Zinzi_jewel schreef:Ik kan zeggen dat ik de opleiding natural Balance volg en dat met veel plezier doe ! Echter zoals ik al aankaart zijn er rassen waarbij deze methode niet past , ik vindt dus ook dat je ten alle tijden het paard moet respecteren en daar je bekappen aan moet passen . Dan wat hoger op de hielen .
Het is waar dat natural Balance graag meer bodemwijdte ziet in de gangen , echter past dat niet perse bij een PRE . Er zijn PRE,s waarbij dat wel past .
Bij de jouwe niet Nombrado , dat kan . Het is daarom jammer dat je gelijk alle natural Balance over een kam gaat scheren !
Ik heb ook minder goede ervaringen met zowel natuurlijk bekappers als traditioneel toch wil ik me verder verdiepen in het natuurlijk bekappen.( hoofrehab.com ) omdat ik van mening ben dat alles zijn goede en minder goede kanten heeft .
Het beste halen uit verschillende werelden . En vooral niet alles over 1 kam scheren .
de manier zoals ik er kennis mee gemaakt hebt, past bij geeneen PRE
ze krijgen uiteindelijk problemen. (rug/benen/pezen/bekken)
maar waarom leert een natural balance bekapper dan niets over de stand van het been en de hoeken van gewrichten? en hoe een paard achter goed op de benen hoort te staan? (en niet na de bekapbeurt in 1 keer koehakkig?)
het gaat niet alleen om de onderkant van een voet.
de balance gaat om het hele paard, de stand van de schouder/bekken en de benen eronder.
de benen zijn het fundament...die horen recht te staan. Anders storten ze in. (kijk naar een gebouw)
Al mijn pre's tot nu toe (en dat zijn er naast de 4 die ik zelf had , ook nog heel wat trainingspaarden geweest) waren gebaat met een stijle voetstand. (ook bij een jaarling die je uit de campo trekt)
Ze kunnen echter niet meer bewegen , als er teveel aan gesleuteld wordt.
bewegen doen ze wel, maar uiteindelijk krijgen ze problemen.
(en daar varen de osteo's en fisio's weer wel bij)