bart6699 schreef:Ik heb zelden zo'n blijk van onkunde en gebrek aan inzicht in paardevoeten
gelezen......
CherokeeChum,
Wel makkelijk om ze weer even vlug een stelling neer te zetten en een iemand die wel tevreden is negatief neer te zetten.
*Ik zet niet ff gauw een stelling neer als je je werkelijk in het topic verdiept had,had je kunnen lezen dat ik er meerdere malen inhoudelijk op in ben gegaan.
Dit vind ik jammer van dit topiic.
Heb je een tevreden gebruiker, dan wordt deze gelijk onderuit gehaald negatief berichten.

Cytek is geen oplossing voor alle problemen bij paarden en het ene paard loopt er goed op en het andere paard kan er niet op vooruit.
De klant bepaaldt samen met hoefsmid of het beslag goed of niet goed is voor je paard.
Cytek zou de hoef vervormen.
Maar eigenlijk is alleen maar de platte voorkant anders als een traditioneel beslag.

Het verschil met een traditioneel ijzer is dat dit word gevormd naar de voet.
Cytec vormt de voet naar het ijzer,hup zo uit de doos onder het paard,dit is onmogelijk,omdat er nog niet eens 4 dezelfde hoeven onder een paard zitten.
Dit is het zelfde als jij schoenmaat 42 hebt en je schoenen aanmoet van maat 38 want de winkel heeft geen grotere of passende

In dit geval word de voet gekneusd en misvormd,dwz de wand word vernield enerzijds door het wegvijlen ,anderzijds door het naar buiten drukken van de wand door het te kleine ijzer die ook nog eens je witte
lijn beschadigd door het kapot drukken van de laminae

De laatste vernieuwingen in hoefbeslag is juist het terug gelegde afrol punt.

Alle nieuwe merken hebben dit, denk maar eens aan Cytek, equlibrium, Natural Balance, classic rollover, breakover, etc
*Waarvan akte.
Dit nieuwe beslag wordt steeds meer toegepast, omdat de wetenschappelijk is aangetoond dat het ideale afrolpunt net voor de punt van het hoefbeen ligt.
*Heb jij enig idee waar de punt van het hoefbeen ligt?

Zelfs Natuurlijk bekappers brengen het afrolpunt terug door een mustangrol in de toon van de hoef te vijlen.[/quote]

Blijf ik bij mijn conclusie die jij al quote