Nog wel een klein puntje: niet iedereen kan zijn paard zo houden dat bijvijlen nauwlijks nodig is. Dan is NB zo'n slechte methode toch niet om de boel netjes te houden?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
SpikyBlue schreef:Echter... Als dat niet zo is en de slijtage groter is dan de groei... Wat dan?
haflingertje schreef:Sta helemaal achter het natuurlijk bekappen!
Maar ben ook super tevreden over mijn smid die mijn paard gewoon rondom beslaat!
Isapaardje schreef:haflingertje schreef:Sta helemaal achter het natuurlijk bekappen!
Maar ben ook super tevreden over mijn smid die mijn paard gewoon rondom beslaat!
Hahahaha; deze vind ik goed.
Volgens mij heb jij NB dan ook niet helemaal goed begrepen
Isapaardje schreef:haflingertje schreef:Sta helemaal achter het natuurlijk bekappen!
haflingertje schreef:Isapaardje schreef:
Dat mag jij denken hoor
haflingertje schreef:Wij hebben een haflinger op ijzers,
1 arabier op blote voeten (hoefschoenen met rijden, hoefbevangen geweest)
1 arabier op blote voeten
![]()
Ik eet van twee walletjes dus :D
haflingertje schreef:Wij hebben een haflinger op ijzers,
1 arabier op blote voeten (hoefschoenen met rijden, hoefbevangen geweest)
1 arabier op blote voeten
![]()
Ik eet van twee walletjes dus
SpikyBlue schreef:AMEN!!!
(stille meelezer kan zich nu toch echt niet meer bedwingen)
schaopli schreef:"Workshop hoeven vijlen"
Isapaardje schreef:schaopli schreef:"Workshop hoeven vijlen"
Klinkt inderdaad toch anders als "dagcursus hoefbekappen"
Kymalin schreef:Dat is waar maar volgens mij staat dat ook niet ter discussie, de vraag is; hoe goed kan iemand bekappen na een 1 daagse cursus?
roest schreef:Ik loop nu zo'n 4 jaar mee met m'n hoefsmid en hij legt me elk been weer uit wat ie doet, ik kan niet bekappen, kan wel, wil niet, daar heb ik m'n smid voor. Na 1 dag kun je niet bekappen.
Daarbijkomend ben ik tegenstander van NB, m'n pony wordt daar kreupel van. Terwijl die manegepony's jaren en jaren goed meelopen terwijl ze niet NB bekapt worden. Dan ga je toch nadenken of niet.
SpikyBlue schreef:Echter... Als dat niet zo is en de slijtage groter is dan de groei... Wat dan?
Yinari schreef:En dat is denk ik een belangrijke reden waarom mensen roepen: 'Mijn paard wordt kreupel van NB'
Angela schreef:Kymalin schreef:Dat is waar maar volgens mij staat dat ook niet ter discussie, de vraag is; hoe goed kan iemand bekappen na een 1 daagse cursus?
Goed genoeg om na hulp van een prof. de hoeven van je eigen paard te kunnen onderhouden. Dit kan omdat een ervaren persoon je eerst advies heeft gegeven die specifiek betrekking hebben op je eigen paard. Door regelmatig onderhoud, en vele adviezen wordt je over een langere periode steeds deskundiger in het bijhouden van de hoeven van je eigen paard.
Yinari schreef:De man die dat gaat doen gaat écht niet elke dag hoefschoenen aantrekken
janderegelaa schreef:Opala, de foto van de hoef van jouw paard die jij "vakkundig" bekapt/ gesloopt hebt staat me nog steeds helder voor ogen en ik schrik er af en toe nog steeds wakker van. Wellicht is die cursus bij Arno en Arabesk iets voor jou
opala schreef:Ik snap trouwens de hele hetze hier niet wanneer er welgeteld 1.500 cursisten hun paard zgn. naar de knoppen wil helpen. Of leeft er toch een grote angst bij velen dat het echt zou kunnen werken met alle gevolgen van dien.
Isapaardje schreef:Het gaat er hier volgens mij allang niet meer over dat NB slecht is; het gaat vooral over de manier waarop het door sommigen 'verkocht' wordt.