Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
geerke schreef:in hoeverre werkt de stofwisseling van een rat hetzelfde?
Liene schreef:Lolclub, zou je iets zijn met dit onderzoek:
Effect of mebendazole and praziquantel on glucosephosphate isomerase and glyceraldehydephosphate dehydrogenase in Echinococcus granulosus cyst wall harbored in mice ?
Ik kan aan de full text komen, maar heb even geen woordenboekje bij de hand haha! Het is een Chinees onderzoek, met oog op het paard als doel (maar wel op muizen gedaan geloof ik).
Karin_deB schreef:Morgen komt de kliniek langs om te kijken bij Joppie, foto's te maken en Insuline Resistentie test te doen. Van daaruit kan ik weer verder gaan kijken dan.
paars schreef:@LC, heb je al eens aan de energiekernmix van Subli gedacht? Ik ben nog niet zo ver, maar wilde dat op termijn als aanvulling ook aan Vash gaan voeren. Hij doet nu nixxxxx....maar als we weer gaan beginnen (jaja) dán. Het heet nu anders, omega369 (?) ziet er uit als eiervoer voor de vogels, maar ze vinden het erg lekker, het is op oliebasis en het geeft langzaam zijn energie af. Je kan ook proberen toch wat meer van je gewone hooi te gaan voeren, dus je ruwvoermix wat rijker maken. Maar dat heb je wellicht al gedaan.
EstherHegt schreef:Nee een rat heeft geen grote blinde darm zoals een paard heeft, een rat kun je dus niet vergelijken met een paard, een rat heeft ook geen hoeven en kan ook niet bevangen worden. Een rat heeft ook geen paardenwormen. Een rat wordt ook niet zo oud als een paard.
lolclub schreef:Dat is duidelijke taal![]()
Esther, denk jij dat deze test op ratten dus niet van toepassing of bruikbaar is voor paarden ?
Cisss schreef:Moeilijk moeilijk met jouw paard. Wat is het doel, ik bedoel welk niveau wil je dat ze bereikt? Daar zit direct ook wel weer een verschil in van presteren. Ik denk ook dat je een beetje moet kijken naar verschillende wedstrijdterreinen (bijv. naar de vlakte) in het begin. En anders eventueel wedstrijden op zand? Ik zou persoonlijk ook niet het risico gaan lopen met slechte bodems.
Liene schreef:Hier staat het: http://pdfcast.org/pdf/fat-supplemented ... estibility
EstherHegt schreef:Karin_deB schreef:Morgen komt de kliniek langs om te kijken bij Joppie, foto's te maken en Insuline Resistentie test te doen. Van daaruit kan ik weer verder gaan kijken dan.
Spannend karin, ik zal voor je duimen, de IR test duurt wel even voor je uitslag hebt. Ongeveer een week heeft het hier geduurd toendertijd, dus nog even afwachten. Ben ook benieuwd hoe de foto s uit gaan pakken!! Ik duim voor je.
Jannepauli schreef:Als je 't aan Van Nassau zou vragen over voer, dan zou hij zeggen "gewoon brok voeren maar MET MATE !!"
De HB-ers die in de kliniek daar resideren krijgen ook gewoon brok - wel van een bijzonder merk - ben vergeten wat het was. Maar misschien wil Janouk dat nog 's vragen aangezien ze er deze week weer langs gaat? Het kan zijn dat het Mijten is, maar ik ben niet zeker.
Karin_deB schreef:Oef Duits kan ik helemaal niet. Iemand die kan vertellen wat er staat in grote lijnen?
Citaat:Embe: Wat sneu, vervelend zeg. Ik neem aan dat je al heel rustig aan het opbouwen bent geweest?