4bozzza schreef:lolclub schreef:@10tje2
Remco heeft zijn eigen boek hier al gepromoot twee pagina's terug
toch bedankt 10tje2
Het lijkt mij een heel goed boek, maar ik had niet gezien dus dat jij het zelf al had gepromoot

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Jannepauli schreef:Zo zeg.. mooi hooi is dat van Gedizo. Maar.. ze hebben op dit moment geen kleine balen ( 32kg) alleen 500 kg balen, je bent verplicht 24 ton af te nemen @ 650 euro de baal..? Goud gras...( ik zal dat prijsje wel verkeerd verstaan hebben, we hadden een hele slechte telefoonverbinding)
10tje2 schreef:Het lijkt mij een heel goed boek, maar ik had niet gezien dus dat jij het zelf al had gepromoot. En ik maar denken dat ik alles lees hier in dit topic......
Jannepauli schreef:Zo zeg.. mooi hooi is dat van Gedizo. Maar.. ze hebben op dit moment geen kleine balen ( 32kg) alleen 500 kg balen, je bent verplicht 24 ton af te nemen @ 650 euro de baal..? Goud gras...( ik zal dat prijsje wel verkeerd verstaan hebben, we hadden een hele slechte telefoonverbinding)
luve_rozes schreef:Lijkt me stug dat het te suikerrijk is. Bij de weides die er in Nederland gehouden zouden kunnen worden, wordt aangegeven dat ze analyses willen hebben, daar het nederlandse gras meestal raaigras is, en het een tijd duurt voordat het geschikt als paardenhooi.
Dat er dingen in zitten die je niet gewend bent te zien, komt omdat ze het paard weer willen aanbieden, wat het van oudsher zelf bij elkaar scharrelde. Een paard zal dan niet een distel eten, maar je kunt moeilijk er omheen maaien.
Door de analyse en de wijze van bemesting die daarop aangepast wordt, zal er overigens niet iets kwalijks aan kruiden groeien.Aangezien er in Nederland nog te weinig weides zijn, betrekt de firma ook Duits Alpenhooi.
luve_rozes schreef:Aha, had het nog niet gelezen. Weer wat geleerd, bedankt!
Maar Ron Hofman houdt zich wel er mee bezig, het fructaan gehalte. Ken je dit: (kijken of..)
http://www.bio-ron.com/index.php?option ... &Itemid=86
4bozzza schreef:10tje2 schreef:Het lijkt mij een heel goed boek, maar ik had niet gezien dus dat jij het zelf al had gepromoot. En ik maar denken dat ik alles lees hier in dit topic......
Ik denk ook dat het een goed boek is (natuurlijk). Voor veel verschillende mensen staat er interessante kost in. Uiteraard is het niet uitputtend. Ik kom steeds weer info tegen waarvan ik denk "sh*t, dat had er nog in gemoeten...".
Maar ja, dat hou je altijd. Bij verschijnen van eht boek komt er ook een feedbackfunctie op de boeksite. a.d.h.v. de resultaten daarvan kan ik een eventuele tweede druk aanvullen en wijzigen.
Citaat:Het is alleen jammer dat je zo duidelijk tegen ijzers bent....maar hier is niet de plek om daar over te discussieren
10tje2 schreef:En misschien zet de inhoud van het boek mensen die oplossingen zoeken in ijzers ook aan het denken? Als je niet weet dat er wellicht ook een andere oplossing is, kun je ook nooit een weloverwogen beslissing nemen.
geerke schreef:Het is alleen jammer dat je zo duidelijk tegen ijzers bent....maar hier is niet de plek om daar over te discussieren
EstherHegt schreef:Mmm in de mengsels van bioron zitten ook giftige planten die paarden ook wel zullen laten staan, deze planten krijgen echter wel de kans om zaad te zetten en wie weet uiteindelijk zullen ze de wei overheersen. Wat heeft Bioron voor opleiding behalve dat ie een kok is?
Ik zag al 0,5% phacelia, 0,1% klaproos, en ook borage tskkk, die zijn gewoon giftig voor paarden. ( voor mensen ook trouwens)
Phacelia bevat PA's ( zoals JKK) Klaproos is papaver, Borage bevat ook PA's.
Citaat:Alle mensen denken zelf na in dit topic, en alle mensen denken na over oplossingen en nemen weloverwogen beslissingen.
Jannepauli schreef:Heel leuk die blauwe bloemetjes in de sla. het smaakt naar komkommer en de kruidenheksen zeiden dat het hielp tegen depressies.
Jannepauli schreef:Jeetje Karin.. da's een tegenvaller..
Zou jij eens een foto van de hoeven kunnen plaatsen zoals ze nu zijn? Ik ben ook benieuwd naar de R.foto's.. Wel positief dat je DA er nog voor gaat!
Arme Joppie..
lolclub schreef:@Karin
Ach wat een sneu bericht...
is alleen zijn linkervoetje gekanteld ?
Wat dat wegsnijden van hiel en teen betreft... niet te rigoreus laten doen hoor, kijk eens even terug naar de posten van Ronald Aalders daarin kun je lezen wat de gevolgen kunnen zijn van zo'n grote standverandering.
Mijn hoefsmid heeft het bij Hittie juist heel geleidelijk gedaan, iedere keer ging er iets meer af van de hiel net zo lang totdat het hoefbeen weer grondparallel stond.
door het wat minder rigoreus te doen kunnen de pezen wennen aan de nieuwe stand, doe je het in één keer kun je daar de problemen verwachten en komt er ook nog eenst teveel trekkracht op de diepe buigpees te staan (die aan het hoefbeen vast hecht).
Als je inzage wilt hebben in de hele hoeven-serie van Hittie vanaf mei 2010 tot heden dan pb je maar![]()
veel sterkte met Joppie
janouk schreef:@ Karin
maar houd moed hoor.
Image haar hoefbeen rechtsvoor is ook fors gekanteld in augustus 2007 en ze loopt nog steeds hier rond. En traint onder het zadel op L dressuur niveau. Dus de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
EstherHegt schreef:Mmm in de mengsels van bioron zitten ook giftige planten die paarden ook wel zullen laten staan, deze planten krijgen echter wel de kans om zaad te zetten en wie weet uiteindelijk zullen ze de wei overheersen. Wat heeft Bioron voor opleiding behalve dat ie een kok is?
Ik zag al 0,5% phacelia, 0,1% klaproos, en ook borage tskkk, die zijn gewoon giftig voor paarden. ( voor mensen ook trouwens)
Phacelia bevat PA's ( zoals JKK) Klaproos is papaver, Borage bevat ook PA's.
luve_rozes schreef:Daar kun je weer de mening van filipa.nl aan vast plakken, die stelt dat eigenlijk alle paarden in Nederland door weide (en misschien ook te hoge suikergehaltes in KV) licht bevangen zijn.
luve_rozes schreef:Dat is dus wat ik bedoelde, na dat stukje over kruiden en fructaan te hebben gelezen. met zijn wijze van bemesting, organisch, denk ik ook niet dat je echt kunt zorgen dat de planten binnen bepaalde linies blijven, of heb ik dat mis?
lolclub schreef:Hee, dat is grappig, ik zag haar vorige week langs ons huis rijden met haar blauwe bus, ze ging naar de Fjorden van de buren.