Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
capopjekop schreef:Is het geen optie om de medicatie te mengen met water en het met een spuitje te geven?
Bij bevangenheid laten de lammellen los uiteindelijk. Druk en overbelasting kunnen de kanteling verergeren. Mij is altijd gezegd door smid en dierenartsen om m'n pony niet gedwongen te laten bewegen zolang hij nog op medicatie staat. Over 2 weken beginnen met longeren vind ik persoonlijk ook wel een optimistisch advies van je dierenarts. Op een cirkel lopen is belastender dan rechtuit lopen. Mijn shet loopt sinds januari alweer goed, z'n hoeven groeien perfect af, maar ik heb hem nog niet durven longeren. Wel neem ik hem mee uit wandelen en werk ik aan de lange lijnen met hem. Maar daar probeer ik ook zoveel mogelijk ruime figuren te rijden en niet steeds voltes na elkaar. Wellicht ben ik te voorzichtig, maar hij is dus vermoedelijk opnieuw bevangen geworden door verkeerde belasting.
Bij twijfel kun je foto's laten maken. Bij de eerste lichte bevangenheid zag m'n smid ook niks aan de hoeven. M'n pony liep gevoelig maar stond niet typisch bevangen. Bij de terugval heb ik foto's laten maken en toen zag je een hoedenrand op de foto's. Dat zegt me dat hij de eerste keer idd bevangen is geweest.
happytime schreef:er is ook een speciaal bit die hol is van binnen met gaatjes in de mond, kan je via de zijkanten inspuiten( ik had die vroeger weet niet of ze nog bestaan maar super handig)