Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
donsje schreef:Hoe gaat met met de paardjes?
Ik heb even een vraag voor diegene waarvan paarden weer op het land staan.. mijn beestje loopt weer goed, staat in paddock op rantsoen van hooi en 2x daags vitaminekorrel en handje brok met de nodige supplimenten. Ben haar weer aan het opbouwen met rijden en ik vroeg me af.. hebben jullie het aangedurft om jullie paarden weer op het gras te zetten? Zo ja, hoelang nadat ze weer goed en pijn/medicatievrij waren? Hoelang per x? Elke dag? Kunnen ze nu weer volledig in het gras of echt maar een paar uurtjes per dag? Ik begrijp dat het volle en rijke gras niet kan, maar op een arme weide. Sowieso laat ik de mijne de komende paar weken nog op de paddock maar ik hoop dat ze uiteindelijk wel weer met dr vriendjes op het land kan. Ze staat nu sip alleen, wel met zicht op dr maatjes.
jokari schreef:ik weet niet of ik dit een jaar wil volhouden cissie... Niet eens omwille van de kosten, maar voor haar... Ze ziet af. Dus ik hoop écht om eind deze maand vooruitgang te zien. Want op dit moment vind ik het verschrikkelijk voor haar. Het is alleen omdat DA zei dat hij al erger had gezien, en dat hij dit nog ziet goed te komen, dat ik voort doe. Maar phoe wat is het moeilijk. Zoals je zegt, hoop slaat vaak om in wanhoop, en het voelt effectief soms als verraad ten opzichte van haar. Zeker als ze zoals deze morgen met haar neus in mijn armen hangt... (Dat doet ze niet in gezonde omstandigheden, ze is niet zo knuffelachtig).
jokari schreef:Loslaten donsje !Nee, ik snap het wel, ik had er heel erg naar uitgekeken, nu Pluis vlakbij huis staat, om eindelijk serieus te kunnen beginnen trainen en misschien in oktober een wedstrijdje tölten mee te kunnen doen, maar helaas...
Maar dan denk ik aan Dachanti, en dan ben ik blij dat ik nog niet dezelfde beslissing als Daatje heb moeten nemen en doet de rest er niet meer toe.
Ninx, ik had er nog nooit van gehoord, maar na wat net ik gelezen heb, zou het mij niet verwonderen als Pluis daar ook al een paar jaar aan lijdt. Ze heeft nooit duidelijk tekenen van hb getoond en dan ineens bam zo ernstig. Maar ik heb wel al altijd gedacht van "verdorie, dat paard maakt echt geen tempo", in de zomer liep ze vaak gevoelig (maar toen weten we het aan te kort afgesleten hoefjes), enfin verschillende kleine dingetjes waardoor ik nu al verschillende keren heb gedacht "verdomme, had ik dat maar eerder opgemerkt".
bertine37 schreef:Is er iemand hier met ervaring met natuurlijk bekappen en hb ?