Megasus horse runners... jouw mening?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pol013

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 14:01

Ik vergeet ondertussen gewoon steeds dat ik ze ga krijgen. Lijkt meer op iets wat ik ooit vaag gedroomd heb....

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 14:26

pol013 schreef:
Ik vergeet ondertussen gewoon steeds dat ik ze ga krijgen. Lijkt meer op iets wat ik ooit vaag gedroomd heb....

Jup. -O-

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 12:29

Vandaag weer een nieuwe update ontvangen, November/December is de verwachting.
Maar ze moeten nog starten met produceren met de nieuwe mallen, dus ik reken niet meer op 2017.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 12:31

O men! Dit is zo echt niet grappig. Ik heb die update nog niet ontvangen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 12:51

-O-

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 12:53

En ik heb de update nu ook gehad. Dat wordt dan dus idd gewoon 2018. Balen. Ik had toch stiekem deze maand gehoopt. Nu moet ik toch iets gaan bedenken op mijn easyboots, want een galopje zou toch wel weer eens leuk zijn en dat kan niet met de easyboots, want ze trapt ze kapot met haar achterhoeven. Zucht.

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 18:37

Welk type Easyboots heb je? Heb je al eens aan scootboots gedacht? Je kunt een pas-stel bestellen, en evt. ruilen als het niet past, bevalt (en retourneren)
Overigens, als een paard zichzelf aantikt in galop komt dat vaak doordat ze niet snel genoeg afwikkelen met de voorhoeven, en de teen inkorten kan al schelen. (mustangrol totdat ze zich niet meer aantikt) In draf tikte die van mij enorm aan met de Simple Boots (lijkt wat zool betreft op EB - rond) maar met de Scoots bijna nooit. Die teen is rechter aan de voorkant.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 18:45

De eerste generatie Easyboots met nieuwste klittenbanddingen en nieuwste tonnetjes/rolletjes voor de kabels.
Scootboots heb ik in dit topic idd langs zien komen. Lijkt me ook interessant ja. Punt is alleen, die megasussen hebben vet over de 200 euro gekost, ik heb geen budget voor andere oplossingen.

Mustangrol heeft ze, vooral achter ook, die maak ik er zelf iedere week aan met de radiusrasp. Maar dat maakt in hoefschoenen niet uit, ik vind Easayboots wel redelijk lomp daarin.

Dank voor je meedenken.

Ik ga nu iets bedenken met springschoenen over easyboots en easyboots beter passend op haar maken, met een zooltje oid.

Ze tikt zichzelf sowieso aan, ook zonder beslag onder de man. Vrij niet.

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 19:16

Ik kan me amper voorstellen dat het een jaar geleden is dat ik me hiervoor opgegeven heb.
Initieel kon ik de vertragingen wel begrijpen. Het is ten slotte een volledig nieuw project en soms lopen zaken niet als gepland, maar nu duurt het wel lang.
Ondertussen heb ik ook al een ander paar hoefschoenen, dus de Runners zullen een experimentje tussendoor worden.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 19:36

Het maakt mij gelukkig niet zoveel uit, ik zie ze wel een keer verschijnen.
Eigenlijk moest ik al lachen toen ik het mailtje zag, eens lezen hoever het nu weer is opgeschoven :roll:
Maar hoe dan ook zeer irritant voor degene die moeten investeren in andere materialen om de tijd te overbruggen, daar maakt de opgewekte toon en verklaringen in nieuwsbrieven niets goed mee.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 20:18

Grit schreef:
Het maakt mij gelukkig niet zoveel uit, ik zie ze wel een keer verschijnen.
Eigenlijk moest ik al lachen toen ik het mailtje zag, eens lezen hoever het nu weer is opgeschoven :roll:
Maar hoe dan ook zeer irritant voor degene die moeten investeren in andere materialen om de tijd te overbruggen, daar maakt de opgewekte toon en verklaringen in nieuwsbrieven niets goed mee.

Dat laatste dus, net of ik nog ff voor 250 euro hoefschoenen kan kopen.
Net of het gaat om drie tientjes in de mail, vind dat echt ergerlijk.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 20:49

Helemaal met je eens. Ik vind de brieven iedere keer opgesteld alsof het alleen voor kickstarters is, terwijl er na mij met hogere prijzen vast en zeker ook mensen gekocht hebben. En ik heb al 200 betaald.

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 20:59

Monique1963 schreef:
De eerste generatie Easyboots met nieuwste klittenbanddingen en nieuwste tonnetjes/rolletjes voor de kabels.
Scootboots heb ik in dit topic idd langs zien komen. Lijkt me ook interessant ja. Punt is alleen, die megasussen hebben vet over de 200 euro gekost, ik heb geen budget voor andere oplossingen.

Probeer eens de Easyboots meer recht te vijlen aan de voorkant? Misschien helpt het.
Soms zijn op FB scoots 2e hands te koop voor een leuke prijs bij hoefschoenpagina's. Dan is het te doen als de juiste maat er toevallig bij zit.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 21:00

Dan zou ik de EB meer een mustangrol moeten geven, denk ik dat je bedoelt? Of begrijp ik je verkeerd?

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 23:04

Nee, dat is wat ik bedoel. De teen van de zool loopt erg rond en dat vertraagt het afwikkelen.
Daarom (mede) heb ik de scoots, die lopen recht bij de teen. Tinkers hebben vaak een heerlijk lange maar stuwende pas (die van mij stapt 1 hoef over zijn voorvoet), en dan tikken ze aan. (verzamelde paarden doen dat niet, die dragen)

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 23:16

Mag dit wettelijk gezien wel? Dat ze jullie wat beloven wat betaald is maar ondertussen het steeds maar uitstellen?

Ik ben elke keer maar weer blij dat ik ze niet besteld heb hoe mooi ze ook klinken.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 06:15

PanamaD schreef:
Mag dit wettelijk gezien wel? Dat ze jullie wat beloven wat betaald is maar ondertussen het steeds maar uitstellen?

Ik ben elke keer maar weer blij dat ik ze niet besteld heb hoe mooi ze ook klinken.

Gezien het om een donatie en een kadotje gaat lijkt me dat het wettelijk prima mag..

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 06:59

Het is crowdfunding, dus technisch gezien ben je geldschieter/investeerder. Kan dus bij pechook nog zijn, dat t helemaal niet van de grond komt. Dan ben je je geld kwijt. Dat risico zit vast aan dit soort dingen. Het is net als speculeren op de financiele markt. Soms zit t mee en soms zit t tegen.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 08:19

En hoe irritant ook ik snap wel dat het zo werkt/ Anders krijg je niks van de grond, als investeerders hun geld er net zo makkelijk weer uit kunnen treken.
Dan was megasus nu al wel klaar met bestaan en was dit product er niet gekomen.

Maar irritant vind ik het wel. Ze zijn hier bijna overbodig geworden in de tussentijd. beide paarden doen het erg goed zonder ijzers.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 08:49

Panama, bij twijfel of als je het geld niet kunt missen, moet je het ook niet doen. In dit geval waren er velen die dit risico wilden nemen, waardoor ze nu ook daadwerkelijk in productie zijn.

Maar het wachten duurt in elk geval erg lang. Achteraf had ik mijzelf misschien ook wel kunnen afvragen of het reeel is dat zo'n grote productie in zo'n korte tijd uitgevoerd kan worden.
Dus of hun tijdsplanning is erg naïef geweest. Bewust of onbewust, want een lange wachttijd zal ook minder investeerders opleveren.
Of door het grote succes met daaraan gekoppeld bedrag heeft hun plan veranderd om het traject anders te gaan doen. Dan maar meteen investeren in groter, beter, duurder materiaal enz waar ze tig jaar mee vooruit kunnen in plaats van eerst op de markt te komen en later te gaan uitbreiden.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 10:18

nou, ik vind wel dat je daar een punt hebt, met of dit wettelijk mag of niet. Ik heb niet het idee dat ik aan crowdfunding meedeed, en al helemaal niet dat ik het als cadeau ging krijgen omdat ik doneerde. Ik heb niets gedoneerd. Wat ik heb besteld is een een artikel met promotiekorting. Ik heb dan ook pas ergens in jan besteld. Toen waren ze al 99 euro per setje van 2. Dus ik denk als ik het hard zou spelen, dat ik dan mijn geld terug zal krijgen, want dat had niets meer met crowdfunding te maken. Toch wacht ik maar af, want ik hoop echt dat dit dé hoefschoen allertijden is.

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 11:02

Het is wel vervelend maar ik heb liever een 100% goed werkend product dan de zoveelste halfbakken oplossing waar ik uiteindelijk (weer) niks aan heb. Het is wel lastig dat je niet kunt anticiperen met tussentijdse oplossingen omdat de planning steeds opschuift en je ook niet zo maar even voor een paar maanden weer nieuwe hoefschoenen ofzo gaat kopen. Maar ja. Als er straks iets ligt dat werkt en waar ik de rest van mijn pony's leven mee geholpen ben, heb ik nog wel even (een beetje) geduld... omdat het moet.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 11:29

Zou je miss uit kunnen zoeken monique?

Grit, ik kon het wel missen maar wat mij tegen hield was dat er nog geen recenties zijn (logisch) daar wacht ik dus en betaal liever wat meer en dat ik ze dan heb ipv wat minder en er een jaar of langer op moet wachten

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 12:05

PanamaD, de verleden tijd van komkommer is kwamkwammer hihi

Eh ja ik zou het kunnen informeren, maar aangezien ik toch ga wachten tot er iets komt, heeft dat geen zin.

Wat ik wel al gedaan heb is mijn ongenoegen uitgesproken over idd tussentijds weer oplossingen moeten zoeken, die me ook weer geld kosten waar ik niet op gerekend had. Ik meen ook dat ik hun antw ergens hierin het topic geplaatst heb. Dan krijg je excuses en zeggen ze: je hebt toch ook liever een goed product? Dan leggen ze het schuldgevoel weer bij mij terug. Dus ik laat het maar, word er een beetje moe van.

Ik moet ook zeggen dat mijn vertrouwen in het product zelf, (dus niet alleen in hun) erg gezakt is. Want kennelijk was het product gewoon nog niet goed. Krijgen ze dat dan wel goed in dat paar maanden extra? Kan dat dan wel goed getest worden? Geloof het nooit. Dus ik heb nu het vermoeden dat het product wat het eerste van de lijn gaat rollen, niet 100% ok kan zijn. Ik heb gewoon het gevoel dat het toch te gehaast is geweest allemaal en dat ze nu wel moeten gaan leveren omdat iedereen klaagt, maar dat het product niet goed uitgetest is.

Op zich vind ik dat ook niet erg, maar dan hadden ze niet zoveel geld moeten vragen en het moeten aanbieden als een testproduct tegen een lager bedrag.

Maar goed, het heeft allemaal geen zin, we moeten wachten tot het in de bus ligt. En dan het beste er maar van hopen.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 12:56

Ik weet inderdaad ook niet wat de presale meer aan rechten en plichten geeft dan de kickstartactie. Maar net wat je zegt, je wil de koop ook niet opheffen, dus zit er weinig anders dan wachten.

Mijn vertrouwen in het product is verder niet gezakt. Ik verwacht dat het vooral gaat om de puntjes op de I.

Ik denk eerder dat ze door het grote succes kiezen om het meteen groot aan te pakken.
Je kan een gebouw huren en een machine laten maken met een bepaalde productiecapaciteit en later gaan uitbreiden.
Maar als blijkt dat je met de kickstart en presale zoveel budget binnen krijgt, dan is er enerzijds een hogere productie nodig en anderzijds heb je ook nog eens meer te besteden.
Dus dan maar in plaats van die kleine machine in de schuur, meteen een gebouw laten neerzetten en een grotere machine met hogere capaciteit laten bouwen. En dat kost beduidend meer tijd.

Geen idee of mijn hersenspinsel klopt, maar ik kan mij wel voorstellen dat ze liever schrijven over het perfectioneren van een product in ons belang, dan schrijven over investeren in groter materieel waarmee zij jaren vooruit kunnen.
En ik denk dat hun eerste tijdsplan sowieso niet realistisch was.