CherokeeChum schreef:Ik denk dat je zelf ook niet helemaal begrepen hebt dat je hier een ideale situatie schetst.......Waarin het paard zijn voeten keurig afslijt,dwz recht,geen afwijkingen ontwikkeld hierin door een afwijkende gang of een scheefrijdende ruiter.
De meeste mensen zijn na jaren in de paarden nog steds niet in staat om te beoordelen of een paard goed loopt en land op zijn voeten.Zelfs pro's.
Tussen tijds onderhoud heb ik geen moeite mee,sterker nog,het toont betrokkenheid bij het welzijn van het dier,maar om het bekappen te noemen vind ik te vergaan.Daar komt meer bij kijken.
Waaronder gevoel voor de locomotie en verhoudingen.
Maar misschien ben jij een natuurtalent,dat kan,maar ik denk niet dat ,dat, geld voor het gros...
Oh ja, een scheefzittende ruiter? Ook daar moet je beginnen de oorzaak aan te pakken. En daar je klant op wijzen. Niet tot in eeuwigen dage iedere keer weer die voeten recht gaan zetten.
hahaha, ik ben een gewone zelfbekapper, doe het al een aantal jaar ,maar heb om zeker te zijn me wel ingelezen en volg nog steeds elk nieuw bericht wat gepubliceerd wordt.
Leuk, de eerste alweer die niet wil lezen en gaat vertellen hoe moeilijk en hoe vreselijk ingewikkeld het allemaal wel niet is en wat er fout is aan het nabootsen van slijtage.
Als je paard probleemvoeten heeft dan bel je een professionele Natuurlijk Bekapper en die vraag je eens in de zoveel maanden een keer langs te komen om te checken of alles goed gaat.
Want mijn beste, door het zeeer regelmatige onderhoud, wat jij als smid nooit van ze lang zal ze leven kan doen, zal de eenmaal aangenomen stand ( eventueel vooraf aangebracht en goedgekeurd door een prof) praktisch niet meer veranderen of dat veranderen moet verbeteren zijn, omdat de voet optimaal kan bewegen. Dat van stand veranderen gebeurt wel als je eens in de zoveel weken langs komt bij je klanten, dan moet je er weer centimeters afknippen om de voet toch weer enigszins recht te krijgen, ..... tot de volgende beurt, want dan moet je weer...... en weer en weer. Geweldig voor de bovenliggende gewrichten!
Maar ik ga hier verder niet op in, met iemand praten die de gekleurde bril op heeft van hij die voor zijn brood afhankelijk is van zijn huidige manier van werken schiet niet op.
Er was een vraag gesteld, daar heb ik antwoord opgegeven.
Niet meer niet minder.