Omdat ik altijd wil weten "wie-wat-hoe-waar"

PS: Nog even contact gehad met Gedizo: het Canadese hooi kost wel degelijk 650 euro per ton.
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
lolclub schreef:@JP
Jij hebt ook het weeglint van D&H toch ?
Ik heb Hittie gemeten vanmiddag.
Hittie is 1.65 hoog en komt op 570 kilo
Ik vond dit wel een "nette" uitkomst, ik had haar zelf op 600 geschat.
Is de meting redelijk betrouwbaar en kwam jij veel anders uit met onderstaande weegmethode ?
http://i290.photobucket.com/albums/ll24 ... ungEMI.jpg
mysa schreef:Willen jullie het echt wel weten?
1.Tyra kwam vanochtend weer heel slecht aangelopen in de paddock, struikelend en op eieren lopend. Heb haar van de week een uurtje in de wei gehad, terwijl 't linke soep was met 't fructaanweer. Vanochtend meteen bute erin gegooid en nu zie je niet zo veel meer, behalve wat langzamer lopen dan normaal, dat scheelt, ben ik er weer heel snel bij. Geen pulsatie trouwens, wat bij haar altijd prominent is bij een 'full-blown'
2. Es d'r wond is voor de derde keer open, ondanks dat de hechtingen er nog in zitten. Maar..........ben erachter hoe dat komt, miss Tyra betrapt, die likt het open.
DubbelDun schreef:Het rubber zit geklemd tussen hoef(zool) en ijzer. Het ijzer zit vast met nagels door de witte lijn aan de hoefwand.
Als iets dus behoorlijk drukt tegen de zijkanten van het ijzer gaat dit idd kracht uitoefenen op de hoefwand en dus de witte lijn verbreden.
Overigens zou ik wel willen weten hoeveel kracht die zijdelingse druk dan is om ijzer uit te buigen, want dan zou puur het lopen en het hoefmechanisme in werking dat ook moeten doen.
Dit roept om SpikyBlue