Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
MyrtheJ schreef:gemske schreef:Ik heb ook magnesium gegeven gemengd met appelmoes (er bestaat appelmoes-light)
In een grote spuit en dan hop zo erin. Maar daar heeft ze nog nooit moeilijk over gedaan. Het probleem was dat de magnesium niet goed oploste en mijn spuit verstopt raakte
Slobber lijkt me een goed idee als voor Judy de spuit niet werkt.
Hopelijk gaat het snel beter met haar! Ze is nu in ieder geval bij jou in goede handen
Hee, jij ook hier!![]()
Ik ben aan het kijken of ik de marstall Vito kan bestellen, die is echt speciaal voor hoefbevangen paarden. Dus ik hoop het dan daarmee te kunnen mengen. Wacht eerst even de behandeling van de osteopaat af, en dan gaan we er tegenaan![]()
In de appelmoes-light is dan nog een laatste optie.. maar dan is het maar 1xdaags haalbaar.
Jannepauli schreef:Je kunt 't ook anders aanpakken: eerst met een héél klein beetje beginnen en dit in de loop van de tijd langzaam opbouwen - dan is ze aan t smaakje gewend. Dus niet meteen de volle dosis geven.
Overigens: heb je via een bloedtest laten constateren of ze een magnesiumtekort heeft?
jolin schreef:Hallo, bij de Geneeskundige dienst voor dieren in Deventer kan je dierenarts kosteloos een I.R. test opvragen. Uitleg zit erbij! kijk eens op http://www.gddeventer.com. Mijn paard was positief, eindelijk duidelijkheid, maar heeft gelukkig door uiterlijke kenmerken nog nooit hoefbevangenheid gehad, ik ben er steeds op tijd bij.
Citaat:ik heb de site bekeken jolin maar ik neem aan dat je dit niet zelf kan doen? het bloed afnemen enz?
Citaat:Ik huiver alweer als ik aan de komende lente denk! Ik krijg een hekel aan gras!