Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

henny_w schreef:Klopt Scoxxx, NB staat niet altijd gelijk aan lage hielen.
Maar wel het NB van de PN methode.
Daar zit nl. een groot verschil.
Ik ben fan van Pete Ramey en vind dat hij heel onderbouwd met zijn werk bezig is omdat hij veel individueler bezig is met de paarden en indien nodig ook de hielen wat hoger laat staan.
Esperanza schreef:henny_w schreef:Klopt Scoxxx, NB staat niet altijd gelijk aan lage hielen.
Maar wel het NB van de PN methode.
Daar zit nl. een groot verschil.
Ik ben fan van Pete Ramey en vind dat hij heel onderbouwd met zijn werk bezig is omdat hij veel individueler bezig is met de paarden en indien nodig ook de hielen wat hoger laat staan.
Maar kun je me daar wat meer over vertellen? Is dat wel iemand die zich meer heeft verdiept in de anatomie van de beweging van het paard?

Isapaardje schreef:Een NB-er zou die hielen er wel afhakken en zeggen dat het paard even door de pijn heen moet voor zijn eigen bestwil en gezondheid![]()
Er zijn vast NBers die verstandig genoeg zijn om het niet te doen, maar moet eerlijk zeggen dat ik vaak genoeg tips van nbers heb gehad om hem wat lager op de hielen te zetten. Maar no way dat ik dat ga doen, mijn paard loopt super met zijn te hoge hielen. 
Citaat:Wij voeren grote balen en ieder pak wat je opent is weer een verrassing. Dan zit er weer wat riet door, ruikt het toch sterker of is het wat droger. En omdat je dat ruwvoer toch nooit helemaal kunt peilen, voer ik toch krachtvoer bij. Er helaas staan geen hoeveelheden voedingststoffen op het etiketje van het hooi
Esperanza schreef:Maar goed, dan mag je paard wel 24/7 op de weide, maar heeft het dus wel bijvoer nodig. Het is ook best lastig om je paard met ruwvoer een continu voedingststoffen patroon binnen te laten krijgen. Ze krijgen bij ons onbeperkt ruwvoer.
Wij voeren grote balen en ieder pak wat je opent is weer een verrassing. Dan zit er weer wat riet door, ruikt het toch sterker of is het wat droger. En omdat je dat ruwvoer toch nooit helemaal kunt peilen, voer ik toch krachtvoer bij. Er helaas staan geen hoeveelheden voedingststoffen op het etiketje van het hooi
henny_w schreef:Esperanza schreef:Maar goed, dan mag je paard wel 24/7 op de weide, maar heeft het dus wel bijvoer nodig. Het is ook best lastig om je paard met ruwvoer een continu voedingststoffen patroon binnen te laten krijgen. Ze krijgen bij ons onbeperkt ruwvoer.
Wij voeren grote balen en ieder pak wat je opent is weer een verrassing. Dan zit er weer wat riet door, ruikt het toch sterker of is het wat droger. En omdat je dat ruwvoer toch nooit helemaal kunt peilen, voer ik toch krachtvoer bij. Er helaas staan geen hoeveelheden voedingststoffen op het etiketje van het hooi
Ramey geeft ook aan om het hooi te laten testen om zodoende te weten of het volledig is.
Ik weet van een engels onderzoek bijv. dat na 4 maanden het vit. A gehalte in hooi al dramatisch terug loopt en een paar maanden later al helemaal verdwenen kan zijn uit het hooi !!!
En heb je hooi van een weide die al niet goed in balans is dan zal het hooi het ook niet zijn.
Hij geeft aan dat het in balans zijn van voedingsstoffen bij een paard het duidelijkst in de kwaliteit van de wittelijn terug te vinden is.
Ik geef dagelijks een aanvulling bij waar alle mineralen, vitamines en spoorelementen in zit.
Deighton schreef:Henny, Wat geef je voor supplement?
Ben ik wel benieuwd naar.
groet,
Simon
scoxxx schreef:Is de PN-methode niet ontstaan vanuit Strasser? (Arabesk?)
FOUT FOUT FOUT FOUT FOUT, arghhh. 
Kom je aan in het donker, is het eerste wat je ziet een hel verlichte paardenschedel in van dat blikkerige blauwwitte LED licht. 
Arabesk schreef:Even wat anders, aangezien dit toch al half huiskamertopic is![]()
We hebben thuis bij de overkapping een LED spotje, kom ik 's avonds thuis, heeft arno daar een paardenschedel neergezet die we binnen hadden gekregen op een tuinstoel. Ik schrok me dood!Kom je aan in het donker, is het eerste wat je ziet een hel verlichte paardenschedel in van dat blikkerige blauwwitte LED licht.
Hij had een briefje in de bek gestopt, romantisch hoor
En daar stond op of je even de vuilnis buiten wilde zetten Arabesk schreef:De zool geeft aan hoe hoog de hielen blijven, als dat hoger is, is dat prima. Als een paard beter loopt bij het laten staan van een klein randje hiel en steunsel (tevens 'gripprofiel') moet dat ook vooral zo blijven. Elke hoef is anders, elk paard is anders, elk gebruiksdoel is anders.