Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
singasong schreef:HIlly, ik begrijp uit de foto's dat je paard eerst voorijzers had (bovenste foto's) en nu niet meer. En de voeten zijn nu als op de onderste foto's? Daar zie ik een te lange teen, een flare en een uitgerekte witte lijn.
De straal zou ik beter schoonhouden van mest e.d. en hem behandelen met iets anti-bacterieels.
hilly200 schreef:Ik vind dit altijd een interessant topic om te lezen, maar kan vaak niet mee praten omdat ik zelf denk er niet veel verstand ervan te hebben. In het verleden heb ik ook wel eens foto's van mijn paard gepost,en vond ik de reacties er op altijd wel interessant. Maar nu het volgende (ojee) Ik ben verhuisd van groningen naar friesland en heb dus helaas mijn hoefsmid niet mee kunnen nemen,nu heb ik eentje die ook bij mij op stal staat en er dus altijd is, heel handig
Alleen de manier van bekappen is heel anders dan bij mijn vorige smid. Het is een hele rustige en fijne smid, alleen ik heb t idee dat hij te weinig met de onderkant van de hoeven doet, waar de vorige heel veel er bij deed. Ikzelf zie dan ook alleen aan de buitenkant verschil bij het bekappen. Ook zit ik wat met een van de stralen van mijn paard, vorig jaar met die natte periodes heeft hij rotstraal gehad, dit is weggesneden door de vorige smid en behandeld. De vorige smid maakte de straal altijd netjes, en hier heb ik nooit last gehad van losse hangende gedeeltes. Nu bij mijn nieuwe smid die zegt dat de rotstraal weg is vind ik de straal niet echt verbeterd, en het lijkt mij wel dat deze beter moet worden. Verder ben ik erg tevreden over mijn smid maar ik ben benieuwd wat jullie hiervan denken
Ter ondersteuning zal ik morgen foto's proberen te plaatsen en ik ben benieuwd wat jullie er van vinden? En vraag ik mij af hoelang het duurt voor de straal hersteld is.
Amber_ schreef:Ja hij dolt veel en hij voedt hem mooi op. Hij krijgt na een intensieve training een plak hooi (eerste snede dit jaar). Deze deelt hij dan met mijn hengst. Verder wil ik ze niet te dik hebben, dus krijgen ze niet teveel. Als deze weide op is, worden ze wel over verhuisd naar wei 2.
Amber_ schreef:Hij staat hele dag / nacht op een korte / schrale wei, met paddock uitloop en schuilstal. Hij blijft in beweging doordat zijn waterbak aan andere kant van het wei (1,5 hectare) staat. Hij staat samen met mijn 2jarige hengst. Hij word 5 dagen in de week gereden, waarvan 4 echt intensief. Dat bestaat dan uit galoptraining en langeafstandtraning. Doordat hij in de SGW tussen de paarden loopt en Endurance. Hij krijgt als hij heeft gewerkt een halve schep sportbrok. Ik durf wel te stellen dat hij niet te dik is en afgetraind.
Edit: Gimli, ik zal er is opletten. Ik heb nu sinds 3 weken een nieuwe, op aanraden van de Dierenarts.
Hij staat 2 lips, omdat hij anders aftrapt (is mij verteld toendertijd).
Amber_ schreef:Het liefst heb ik hem ijzerloos.. Maar ben bang dat hij dan ook tijd stil moet staan, om er een beetje aan te laten groeien ? Is dat dan het beste in de winter ? Dan heeft hij altijd 'vakantie', 3 maanden. Ik ga is op zoek, maar het probleem is altijd een beetje, dat iedereen het weet. Dan zijn er zoveel, dat je gewoon niet weet wie je moet kiezen.
SpikyBlue schreef:Hee Amber_, jaren terug heb ik jou en je geweldig leuke Fjord eens ontmoet op een cross in Lisse. Ik weet niet of je dat nog weet, maar ik was daar toen dienstdoende hoefsmid en heb daar de hele dag niets te doen gehad omdat alle ijzers bleven zittenJij kon erg leuk springen met Fjordy.
Jouw Fjord heb ik toen even gevijld, hij stond toen nog niet op ijzers en ik herinner me nog dat ik tegen je zei dat hij zulke goede hoeven had!
Zijn de problemen gekomen vanaf de tijd dat hij op ijzers ging?
Ik ben wel benieuwd hoe zijn hoeven er nu uitzien dan...
SpikyBlue schreef:Hee Amber_, jaren terug heb ik jou en je geweldig leuke Fjord eens ontmoet op een cross in Lisse. Ik weet niet of je dat nog weet, maar ik was daar toen dienstdoende hoefsmid en heb daar de hele dag niets te doen gehad omdat alle ijzers bleven zittenJij kon erg leuk springen met Fjordy.
Jouw Fjord heb ik toen even gevijld, hij stond toen nog niet op ijzers en ik herinner me nog dat ik tegen je zei dat hij zulke goede hoeven had!
Zijn de problemen gekomen vanaf de tijd dat hij op ijzers ging?
Ik ben wel benieuwd hoe zijn hoeven er nu uitzien dan...
Citaat:Hij word 5 dagen in de week gereden, waarvan 4 echt intensief.
Amber_ schreef:De manier waarop jij reageert.
Er is niet zomaar besloten om hem op ijzers te zetten. Ik heb en doe er alles aan om hem ijzerloos te kunnen houden. Om dan zo'n reactie te lezen, voordat je gewoon vraagt hoe of wat, vind ik kinderachtig. Ik ben onderhand geen penny meisje meer en is Fjordy ook een verzorgpony meer.
En idd, op je laatste post.