Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Somebitch

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 10:10

Nee nee, ik heb gewoon een injectie in het bloed (in zijn nek) gehad met oa ontstekingsremmer erin.

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 10:12

Oooh oke! Die heeft mijne alleen de 1e keer gehad toen hij kwam. Bij jou vaker?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 10:14

Nee nooit, alleen toen dus het been ineens zo gigantisch dik werd (dit was op 6 weken na het vaststellen van de blessure). Hij heeft toen een injectie gehad en poeder voor 4 dagen en andere gel voor op zijn benen.

Hij heeft alleen de eerste twee weken in de begin fase van de blessure ontstekingsremmer gehad (niet in het bloed) maar via de mond iedere dag. :j

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 10:17

Ah okee!

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 13:12

Gelukkig is het been een stuk dunner geworden! Even afwachten hoe het blijft gaan. :)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 13:15

Dat is fijn om te horen :)

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 13:16

Gelukkig Mette!

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 13:19

Voeren jullie trouwens ook iets bijzonders bij? En hoe doen jullie dat met krachtvoer?

Mijn paard kreeg puur pees maar dat potje heb ik kapot laten vallen...stomstomstom!

Verder krijgt mijn paard een handje pavo care 4life met pavo vital complete. En een paar handjes luzerne zodat ze toch denkt dat ze wat te eten krijgt.

De 1e weken dat ik haar van het krachtvoer af had bleef ze stuiteren. Nu is ze aardig rustig

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 13:34

Mijn paard staat 24/7 op het land sinds kort. Ik geef een halfje muesli om de supplementen in te doen. Verder een appel of snoepje na het oogruppelen wat meerdere keren per dag moet. Tijdens de controle vorige maand bleek dat het echt nog maar heeel klein is. maar omdat er toch na beweging een beetje vocht kwam op zetten, moeten we ons nog een tijd rustig houden. Ze mag op het land blijven zo blijft ze het rustigst

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 13:40

Jaa! :D

Ik geef best wel wat erbij :o Ze kreeg al weinig krachtvoer en staat onbeperkt op hooi. Ze krijgt een mini handje höveler slobber voor de smaak, een mini handje bietenpulp voor de structuur, magnesium zodat ze rustig blijft en voor haar spieren, effektri voor de omega 3, MSM zwavel & Audevard Ekyflex Tendon. Vanaf morgen ga ik ook zo'n druppel kuur doen van Phytonics (tendon). De MSM, Audevard & Phytonics zijn toegevoegd, de rest kreeg ze al. :)

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 13:45

Wat een ingewikkeld voerschema mette hihi

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 15:11

Sunshinee schreef:

Ah valt mee hoor! Al voel ik me wel altijd een heks die een brouwseltje aan het maken is :D

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 15:19

Mette schreef:
Sunshinee schreef:

Ah valt mee hoor! Al voel ik me wel altijd een heks die een brouwseltje aan het maken is :D

Hahaha!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 15:52

Ik voer niks bijzonders bij. Pas nog een heel artikel gelezen dat men paarden veel te veel bijvoert. Mijne krijgt twee keer per dag een halve schep basisbrok en verder hooi en gras van de wei.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 17:04

Hier hele dag hooi. En paar x per dag gaat ze op klein stukje gras. En savonds handje brok met kwart zemelen en msn erbij

Lottejulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 17:09

Ik geef een handje muesli na het stappen (3 of 4 keer per week) en 2 keer per week voeg ik een schepje magnesium bij.

AmFe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 18:23

MSM zwavel wordt veel aangeraden las ik. Gebruiken jullie dat ook?

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 18:49

Ik las dat inderdaad ook, gebruik het niet.

Mijn paard haar been vandaag weer iets dikker als gisteren ... nooo...

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 19:15

Ik heb vaker goede resultaten gezien toen supplementen werden gebruikt, zowel bij mijn eigen paard als bij andere paarden.
Supervixen; ging dat enkel over supplementen of ook over het voeren van kilo's brok of muesli? :)

Ohh das niet fijn Sunshinee! Hopelijk is het niks!

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 19:26

Dit is nou de 2de met peesproblemen die ik het voer. Bij die andere halverwege er pas mee gestart maar zag wel wat sneller verbetering.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 19:54

Hoi allemaal,

Ik kom na een hele tijd hier weer eens binnen vallen, heb ook heel slecht tot niet mee gelezen, vergeef me :o
Denk dat ergens in m'n vorige berichten de geschiedenis van m'n paard staat hahah. Maar wij zijn zo goed als terug bij af. Het ging net lekker en paard staat nu weer met een ietwat ontstoken pees.
Maandagavond haal ik paardlief met een redelijk dik been uit de wei, alleen gestapt en toen weer terug op de wei gezet. Dinsdagochtend was ik er weer, en toen trof ik het been zo aan:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Toch wel een beetje geschrokken, tja wat doe ik ermee. Het is d'r probleem been en ze had de avond ervoor al een dikkere pees. Ik had gehoopt dat het na een nachtje stal wel minder was. Paard maar gewoon op de wei gezet en m'n energetisch therapeut gecontact. Die is met haar bezig geweest.
's Middags was ik weer op stal en trof ik d'r zo aan in de wei:

Afbeelding

Best gelopen, been was een heel stuk minder dik, wel nog warm, dat was de dagen ervoor ook al zo.
Vandaag wil ik paardlief weer uit de wei gaan halen, tref ik d'r voor de helft zwart aan; in de sloot gelegen waarschijnlijk, maar zichzelf eruit weten te krijgen.
Zowel links als rechts waren nu beide warmer en met rechts liep ze nu niet goed.
Nu dus maar aan het stappen en koelen, voor de rest doe ik er maar weinig aan. Vannacht mag ze weer een nachtje op stal doorbrengen.

Maar wij zijn dus weer terug bij af -O- Net nu we weer zo lekker bezig waren.

Vraag is nu, wat ga ik doen? Weer terug opbouwen naar het rijden, of toch een dezer maanden d'r laten dekken en dan volgend jaar weer opbouwen naar het rijden :\

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 21:12

Mette schreef:
Ik heb vaker goede resultaten gezien toen supplementen werden gebruikt, zowel bij mijn eigen paard als bij andere paarden.
Supervixen; ging dat enkel over supplementen of ook over het voeren van kilo's brok of muesli? :)

Ohh das niet fijn Sunshinee! Hopelijk is het niks!

[url]
http://www.bitmagazine.nl/algemeen/vijf ... ten/40818/ [/url]

Ehhh weet even niet hoe ik een link goed zet, maar dit was het stuk.

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 21:37

Diertjec wat vervelend!!!

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 07:51

Thanks Supervixen! :)

Diertjec wat vreselijk balen zeg.. Ik zou haar niet dekken, maar dat hangt wel af van de schade. Als je haar nu dekt en de blessure is vrij ernstig en het herstel duurt lang, dan maak je het de merrie moeilijker omdat ze ook een veulen mee moet dragen. Ik zou iig geen overhaaste beslissingen nemen, wellicht valt het toch erg mee!

ouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 17:48

Hoi,

Ik kom ook even binnenvallen. Mijn paard had vorig jaar zomer een aantal dagen een dikker voorbeen/pees. Ze liep absoluut niet kreupel en en het was een klein beetje warm. Ik heb haar toen een poosje op rust gezet met dagelijks wandelen op het harde. Daarna ben ik weer gaan op bouwen en uiteindelijk weer haan rijden en springen en alles weer gedaan. In die tijd tot nu is het nog een aantal keer dikker en warm geweest maar dat verdween altijd weer binnen in paar dagen. Ik met mijn stomme hoofd dacht dat het niet zo erg was aangezien ze niet kreupel was en het elke keer weer verdween. Maar de laatste keer hield het wat langer aan en werd het niet meer zo snel dun dus heb een bij mijn eigen da een scan laten maken. Conclusie een blessure aan de oppervlakkig burger rechtsvoor.... Twee maanden rust en gewoon op de wei daarna een maand stappen op het harde en dan de derde maand terugkomen voor Nog een scan was het advies. Dit heb ik gewoon bij mijn eigen dierenarts laten doen. Nou twijfel ik heel erg of het niet ook iets is met het griffelbeentje ofzo? Ook heeft ze sinds kort (vlak voor de da bezoek) aan haar andere voorbeen net onder haar knie een harde bult waar ze niet kreupel op loopt. Het lijkt een soort bot. Ook wil ik dat daar graag een keer goed naar wordt gekeken ( en eigenlijk ook nog een keer naar die pees omdat hij het wss al een lang lopende blessure is) weten jullie misschien een goede kliniek en wat het ongeveer kosten?
Ook als jullie nog een ander goed advies hebben hoor ik het graag! ! Ik weet soms gewoon niet waar ik goed aan doe als iedereen iets anders zegt.

Ik hoop dat het geen al te warrig verhaal is geworden :D