Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
gerlindie schreef:Trouwens, weet iemand of je butagran met water/appelmoes kan mengen?
De DA had gezegd dat je het het makkelijkst op een broodje kan doen, maar ze eet het echt niet op.
Nu heb ik het vandaag met brood en appelstroop geprobeerd, maar dat eet ze ook niet.
Als ik het zou kunnen mengen zou ik het gewoon met een wormenspuit doen
Nandos schreef:Hoi allemaal,
Normaal lees ik altijd stil mee maar nu heb ik zelf toch een vraag. Mijn shetlander is vorig jaar hoefbevangen geweest. Dierenarts en hoefsmid erbij, paddock op en medicijnen. Na 2 weken liep hij weer perfect. Inmiddels zijn we ruim een jaar verder en ik ben erg alert (geworden). Mijn Shetlander staat (na lang opbouwen) inmiddels dagelijks ong. 8 uur op het gras (alleen als fructaan het toelaat) de rest op de paddock. Vandaag toen ik hem de wei op wilde laten (ik voel altijd goed aan zijn hoeven en laat hem even lopen en draaien enz.) waren zijn voorhoeven warmer dan zijn achterhoeven. Achterhoeven waren vrij koel (niet zo lauw als ik ze gewend bent) en zijn voorhoefjes warmer. Best een stukje warmer dan ik gewend ben, maar niet heet. Kon geen pulsatie voelen en hij liep prima (ook draaien ging goed). Vandaag heb ik hem voor de zekerheid niet laten grazen, wil hem niet nog een keer in zoveel pijn zien!
Mijn vraag is nu, iemand ervaring hiermee? Heb nog even gewacht met het bellen van de dierenarts/hoefsmid aangezien hij prima liep. Vanavond was er nog geen verandering in temp maar liep nog steeds prima (draaien en ook in draf enz prima). Ik hou het goed in de gaten en als ik geen vooruitgang zie bel ik morgen de dierenarts voor advies. Maar misschien hebben jullie hier ook bepaalde gedachten over? Ik hoor het graag
flavlip schreef:Fijn dat positieve bericht cissie!
@ MeggiieTommy Ik zou dat niet doen. Ik snap dat je haar graag op een plekje wilt waar ze naar buiten komt, maar een voer verandering blijft altijd een risico, dus dan moet het wel een positieve voerverandering zijn. Of is er ook de mogelijkheid dat ze hooi krijgt?
Ze staat nu 24/7 binnen?
MeggiieTommy schreef:Hoihoi,
Ik had hier al eerder wat gepost.
Ik heb een haflinger die juni 2014 links voor heel erg Hoefbevanhen is geweest. Ze had een sinker. Rechts voor is helemaal prima. Ze staat nu al een jaaar op stal, ik kan niks anders vinden. Nu heb ik misschien een stal gevonden, waar ze overdag naar buiten kan op een verhard plein. Alleen er wordt kuil gevoerd.
Mijn vraag is of dat kan met haar hoefbevangenheid?