat er misschien wat vaker wat aan de hoeven moet gebeuren? Bijvoorbeeld als het paard makkelijker gaat lopen? En bijvoorbeeld niet richten op verandering maar op frequentie -> paard niet ánders maar wel wat vaker laten bekappen?

Passowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 00:38

ik ga sowieso proberen...ze komen terug op de 15de augustus
ik denk dat ik haar wel kan overtuigen. Hopen dat zij dan op haar man kan inpraten :P

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 00:44

Als hij orthopedische schoenen heeft (zoals veel ouderen, toch?) zal hij misschien inzien dat een bejaard paard ook wat extra voetverzorging nodig heeft :)

Passowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 00:51

hij is een beetje gek...hijzelf luistert niet naar dokters (hij is zelfs eens weggelopen uit het ziekenhuis) en doet z'n zin
hij weet het dus beter op vlak van eigen welzijn en dus zeker op vlak van dierenwelzijn
z'n konijnen lopen vrij rond en...tjah...pure incest...
ze hebben een jack russell die de hele buurt treitert
en enkele voorbeelden op paardenvlak: overal prikkeldraad (hij morste bvb tijdens het eten (deuh 32j geen tandarts), dus prikkeldraad rond zn eetbak (hebben we weer weggenomen)), was vroeger een springpaard -> prikkeldraad rond springbalken zodat hij balk niet zou raken, straf = slaan met houten balk, enz...
maar zn paard heeft onderdak, eten, drinken,...alleen geen medische hulp die duidelijk nodig is
hij gelooft oprecht dat wat hij doet correct is en dus komt er geen andere mening in aanmerking

het is zo moeilijk uit te leggen, het is echt niet te beschrijven hoe hij is...knettergek

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 00:58

Je hoeft het niet verder te beschrijven, I get it...

Passowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 00:59

we wachten heel eerlijk (en cru) gezegd tot ie het loodje legt :=
hij is ook zo iemand die gewoon je huis binnenstapt en ineens naast je staat in je living
brr :Y)

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 08:20

Ik sta momenteel ook nog bij een boer met mn paarden .. Weet ook alles beter ! En nu , nu het eindelijk beter gaat in alles wil hij inkrimpen !!!
Maar ik heb land gevonden en gehuurd voor mijn paarden :-) Waar ze binnenkort heen gaan..
Eindelijk niet meer ophokken maar lekker buiten en kunnen schuilstal in wanneer ze maar willen .
Ga een soort van PP maken .

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 09:47

Voor een paard van 38 , dat op ijzers staat, zou ik hem zeker zo op ijzers laten staan! dat zal niet voor niets zijn!
hij is gewoon aan een bekap beurt toe...in de zomer groeien ze nu eenmaal sneller dan de winter.
zo beroerd is het niet, moet wel bekapt en beslagen worden.
Ik zou niet willen, als iemand mijn paarden verzorgt, dat die zomaar dingen uit haalt zonder mijn medeweten! Woest zou ik zijn.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 10:06

Zinzi_jewel schreef:
Ik sta momenteel ook nog bij een boer met mn paarden .. Weet ook alles beter ! En nu , nu het eindelijk beter gaat in alles wil hij inkrimpen !!!
Maar ik heb land gevonden en gehuurd voor mijn paarden :-) Waar ze binnenkort heen gaan..
Eindelijk niet meer ophokken maar lekker buiten en kunnen schuilstal in wanneer ze maar willen .
Ga een soort van PP maken .

Wat gaaf!! Leuk voor je *\o/*

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 10:08

nombrado schreef:
Voor een paard van 38 , dat op ijzers staat, zou ik hem zeker zo op ijzers laten staan! dat zal niet voor niets zijn!
hij is gewoon aan een bekap beurt toe...in de zomer groeien ze nu eenmaal sneller dan de winter.
zo beroerd is het niet, moet wel bekapt en beslagen worden.

Jij moet echt eens langs de opticien.

Als jij dit 'niet zo beroerd vindt', snap ik niet dat je zelf met die foto's van je Anda loopt te spammen als het over NB gaat en dan moord en brand roept over de voetas en voetstand.

Ik krijg sterk het gevoel dat als iedereen hier zegt dat het gras groen is, jij hard roept dat het blauw is. En dat als wij zeggen dat het blauw is dat jij snel roept dat het groen is.

Je voegt tot nu toe weinig toe aan de discussie en inhoudelijk al helemaal niet, kun je niet gewoon wegblijven??

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 13:07

De eigenaar is toch op de hoogte, dus wat is het probleem?
Paard moet inderdaad zéér dringend bekapt worden, jemig zeg, wat 'n lengte!
Wat betreft het niet voor niets zijn van ijzers: als ik het zo lees is deze boer zeer conservatief en houdt vast aan zijn overtuiging.
Als dit paard altijd op ijzers heeft gelopen zal het dat ook moeten van de eigenaar, want dan 'hoort dat zo'.
Als 't diertje goed loopt zonder, zou je tegen de eigenaar kunnen zeggen dat-ie dan ook véééél goedkoper uit is.
Wellicht is dat iets om 'm over te halen, die oude boertjes zijn meestal ook nog erg zunig. :Y)

Passowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 13:56

hij is niet zuinig :Y) hij geeft alleen zn geld aan de verkeerde dingen
tbeesje is ook al 32 dus weet niet of het slim is om nu nog te proberen hem blootvoets te krijgen? weet ook niet of zn hoeven dat aankunnen
straks sowieso de mening van de hoefsmid vragen :j

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 16:42

Punt is dat blootvoets vaak minder dramatisch is als de hoeven wat lang worden.
Dan brokkelt 't vaak gewoon af, en kun je 't zelf een beetje rond houden.
Met ijzers is 't toch zaak dat er iedere 6-8 weken nieuwe onder komen, en voor een paard dat met pensioen is vind ik dat, buiten het feit dat ik geen ijzer-fan ben, een beetje zonde. :+
Gek dat-ie niet zuinig is, dat zijn ze vaak wel. Maargoed, laten we ze ook niet allemaal over één kam scheren natuurlijk. ;)

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 16:47

kzou zelf zeker blij zijn nog een paard te hebben van 38 die nog lekker aan de wandel kan.
Ik denk dat het merendeel dat met me eens is.
of dit nu met of zonder ijzers is? is (wat hier meerdere keren voorbij komt) per paard verschillend, zou me echt niet uitmaken.
Zoals iedereen weet, die een goede hoefsmid heeft, is de zomer periode altijd druk voor de smid en krap zit in de planning.
Bovendien een paard op ijzers, slijt niet, dus het is daarin ook nog eens weers afhankelijk hoe snel de hoeven groeien.
Voor hetzelfde geld, staat dit paard er nu 10 weken op. En tja, net tijdens de vakantie.
Paard wat vrij heeft, en ook lekker vakantie heeft, wordt er echt niet slechter van om 1 week nog even te wachten op de smid.

arabesk....het zou beter zijn, als je gewoon niet meer reageert op mijn berichten.
ik ventileer hier mijn ervaringen en manier. Net als iedereen op bokt.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 17:09

Dit lijkt mij geen 10 weken hoor, maar daar weet Passowa meer van.
Dat smeden 't druk hebben en krap zitten in de planning is het slechtste excuus van de eeuw, je bent als eigenaar verantwoordelijk voor je paard en als je weet dat die in de zomer iedere 6 weken bekapt moet worden en je smid het druk heeft, maak je voor mijn part al direct 'n afspraak voor over 6 weken.
Een paard word niet slechter van 'n week wachten op de smid, maar er zijn ook grenzen, want deze staat al meer dan 1 week te wachten, dat kunnen we allemaal toch wel zien.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 17:24

6 weken?
nou, zo snel heb ik dat nog nooit hoeven doen , ook niet met ijzers.
tussen de 8 en 10 weken (afhankelijk van het seizoen)
Bovendien vind ik het van de persoon die het paard (in goed vertrouwen) verzorgt het niet zo netjes die open en bloot op bokt incl. foto's te plaatsten , en hoe ze over deze man denkt.
Als ik er achter zou komen dat iemand die ik het vertrouwen geef, zo over mij spreekt, hoeft diegene echt het terrein niet meer op te komen.
Beetje respect voor iemand die een oude ruin nog in leven heeft, gehouden op zijn manier, mag in dit geval wel.
Wie heeft er hier een ruin van 32 jaar oud?
Kleine moeite overigens, om het omgebogen nageltje er even met een tangetje uit te halen.
als je enig verstand en ervaring hebt met paarden, moet dat toch ook niet teveel moeite zijn?

Als het paard bekapt en beslagen is door de smid, mag diegene ook wel foto's plaatsen...., kijken hoe het 32 jarige paard er dan op staat!

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 17:47

Die voeten zien er eerser uit als minimaal 16 weken op dat beslag ..

Passowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 19:53

Paard is bekapt en niet meer beslagen
Loopt al veel beter en draafde (incl vreugdesprong) spontaan de weide in :-)
Foto's volgen na m'n avondeten :Y)

Passowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 20:47

Beeld na 1 hoef bekapt
Afbeelding
achteraf in de weide
Afbeelding

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 22:58

oh dat ziet er stukke beter uit!!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 23:00

nombrado schreef:
arabesk....het zou beter zijn, als je gewoon niet meer reageert op mijn berichten.
ik ventileer hier mijn ervaringen en manier. Net als iedereen op bokt.

Je zit ook onder mijn foeiknop, zodat ik me niet teveel aan je erger, maar ik was zo stom om je bericht even open te klikken 8)7

Passowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 23:05

ja he ^^ ik zag hem daarnet zowaar galopperen...denk dat ie zich als herboren voelt

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 23:09

Logisch, hij had zowat klosjes onder z'n voeten. :+