Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
nombrado schreef:hier wel mooi.
met de stand van natural balance, zie je dat hij zijn achterbenen naar buiten moet draaien om zijn hielen op de grond te krijgen.
[ Afbeelding ]
hier zie je dat hij zijn been en voet weer beter recht naar voren kan zetten. Wat een beter gebruik is voor het bekken
[ Afbeelding ]
Ik ben nu bijna 1 1/2 jaar , en heb ervaren met rijden tegen wat voor een problemen je aan kan lopen met verkeerde stand.
peesblessures , zwikken door de kogel
bijna verongelukken doordat paard struikelt over zijn lange tenen en ruiter (ik) bewusteloos in de bak lag. Gelukkig goed afgelopen.
Gister weer helemaal happy! Hoe goed hij zijn lijf weer gaat gebruiken door alleen al een goede stand van zijn voet.
Wat natuurlijk logisch is.
Ik merkte bij de verkeerde stand ook een slechter ruggebruik en moeite om naar voren te bewegen (uitstrekken)
das nu eigenlijk weg als sneeuw voor de zon.
Arabesk schreef:nombrado schreef:hier wel mooi.
met de stand van natural balance, zie je dat hij zijn achterbenen naar buiten moet draaien om zijn hielen op de grond te krijgen.
[ Afbeelding ]
hier zie je dat hij zijn been en voet weer beter recht naar voren kan zetten. Wat een beter gebruik is voor het bekken
[ Afbeelding ]
Ik ben nu bijna 1 1/2 jaar , en heb ervaren met rijden tegen wat voor een problemen je aan kan lopen met verkeerde stand.
peesblessures , zwikken door de kogel
bijna verongelukken doordat paard struikelt over zijn lange tenen en ruiter (ik) bewusteloos in de bak lag. Gelukkig goed afgelopen.
Gister weer helemaal happy! Hoe goed hij zijn lijf weer gaat gebruiken door alleen al een goede stand van zijn voet.
Wat natuurlijk logisch is.
Ik merkte bij de verkeerde stand ook een slechter ruggebruik en moeite om naar voren te bewegen (uitstrekken)
das nu eigenlijk weg als sneeuw voor de zon.
Goh volgens mij heb je nu al een keer of wat dit geplaatst met telkens hetzelfde verhaaltje erbij.......
singasong schreef:nombrado schreef:beetje korte hiel...
Ben ik het mee eens.
En als de smid die teen wat korter zou maken zijn die lage hielen zo opgelost. Geen ijzer voor nodig en je paard kan zijn voeten een stuk beter afrollen.
Die afrolling is heel belangrijk voor HKO en dat iets steiler op de voeten staan ook.
singasong schreef:Ben ik het mee eens.
En als de smid die teen wat korter zou maken zijn die lage hielen zo opgelost. Geen ijzer voor nodig en je paard kan zijn voeten een stuk beter afrollen.
Die afrolling is heel belangrijk voor HKO en dat iets steiler op de voeten staan ook.
singasong schreef:En als de smid die teen wat korter zou maken zijn die lage hielen zo opgelost. Geen ijzer voor nodig en je paard kan zijn voeten een stuk beter afrollen.
Arabesk schreef:Ik heb toen gezien wat die smid bedoelde met 'teen inkorten'. Dat was zoiets als een cirkelzaag pakken en daarmee de punt van de hoef aftoppen![]()
singasong schreef:Esperanza, maar die 'tenen-inkort-actie' is niet om de teen in te korten maar een uitsparing voor de lip van het ijzer. Dat doen nog heel veel smeden zo en heeft helemaal niets met het inkorten van de teen te maken en daardoor een betere afrolling of het punt van de afrolling meer naar achteren te krijgen.
Jij zegt dat je een smid hebt gehad die de hoef steeds over het ijzer heen liet groeien. Maar daar ben je toch ook zelf bij?!
Ben benieuwd waarom er zo'n bolling ontstaat in de hoef?
Is jouw paard HB geweest?