Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
ouck schreef:Hoi,
Ik kom ook even binnenvallen. Mijn paard had vorig jaar zomer een aantal dagen een dikker voorbeen/pees. Ze liep absoluut niet kreupel en en het was een klein beetje warm. Ik heb haar toen een poosje op rust gezet met dagelijks wandelen op het harde. Daarna ben ik weer gaan op bouwen en uiteindelijk weer haan rijden en springen en alles weer gedaan. In die tijd tot nu is het nog een aantal keer dikker en warm geweest maar dat verdween altijd weer binnen in paar dagen. Ik met mijn stomme hoofd dacht dat het niet zo erg was aangezien ze niet kreupel was en het elke keer weer verdween. Maar de laatste keer hield het wat langer aan en werd het niet meer zo snel dun dus heb een bij mijn eigen da een scan laten maken. Conclusie een blessure aan de oppervlakkig burger rechtsvoor.... Twee maanden rust en gewoon op de wei daarna een maand stappen op het harde en dan de derde maand terugkomen voor Nog een scan was het advies. Dit heb ik gewoon bij mijn eigen dierenarts laten doen. Nou twijfel ik heel erg of het niet ook iets is met het griffelbeentje ofzo? Ook heeft ze sinds kort (vlak voor de da bezoek) aan haar andere voorbeen net onder haar knie een harde bult waar ze niet kreupel op loopt. Het lijkt een soort bot. Ook wil ik dat daar graag een keer goed naar wordt gekeken ( en eigenlijk ook nog een keer naar die pees omdat hij het wss al een lang lopende blessure is) weten jullie misschien een goede kliniek en wat het ongeveer kosten?
Ook als jullie nog een ander goed advies hebben hoor ik het graag! ! Ik weet soms gewoon niet waar ik goed aan doe als iedereen iets anders zegt.
Ik hoop dat het geen al te warrig verhaal is geworden
AmFe schreef:Mijn paard staat lekker op de wei! Hij moest met wat sedatie op de trailer voor de zekerheid. En vanochtend met ook een beetje sedatie lekker de wei op!! Hij rende wel wat maar niet heel veel. Zo kon ik ook stiekem zien dat hij niet meer kreupel loopt! Daar werd ik wel blij van!
Hij geniet duidelijk en heeft mij niet meer zo nodig voorlopig geloof ik!![]()
De eerste nacht vind ik wel heel spannend want dat kent hij niet. Dus morgenvroeg voor het werk gauw weer even kijken bij hem. Ik ben heel benieuwd!
Mette schreef:Fijn dat het dan wel afzakt Somebitch! Ik kan je de Ice Vibes ook enorm aanraden. Ik kon koelen wat ik wou maar de zwelling nam nooit af (ook niet na 20/25 minuten) maar met een ice vibe zo snel resultaat!
Verder gebruik ik ook Back on Track, hier zijn ook de meningen over verdeeld maar ik zag al positief resultaat bij de zwelling door de cooling gel.
Wat naar Rideltje!Ik hoor ook hele wisselende verhalen over op de wei of niet. Bij de één hersteld het super en bij de ander wil dat helemaal niet. Gelukkig blijf mijn haf (op wat roepen na) rustig op stal. In een klein paddockje op de wei bij de anderen gaat ze constant heen en weer lopen. De eerste week ging dat wel goed, misschien later ook weer.
Laat je haar zelf draven of zie je dat gebeuren in de wei? Ik heb de afgelopen tijd helemaal niet meer gekeken hoe ze draaft, ben bang dat ik net herstelde vezels weer stuk maak.