Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

ikke20

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 21:35

oei nee dat is balen seebensee.

hier ook elke x een dikker been. had haar elke x los op de wei staan maar nou weer strakke regels ze mag op klein stukje op de wei als ik er ben. en stappen doen we weer zonder draf/met 1a2 x aandraven. been was net na het wandelen wel weer wat dunner.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 22:14

He wat balen Seebensee... Wat voor herstelperiode gaat ie van uit?

Hier gelukkig ook nog steeds goed. Doen eigenlijk alles weer en merk dat ik er ook steeds weer een beetje rustiger mee om ga. Vind het nog spannend soms, maar ben niet zo panisch meer als ze een keer een misstap maakt ofzo.

AmFe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 23:25

Een ongeluk zit in een klein hoekje. Mijn paard had een lichte pees ontsteking. Herstel en opbouw verliepen goed! waarschijnlijk vast gelegen in de stal en precies op die plek > gat in de pees. Ze blijven zo ontzettend kwetsbaar!

Ik heb mijn paard zondag naar de kliniek gebracht. Daar heeft hij meteen stamcellen ingespoten gekregen. Dat verliep allemaal goed gelukkig. Hij blijft nu voor twee weken boxrust op de kliniek. Erg spannend allemaal!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 07:14

ikke20 schreef:
oei nee dat is balen seebensee.

hier ook elke x een dikker been. had haar elke x los op de wei staan maar nou weer strakke regels ze mag op klein stukje op de wei als ik er ben. en stappen doen we weer zonder draf/met 1a2 x aandraven. been was net na het wandelen wel weer wat dunner.

Hier na het stappen ook weer wat dunner. :j Die van mij staat op een klein paddockje en kan zijn stal inlopen. Hij kan max 3 passen draven en dat doet hij eigenlijk zelden...

seebensee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 09:35

Dank jullie het doet zo'n pijn van binnen alsof mijn ziel geamputeerd wordt ..... |(

Na 20 jaar paardloos te zijn geweest op aandringen van mijn man weer mijn gekoesterde wensdroompje gekocht, ging op zeker jong paard 3,5 jaar was alleen ingereden en laten keuren......bedoeling om recreatief western te rijden maar vooral "genieten", stal met veel land gevonden waar ze helaas op het land 2014 zich de eerste blessure heeft opgelopen ..... dat wordt in juli 2 jaar, 2x per dag aan de regels houden ......

De blessure nu is niet ouder dan 4 weken, vermoedelijk dat ze op haar kleine stukje land iets te vrolijk geweest is.
DA acht de kans op blijvend herstel op 30% ook al zou ze ingespoten, chocowave en geopereerd worden. Dat zou betekenen een lang traject met veel boxrust, waarvan ik hartzeer krijg ..... op het land wegzetten een jaar zou net zoveel kans geven ..... wat mij veel paardvriendelijker aanspreekt ....

Hebben jullie misschien tips van paardvriendelijke stallen in noord brabant .....

AmFe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 11:04

seebensee schreef:
Dank jullie het doet zo'n pijn van binnen alsof mijn ziel geamputeerd wordt ..... |(

Na 20 jaar paardloos te zijn geweest op aandringen van mijn man weer mijn gekoesterde wensdroompje gekocht, ging op zeker jong paard 3,5 jaar was alleen ingereden en laten keuren......bedoeling om recreatief western te rijden maar vooral "genieten", stal met veel land gevonden waar ze helaas op het land 2014 zich de eerste blessure heeft opgelopen ..... dat wordt in juli 2 jaar, 2x per dag aan de regels houden ......

De blessure nu is niet ouder dan 4 weken, vermoedelijk dat ze op haar kleine stukje land iets te vrolijk geweest is.
DA acht de kans op blijvend herstel op 30% ook al zou ze ingespoten, chocowave en geopereerd worden. Dat zou betekenen een lang traject met veel boxrust, waarvan ik hartzeer krijg ..... op het land wegzetten een jaar zou net zoveel kans geven ..... wat mij veel paardvriendelijker aanspreekt ....

Hebben jullie misschien tips van paardvriendelijke stallen in noord brabant .....

Wat naar zeg! Die laatste keuze had ik ook en dat ga ik ook doen. Mijne heeft nu wel eerst stamceltherapie gehad maar daarna t land op 24 uur per dag. Nog eens zo lang boxrust was voor mij ook geen optie..
Misschien wat boeren in de omgeving langs rijden? Sterkte!

seebensee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 17:39

Zaterdag ga ik voor een kennismakingsbezoekje naar Helvoirt (Noord Brabant) waar een Paddock Paradise is (Paarden met Plezier) en info ..... voel mij radeloos en machteloos, maar ga nu voor mijn paardje wensen (met pijn in mijn ziel) dat zij zichzelf in een zo'n "paardnatuurrijke" en vriendelijke manier "zelf" kan aan laten sterken, ik kan het niet weer aanzien dat zij zonder dat zij zelf pijn heeft en/of voelt zij in haar box moet blijven staan in afwachting van 2x15 minuten stappen gevolgd door weer koelen .....

Terwijl ik dit met loden vingers schrijf |( ;(

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 18:23

pffff heftig zeg. weet hoe het ong voelt. mij is tot 5x toe verteld dat ik paard maar spuitje moest laten geven. en elke x word echt de grond onder je voeten weggeslagen.

ik zou ook een leuke vriendelijke stal zoeken en hem daar lekker een jaartje de wei op laten gaan.
(let op met paddock paradise dat er echt voldoende ruimte en niet teveel paarden zijn anders krijg je gejaag en dat kan je paard niet gebruiken)

AmFe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 09:51

seebensee schreef:
Zaterdag ga ik voor een kennismakingsbezoekje naar Helvoirt (Noord Brabant) waar een Paddock Paradise is (Paarden met Plezier) en info ..... voel mij radeloos en machteloos, maar ga nu voor mijn paardje wensen (met pijn in mijn ziel) dat zij zichzelf in een zo'n "paardnatuurrijke" en vriendelijke manier "zelf" kan aan laten sterken, ik kan het niet weer aanzien dat zij zonder dat zij zelf pijn heeft en/of voelt zij in haar box moet blijven staan in afwachting van 2x15 minuten stappen gevolgd door weer koelen .....

Je mag me altijd een pb sturen hoor. We zitten in hetzelfde schuitje momenteel geloof ik... :-( sterkte!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 10:32

Bleggg hier ook slechter pony weer op ontstekingsremmers en komt z'n stal nu echt niet meer uit voorlopig :(

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 11:03

Afbeelding

Afbeelding

seebensee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 16:54

AmFe schreef:
seebensee schreef:

Je mag me altijd een pb sturen hoor. We zitten in hetzelfde schuitje momenteel geloof ik... :-( sterkte!

Dank je AmFe erg lief van je ...... ;(

seebensee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 16:57

Somebitch schreef:
[ [url=m/xiSUi4.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/sqW47G.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ow Somebitch ....... nee toch

Iccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 17:07

Hier ook nog steeds slecht nieuws.. zowel links als rechts iritatie aan beide checkligamenten.. heb haar nu gedekt. Ze is nu trouwens ook afgekeurd als sportpaard ben nu al bijna 4jaar bezig. Heb alles echt geprobeerd maar eens houd het op.. hoop nu leuke veulens te fokken met der. De fotos van somebitch herken ik uit duizenden.. sterkte iedereenn met alle beslissingen

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 17:13

de mijne heeft ook aan beide benen een checkligament blessure gehad 2014 rechtsvoor en 2015 linksvoor
beide in de wei opgelopen.....

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

maar ik kan [ ff afkloppen...] zeggen dat hij het nu best goed doet :j

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 17:36

Mirgino vind je het een beetje vergelijkbaar met mijn bult? Ik vind die van mij wat te ver naar beneden gezakt.. En t is goed dik pff zo poedersuiker :( hij loopt nu met z'n goede been verkort... Dus hij staat op stal en mag niet meer stappen. Alleen z'n stal uit voor het uitmesten

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 17:42

Afbeelding

Afbeelding

Zo was het zes weken geleden veel minder dik als nu tis nu echt een ei geworden,... Dinsdag scannen....

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 17:46

Somebitch schreef:
Mirgino vind je het een beetje vergelijkbaar met mijn bult? Ik vind die van mij wat te ver naar beneden gezakt.. En t is goed dik pff zo poedersuiker :( hij loopt nu met z'n goede been verkort... Dus hij staat op stal en mag niet meer stappen. Alleen z'n stal uit voor het uitmesten

deze blessure geeft flinke zwelling, bij de mijne zat het bij de aanhechting, en de verdikking zakte ook weleens iets omlaag
nu zie je nog littekens die kunnen met een jaar nog wegtrekken en anders blijf je ze zien

Afbeelding

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 18:25

Ik ben bekend met de blessure. In 2014 aan z'n andere been gehad. Maar ik kan me echt niet meer herinneren dat het toen ZO dik is geweest..

En waarom is het nu veel dikker dan toen hij de blessure net twee weken opgelopen had? Dat baart me vooral zorgen. Ja het is warmer dus wat dikker maar zoveel dikker door de warmte... Mwahh ik ben bang voor meer schade. Al had die van mij op de echo een even grote schade als die van jou 0,5...

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 18:42

Ach jeetje wat allemaal slecht nieuws.

Ik wil jullie allemaal veel sterkte wensen.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 19:18

Somebitch schreef:
Ik ben bekend met de blessure. In 2014 aan z'n andere been gehad. Maar ik kan me echt niet meer herinneren dat het toen ZO dik is geweest..

En waarom is het nu veel dikker dan toen hij de blessure net twee weken opgelopen had? Dat baart me vooral zorgen. Ja het is warmer dus wat dikker maar zoveel dikker door de warmte... Mwahh ik ben bang voor meer schade. Al had die van mij op de echo een even grote schade als die van jou 0,5...

ik heb ook erg veel stress gehad van die blessures hoor, en ook soms ineens weer dikker maar ik had het idee dat hij met opstaan zijn been aantikte....

hij is nu ijzerloos en dat geeft mij heel veel rust nu hij op de wei staat :j

mijn eerste heeft in totaal 9 mnd geduurd na 5 mocht er weer op maar hij wilde ineens niet meer lopen en zijn we naar Lingehoeve geweest voor foto`s en scan en bleek hij dus in 4jr forse artrose ontwikkeld te hebben, dus ook dat er nog bij
ik rij hem nu om de dag [ met warm weer niet vanwege vernauwde bloedvaten in het hoofd ] en stap nog steeds erg veel draf en galopje in de berm en hij loopt dan super!

ik ga ook veel ernaast wandelen zonder hoefschoenen op de weg om de pees te `harden`

het kost veel geduld maar wat mij verteld is is deze blessure de minst erge maar wel met de langste verbeter tijd.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 09:20

Het leek vanochtend wel of de klei wat geholpen heeft aan de zwelling dus vanochtend weer in de klei gezet en ontstekingsremmer weer gegeven

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 19:10

Hallo allemaal.

Helaas mag ik mij ook hier melden...
2 weken terug ontdekte ik een bult op het rechter voorbeen van ons paard, een week rust gehad, wel elke dag in de groep op het land, en elke dag gekoeld en gestapt.
Tussendoor even op het zachte en harde laten lopen en met name rechtsom op het harde liep hij voorzichtig.
Meeste mensen dachten dat het gewoon een schiefel zou zijn maar mijn onderbuik gevoel bleef zeuren.
Donderdag naar Emmeloord geweest waar mijn gevoel werd bevestigd.
Er zijn foto's genomen en een echo gemaakt.
Op de foto's was te zien dat hij een schiefelvorming op het griffelbeen, een klein defectje op het pijpbeen en blessure in de tussenpees type 4.
Nu 6 weken (nog 5,5 week) boxrust en dan weer op controle, het is zeer waarschijnlijk door trauma van buitenaf gekomen.
Als alles goed verloopt is hij over een half jaar weer volledig in training....

Ik heb vandaag als ondersteuning PharmaHorse MSM besteld.
Verder elke dag stappen op het harde en daarna koelen.

Zijn been een dag nadat ik het ontdekte:
Afbeelding

Zijn been gisteren:
Afbeelding
Afbeelding

En zijn goede been:
Afbeelding

horsieslii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 19:15

:(:) heel veel sterkte iedereen bij waar het niet zo goed gaat nu. Hopelijk gaat het snel beter.

Hier is het even wisselvallig geweest afgelopen week, morgen komt de fysio. Ben benieuwd :)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 18:21

Opluchting hier Zembla zijn checkligament is bezig met herstel! :)) yeah!