Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Zack schreef:Mooi gezien!
Steunsels zijn mooi kort, zijn gelijk aan de zool of bedoel jij de hielen? ook die slaan niet om
Nog korter zetten is geen optie maar dat snap je wel als ik heb uitgelegd wat zijn probleem is.
Hij staat voor toontredend, waardoor hij dus niet recht loopt in feite, dat rolt dus schuin af, de flare is nu bijna weg, die was echt vele mate erger!
Achter heeft hij franse stand, waardoor de flare juist aan de andere kant zit
Ik weet echter niet of het mogelijk is om zijn voeten ooit helemaal recht te krijgen, maar ben nu echt al zo tevreden over mijn smid
hilly200 schreef:Pff foto's maken is nog niet gelukt, er hangt telkens een staart voorIk vind dit altijd een interessant topic om te lezen, maar kan vaak niet mee praten omdat ik zelf denk er niet veel verstand ervan te hebben. In het verleden heb ik ook wel eens foto's van mijn paard gepost,en vond ik de reacties er op altijd wel interessant. Maar nu het volgende (ojee) Ik ben verhuisd van groningen naar friesland en heb dus helaas mijn hoefsmid niet mee kunnen nemen,nu heb ik eentje die ook bij mij op stal staat en er dus altijd is, heel handig
Alleen de manier van bekappen is heel anders dan bij mijn vorige smid. Het is een hele rustige en fijne smid, alleen ik heb t idee dat hij te weinig met de onderkant van de hoeven doet, waar de vorige heel veel er bij deed. Ikzelf zie dan ook alleen aan de buitenkant verschil bij het bekappen. Ook zit ik wat met een van de stralen van mijn paard, vorig jaar met die natte periodes heeft hij rotstraal gehad, dit is weggesneden door de vorige smid en behandeld. De vorige smid maakte de straal altijd netjes, en hier heb ik nooit last gehad van losse hangende gedeeltes. Nu bij mijn nieuwe smid die zegt dat de rotstraal weg is vind ik de straal niet echt verbeterd, en het lijkt mij wel dat deze beter moet worden. Verder ben ik erg tevreden over mijn smid maar ik ben benieuwd wat jullie hiervan denken
Ter ondersteuning zal ik morgen foto's proberen te plaatsen en ik ben benieuwd wat jullie er van vinden? En vraag ik mij af hoelang het duurt voor de straal hersteld is.
singasong schreef:Vandaag te horen gekregen dat mijn paard artrose heeft in zijn linkerkogel (buitenkant griffelbeentje). Advies (uiteindelijk) 'ijzers met zooltjes'![]()
Is er ook een speciale manier van bekappen hier voor of kan dit alleen opgelost worden met ijzers?
Het trauma wat het op dit moment geeft op zijn pees/bandje en ligament wordt nu eerst behandeld, daarna verder kijken.