Nado schreef:Draf![]()
![]()

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
setteke schreef:Fijn om te horen, Nado!
Hier gaat alles ook goed met Set. Hij gaat 3 keer in de week onder het zadel, de rest aan de hand. Anders wordt de verleiding om te draven te groot voor ons beiden.
Even off-topic, er is net een veulentje geboren bij ons. Een merrieveulen, vosje met 3 witte sokjes. De bevalling verliep super!
Cisss schreef:Mag ik mij hier ook melden? Heb zo nu en dan wel wat meegelezen.
Onze Welsh A-pony is ook hoefbevangen. Al één keer eerder toen we te goed hooi hadden was ze licht hoefbevangen. Gewoon, alleen last van de hoefjes meer niet. Gelijk op natuurhooi gezet, was toen vrij snel weer over. Nu is ze weer hoefbevangen en toch wel veel erger.
Embe schreef:Dit kan je zien op de fructaanmeter van hoefnatuurlijk.nl.
Citaat:Een plant die in zijn natuurlijke omgeving groeit heeft te maken met een groot aantal biotische en abiotische factoren.
Biotische factoren hebben te maken met levende organismen, zoals bacteriën, schimmels, dieren, en andere planten in de naaste omgeving. Abiotische factoren zijn gerelateerd aan de niet-levende natuur, zoals klimaat, weer, waterkwaliteit, en bodem.
paars schreef:@Esther, daar heb je natuurlijk gelijk in, de meter moet je in context zien. Maar toch geeft het m.i. wel degelijk een indicatie. Zeker nu in de winterperiode als het gras niet groeit.
EstherHegt schreef:Ja, snapwat ik bedoelde te zeggen is dat het hooi in de zomer wordt geoogst, dus die context. Meeste HB paarden staan op hooi.
Cisss schreef:Mag ik mij hier ook melden? Heb zo nu en dan wel wat meegelezen.
Onze Welsh A-pony is ook hoefbevangen. . Iemand nog tips? Ik las hier ook wat over middeltjes e.d.
10tje2 schreef:Cisss schreef:Mag ik mij hier ook melden? Heb zo nu en dan wel wat meegelezen.
Onze Welsh A-pony is ook hoefbevangen. . Iemand nog tips? Ik las hier ook wat over middeltjes e.d.
Geen idee of je de site van PaardNatuurlijk kent, want daar staat een heel artikel over hoefbevangenheid.
http://www.paardnatuurlijk.nl/forum/index.htm
Ik hoop dat de link zo werkt, anders zelf even zoeken op de site.