Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
singasong schreef:HIlly, ik begrijp uit de foto's dat je paard eerst voorijzers had (bovenste foto's) en nu niet meer. En de voeten zijn nu als op de onderste foto's? Daar zie ik een te lange teen, een flare en een uitgerekte witte lijn.
De straal zou ik beter schoonhouden van mest e.d. en hem behandelen met iets anti-bacterieels.
Amber_ schreef:Ik wilde het toch jullie vragen... Ik zit met mijn handen in het haar.
Fjordy heeft altijd al slechte voeten gehad, (schijnen er meer te zijn in deze bloedlijn) maar dit jaar is het extreem.
Hij kan niet zonder ijzers.
Amber_ schreef:Nee, nooit aan gedacht eigenlijk. Maar wat moet er uitkomen zeg maar ?
Het is alle 4 de voeten, had dacht zelf namelijk aan ooit misschien hoefbevangen geweest. Maar dat was het niet werd gezegd.
Amber_ schreef:Ik durf niet 100% te zeggen dat mijn hoefsmid genoeg kennis hiervan heeft. Maar het oordeel van de Dierenarts was ook dat hij te kort was hiervoor, omdat hij ook op straal loopt. Precieze weet ik er niet meer van. Ik heb alleen maar zachte ondergrond.
Amber_ schreef:Ik durf niet 100% te zeggen dat mijn hoefsmid genoeg kennis hiervan heeft. Maar het oordeel van de Dierenarts was ook dat hij te kort was hiervoor, omdat hij ook op straal loopt. Precieze weet ik er niet meer van. Ik heb alleen maar zachte ondergrond.
Koper schreef:Zo zie je maar weer dat dierenartsen bar weinig kaas hebben gegeten van paardenhoeven. Een paard hoort ook juist op de straal te lopen... als hij dat niet gewend is zal het even kunnen duren voordat hij minder gevoelig loopt.
Wat krijgt je fjord te eten en hoe ziet zijn dagritme eruit qua stal, wei, paddock? Staat hij met andere paarden, en wat doet hij zoal op een dag?
Amber_ schreef:Koper schreef:Zo zie je maar weer dat dierenartsen bar weinig kaas hebben gegeten van paardenhoeven. Een paard hoort ook juist op de straal te lopen... als hij dat niet gewend is zal het even kunnen duren voordat hij minder gevoelig loopt.
Wat krijgt je fjord te eten en hoe ziet zijn dagritme eruit qua stal, wei, paddock? Staat hij met andere paarden, en wat doet hij zoal op een dag?
Hij staat hele dag / nacht op een korte / schrale wei, met paddock uitloop en schuilstal. Hij blijft in beweging doordat zijn waterbak aan andere kant van het wei (1,5 hectare) staat. Hij staat samen met mijn 2jarige hengst. Hij word 5 dagen in de week gereden, waarvan 4 echt intensief. Dat bestaat dan uit galoptraining en langeafstandtraning. Doordat hij in de SGW tussen de paarden loopt en Endurance. Hij krijgt als hij heeft gewerkt een halve schep sportbrok. Ik durf wel te stellen dat hij niet te dik is en afgetraind.