Heeft die van jou een blessure aan de diepe buiger?
Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
AmFe schreef:Mijn paard heeft nu twee weken op de kliniek gestaan na de stamceltherapie. Het lijkt goed aan te slaan, de scan zag er erg goed uit!
Woensdag ga ik hem ophalen en dan gaat hij (eerst wat gesedeerd...) voor minimaal drie maanden dag en nacht de wei op. Ik vind het doodeng!! De nachten buiten kent hij niet en hij kan zo idioot doen op de wei.. Ik denk dat ik de eerste nachten niet slaap.. We zullen het gaan zien!
ikke20 schreef:@mette ala ik hier ook coolinggel gebruik krijgt ze ook enorm dik been.
seebensee schreef:AmFe schreef:Mijn paard heeft nu twee weken op de kliniek gestaan na de stamceltherapie. Het lijkt goed aan te slaan, de scan zag er erg goed uit!
Woensdag ga ik hem ophalen en dan gaat hij (eerst wat gesedeerd...) voor minimaal drie maanden dag en nacht de wei op. Ik vind het doodeng!! De nachten buiten kent hij niet en hij kan zo idioot doen op de wei.. Ik denk dat ik de eerste nachten niet slaap.. We zullen het gaan zien!
Ik heb nu na ruim 1,5 jaar de ervaring van twee keer een goed herstel (lees oudere berichtjes) strikt gehouden volgens dierenarts advies en opbouw schema, om haar nu toch op een mooie paddock paradise te plaatsen (bij de Drunense duinen) en haar 24/7 "zelf" paard te gunnen en ook te zijn.
Daar ga ik "nu in mijn hoofd" een beter gevoel bij krijgen (zij voelt geen pijn want is niet kreupel), dan wéér 16 uur in een box stilstaan met gecontroleerde beweging, 20min koelen en op een 3x6 landje kijkend naar soortgenoten die wel de ruimte hebben en vrolijk kunnen zijn ........ uiteindelijk wil ik haar ook graag gelukkig zien en ga mij hierbij steeds minder diervriendelijk bij voelen, mijn honden sluit ik ook niet op in een bench .....
Wil jullie graag op de hoogte houden ..... denk eind volgende maand haar te verhuizen
Supervixen schreef:Sunshinee schreef:Ja gelukkig wel! Hopelijk gaan alle paarden hier snel de goede kant op!
Hoe lang zitten jullie al in de blessuretijd? Mijn paard inmiddels 12 weken.
10 maanden.. maar gaat echt de goede kant op.
ikke20 schreef:Dat duurde wel aantal weken.wel heb ik het been afgespoeld en gewassen zodat alle gel zeker weg zou zijn.
Hier ook een enorme springer en crosser.ze staat overdag buiten op klein stukje(stuk verhard en stukje zand) en snachts op stal
Somebitch schreef:Hoelang staat je paard hier nu mee Simbaa? Advies is om de eerste tien dagen op stal te laten als je vermoed dat het een peesblessure is en niet te stappen wel koelen. Na 10 dagen je DA bellen voor een scan.
Je kan namelijk pas op 10 dagen de schade het beste zien, Als je al vroeg een scan maakt (dus op 2 a 3 dagen) zal de schade minder lijken dan het daadwerkelijk is.