Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Karin_deB schreef:Mijn shet moest ook apart in het begin.
Beweging beperken om lostrekken van de hoornwand te voorkomen/beperken.
Ik heb voor haar een klein stukje afgezet in de paddock. Stond ze toch bij de rest maar met beperkte beweging.
evilginger schreef:Ik heb net de test van purehorse gedaan om zelf het suiker in mijn hooi te meten. Ik heb 2 verschillende soorten op de moment. 1 hiervan zijn nog balen van vorig jaar, en bevat rond de 10% suiker. De andere balen zijn van dit jaar, en zitten rond de 5% volgens de meting. De balen van vorig jaar zijn ook korter afgesneden en de nieuwe zijn veel langer en stengeliger, ik weet niet of dat het verschil maakt? Ook is het nieuwe hooi veel later gemaaid
Blue_flower schreef:Maar hoe zorg je er dan voor dat jouw paard een minimale portie hooi per 24 u dusdanig goed verdeeld eet dat hij niet te lang zonder staat?
Ik denk dat verdeeld voeren misschien nog wel belangrijker is dan onbeperkt en dan weken.
evilginger schreef:Blue_flower schreef:Maar hoe zorg je er dan voor dat jouw paard een minimale portie hooi per 24 u dusdanig goed verdeeld eet dat hij niet te lang zonder staat?
Ik denk dat verdeeld voeren misschien nog wel belangrijker is dan onbeperkt en dan weken.
Onbeperkt is sowieso niet meer de bedoeling. ‘s Nachts staat hij op stal wegens nachtblindheid dus dan krijgt hij max 2,5kg, dit is nu ook zo. Ik wil het wel overdag terug wat meer opbouwen als hij meer beweegt, maar sowieso met slowfeeders