[Info] Topic over hoefbevangenheid.

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 21:17

oh jee...wat erg!
Dit had ik niet verwacht!!!
Wat triest....heel veel sterkte....hoe is je andere pony eronder?
Misschien heb ik er over heengelezen(sorry,als dat het geval is...)maar hoe lang wat ze al bevangen?
Goh...ik vind het echt heel rot...z'on mooie pony....maar het was inderdaad hartverscheurend,zoals ze op het filmpje was...
nogmaals veel sterkte!!!

Nado

Re: Centraal Topic over hoefbevangenheid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 21:21

O, wat naar, ik had zo voor je gehoopt dat ze beter zou gaan lopen met de dooi en dat het van daar af bergop zou gaan. Heel veel sterkte met dit verlies, ook voor je dochter...

cow_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 22:11

Jeetje Cleotinka wat schrikken, ik dacht ook dat met de dooi Nicole er weer beter door zou gaan lopen, ik hoopte het iig. Wat erg dat dit niet zo had mogen zijn....

Heel veel sterkte voor jullie allebei. En wat een mooi gedicht heeft je dochter geschreven.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 22:15

Ah.. wat triest.. zag gisteren toevallig je filmpjes nog.. ;(
Veel sterkte!

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 23:06

Heel veel sterkte Cleotinka :(:) ontzettend jammer en triest dat het zo ineens afgelopen is.

fancylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 23:07

jeetje wat erg!!! heel veel sterkte met dit verlies!!!
je hebt een goede keuze gemaakt zoals je het omschreven hebt, toch is het niet makkelijk om het dan ook daadwerkelijk te doen.
Heel veel sterkte de komende tijd!!

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 23:21

Ik schrik ook van je bericht Cleotinka en ook namens mij heel veel sterkte.

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 00:00

Hier schrik ik even van Cleotinka, ik herken er ook dingen in....vooral de pijn die ze nu niet meer heeft en de juiste beslissing die je hebt genomen. Als het leven lijden wordt is het geen leven meer en dan kun je als mens alleen je liefde tonen door je dier te laten gaan. Hoe verrekte verrot dat ook is!!!! Heel veel sterkte met het verlies :(:)

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 21:20

Heel veel sterkte ermee! Het is gewoon vreselijk..
Wel heel goed dat je deze beslissing hebt genomen :(:)

zwartepaerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 11:48

Was al een paar dagen niet meer in dit topic geweest, en dat was dus even schrikken.....cleotinka, heel veel sterkte gewenst!

cleotinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 13:10

Allemaal bedankt voor jullie meeleven,
is nu nog steeds erg moeilijk voor me
mis Nicole verschrikkelijk en komt iedere keer
weer boven met alle dingen die ik normaal allemaal
deed met Nicole.

@geerke Nicole was vanaf februari vorig jaar al met tussenpozen
bevangen,de laatste maanden van 2008 gingen aardig,rond de
kerst werd ze ineens heel erg slecht.
De andere pony is nu heel nerveus en zoekt haar steeds,we hebben
haar wel afscheid laten nemen van Nicole (was advies) ze heeft er nog
de hele nacht bij gelegen (konden Nicole niet zomaar uit de tuin krijgen
moesten wachten op hulp de volgende dag)
maar Dama (de andere pony) heeft het niet begrepen en mist haar heel erg nu.

Hoop dat het met jullie paarden/pony's beter zal gaan en kom nog wel regelmatig
hier kijken hoe het allemaal gaat

Groetjes van Anja

Afbeelding

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 13:48

och...toch triest...die rotziekte toch ook...
hoe kan dat nu toch,dat de boel gewoon zo verstoord is dat het soms nooit meer goed komt?
Kan er nu niet eens een dierenarts serieus onderzoek naar doen?
In plaats van zakjes bute voor te schrijven,die soms nog niet werken ook....

Ik hoop dat je andere pony het snel accepteert...normaal duurt dat een aantal dagen tot een week en dan berustten ze er in..
Hoe is het met je dochter?

cleotinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 14:01

Ja Geerke is zeker een rot ziekte,
maar de bute heb ik pas gekregen nadat ze haar in wilden laten slapen in februari 2008,
(niet van mijn eigen dierenarts maar van een andere)
ze heeft dan toch nog bijna een jaar extra gehad (natuurlijk veel te kort)
Ze was pas 10 jaar |(
eerst werkte de bute wel.
Andere middelen zoals metacam en quadrisol deden toen niets.

Ze heeft al die tijd dieet gehad(ze was nooit dik geweest)
verder heel veel hoefsmid en homeopathie ook bloedverdunners.
Hoop dat het snel eens duidelijk wordt hoe het nou komt dat zou heel veel paarden en pony's helpen.

mijn dochter is heel erg verdrietig |(

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 23:09

ik heb van de dierenarts 30 zakjes ascal 600 gekregen voor mijn shet. ik zou hem dagelijks een zakje moeten geven en bij bevangenheid 2x daags. Wie geeft er nog meer ascal aan z'n bevangen pony??? hoe vaak geef je dit en helpt het??

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 23:17

Ik heb dat ook wel gebruikt ja, volgens mij gaf ik twee zakjes per dag, maar weet niet meer of het ook ascal 600 was.
Het heeft een bloedverdunnend effect en mijn VA zei dat je het best een tijd moet gebruiken. Bij mij was dat dan een aantal weken tot het op was.
Of het echt geholpen heeft weet ik niet, ik had er ook bute bij in die gevallen. Het heeft in ieder geval geen kwaad gedaan.

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 23:19

Cleotinka, een knuffel voor jou en je dochter :(:) helaas is de ziekte vaak zo gecompliceerd waardoor een oplossing zo moeilijk te vinden is... echt verschrikkelijk dat het voor Nicole niet is gelukt :(:)

Hoe gaat het nu met jullie andere paardje? Went ze er al een beetje aan?

baronnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 23:43

Wat erg voor je.. sterkte..

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 15:48

@ cleotinka
:(:) wat verschrikkelijk dat Nicole toch verloren heeft van die !@#$%^^&&*( ziekte. Mooie Nicole met haar prachtige ogen. Nu heeft ze geen pijn meer en is ze vrij. Heel veel sterkte.

Update Image
Heel wrang om nu mijn bericht neer te zetten. Maar het is aan deze kant goed nieuws.

Image is eindelijk weer rad op de zachte grond. De harde grond heb ik nog niet geprobeerd, maar is ook niet nodig. 8.1.09 is ze door Van Nassau beslagen en heel erg steil gezet. En dat werkt voor Image.
Het viel me tegen dat ze nog zo gevoelig bleef. Maar vrijdag 16.1 zag ik verandering in haar ogen. Ze was brutaal en stoer: alleen de bak was nog hard en ze liep gevoelig, maar niet kreupel.
Zaterdag was de bak zacht en leek ze aanzienlijk beter te lopen. Ik heb haar niet gevraagd te draven, want ik heb lang geleden besloten Image haar eigen herstel te laten opzoeken.
Zaterdagmiddag was het zo'n lekker weer, dat ik haar even met haar blonde vriendin in de wei gezet heb. Eindelijk was de grond zacht en het ijs weg. Na 2 maanden te nat of te glad.

Maar die muts veranderde in een racemonster in plaats van dat ze rustig ging eten. Dombo, want ze heeft weken kreupel gelopen en moeilijk gestapt. Ze ging op volle snelheid door de wei en ze genoot. En ik was helemaal overstuur: riep heel hard hoooooooooooooooo, maar Image had dit even nodig. Janouk is een echte haflinger: keuze tussen maf doen of eten :Y) : ja dan wint de roep van het gras. Telkens als Image langs kwam, steeg ze recht omhoog en maakte geweldige bokken op haar plaats, om meteen weer te gaan eten.
Image liep met haar staart plat op de rug te marcheren door de wei :+ }>

Ik was als de dood dat ze nu spieren beschadigd had of weet ik veel wat. Ik kon haar wel wat doen, maar ze liet zich niet pakken. En vangen was geen optie, want dan maakt ze zich nog drukker. Maar zondag kwam ze enthousiast de stal uit. Zonder spierpijn en niet kreupel. De wei was door de regen weer veel te nat. Dus heeft ze met regendeken in de bak gestaan.

Ze was vandaag nog steeds rad, dus ik durf nu wel te zeggen dat we het ergste gehad hebben. In rust ontlast ze linksvoor nog wel, dus er zit nog wel resten van een kneuzing, maar er zit forse vooruitgang in. In stap en draf zie je er niets meer van. Pas als ze linksvoor ook in rust goed belast, gaat ze weer aan het werk, dus nog even vakantie voor Image.

cleotinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 16:42

@Gemske -dank je voor de knuffel ook namens mijn dochter,konden we wel gebruiken.
met de andere pony (Dama) gaat het iets beter ze is rustiger aan het worden en ze
staat nu in het land dus ik loop steeds heen en weer om te kijken of het goed gaat,
vorige dagen ging het niet, raakte ze helemaal in paniek.

@Baronnetje- Dank je wel voor je meeleven

@Janouk-Lief dat je dat zegt over Nicole,was ook een schat van een pony mis haar wel
heel erg,maar voor haar is het beter nu is ze pijnvrij.
Ik vind het heel fijn dat het met Image zo goed gaat is ook goed om dat te lezen.
Een knuffel voor je paarden (Janouk vind ik erg mooi)

Groetjes van Anja En Dama

Nitro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 18:37

Ik wil iedereen bedanken die de goeie tips voor mij en Priscilla.
We hebben haar helaas in moeten laten slapen. ze had te veel pijn (en dat is heel verveld om elke dag te zien). Het is heel vervelend dat ze er niet meer is, maar aan de andere kant heeft ze geen pijn meer.

we zijn heel blij met de goede zorg die we hebben gekregen van Dierenkliniek te Klijndijk. Vooral Leonie de dierenarst die haar in behandeling had. En haar hoefsmit Harry. Zij hebben het voor Priscilla nog zo plezierig mogelijk proberen te maken.

Groeten Dorien

cleotinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 19:25

Dorien
ik wens je heel veel sterkte met het verwerken van het verlies van Priscilla,
nu heeft ze geen pijn meer en het is heel erg moeilijk om zo'n beslissing te nemen
(ik weet er alles van) maar voor Priscilla het beste.
Een knuffel :(:) van mij jou,
Anja

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 19:41

Dorien en Anja, wat erg voor jullie, veel sterkte.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 20:23

@nitro
Wat een ellende. Helaas heeft jouw paardje ook de strijd verloren van de hoefbevangenheid. :(:)

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 20:45

@Nitro :(:)

cow_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 12:06

@Janouk: super dat Image weer beter aan het lopen is, eindelijk weer wat goed nieuws. Gun der nog maar mooi ff wat vakantiedagen! Komt goed.

@Cleotinka: gelukkig dat Dama ietsjes rustiger is geworden. Heb jij ook weer ff wat rust.

@Nitro: heel veel sterkte met het verlies van Priscilla. Het is echt een (*)&(*&(*& ziekte!!

Hier ook even een update:
Mijn paard heeft 2 dagen binnen gestaan, maar is sinds gister weer naar buiten in haar kraal. Gaat goed. En... we hebben gister voor het eerst weer sinds lange tijd gewandeld.... vond het zelf wel spannend, want ik weet dat ze 'overstuur' kan raken en doet alsof ze nog nooit eerder buiten het haar eigen erf is geweest.... (maar dat doet mevrouw al na 2 dagen hoor... :+ kun je nagaan nu we al een half jaar niet meer buiten het erf zijn geweest)

Maar goed, we gingen op pad, ik had haar een longeerlijn aangedaan, ipv het halstertouw, mocht ze wegschieten dan lag ik niet meteen languit achter haar... ze heeft de hele weg lopen briezen als een mafkees... en ja hoor.. alles was volgens haar nieuw en doooooodeng!!! bomen... blaadjes... auto;s... dat had ze nog nooit gezien ;) we hebben een flink stukje gelopen en buiten het trekken af en toe naar gras... tja dat had ze ook niet meer gekregen, ging het prima. We zijn daarna lekker teruggelopen en heb haar meteen op stal gezet, was al tegen 5 uur. Het leek wel of ze ff moest bijkomen van de 'nieuwe' indrukken.... :P ze ging stil in een hoekie staan... totdat... het eten eraan kwam :9

Voor iedereen waar het weer/nog minder gaat,... dikke knuffel :(:)