Zo had het waarschijnlijk ook met mijn pony afgelopen als ik er niet was geweest.. hoe kunnen mensen het toch zo ver laten komen...
Ik hoop dat er snel actie ondernomen wordt voor het beestje.

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Arabesk schreef:Wij hebben een aantal hoefbevangen shetjes onder behandeling. Het blijkt dat de shetjes enorm gebaat zijn bij hoefschoenen. Na het aantrekken ervan lopen ze direct stukke beter. Easyboots en Renegades kun je 23/7 om laten zitten in zo'n geval.
Isapaardje schreef:Arabesk schreef:Wij hebben een aantal hoefbevangen shetjes onder behandeling. Het blijkt dat de shetjes enorm gebaat zijn bij hoefschoenen. Na het aantrekken ervan lopen ze direct stukke beter. Easyboots en Renegades kun je 23/7 om laten zitten in zo'n geval.
Goh dat meldde ik vorig jaar september al dat dit zo goed werkte bij Isabella.
Kan het je nog sterker vertellen.
In 2003 had een dartmoor van een kennis van mij al Smit hoefschoenen aan ivm een bevangenheid, 24 uur per dag.
In 2005 deden we dat bij een hackney pony van diezelfde kennis.
Maw, het werkt niet alleen bij shetjes![]()
Nog een tip: doe er zachte zolen in van vilten ondertapijt en ze lopen bijna helemaal als een tierelier.
Isapaardje schreef:Ik heb nog zitten denken over nieuw plakbeslag, maar zoveel succes is het ook niet geweest. De hoefschoenen werkt dan eigenlijk nog het best, ook qua verzorging en controle van de hele hoef.
En ze loopt nu al zolang op die schoenen ... dat zijn we beiden inmiddels wel gewend; alsof ze er mee geboren is haha.
Arabesk schreef:Nee hehe, dat berichtje was ook niet voor jou, maar voor andere nieuwe bokkers hier. Ik zeg hier niet zo vaak wat omdat ik toch meestal wordt aangevallen, zoals ook nu weer blijkt.
Arabesk schreef:Bij al die shetjes zei de VA 'laat maar inslapen'. Eentje stond stijf van de fenylbutazone en kreeg daar ook diarree van. (voor wie niet weet wat dat spul kan aanrichten kijk eens in het profiel van Mainat). Dat paardje staat nu zonder buut, maar mét hoefschoenen.
tug schreef:kende die al plus nog 6 bladzijden, verbaasd me dat ik nog geen enkele nederlandse inbreng/mening/commentaar ed kan vinden.
ik kan een klein linkje naar zomereczeem leggen, maar deze vermijdbare veroorzaker van hoefbevangenheid verdient meer aandacht.