Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Tellisto schreef:Ik heb ooit 14 maanden in Duitsland gewerkt op een militairy en renstal, van een profesor in de geneeskunde met een uit de hand gelopen hobby. Daar werd gezegd dat stappen en ook draven op het asfald juist heel goed was voor pezen, de trillingen stimuleerde de doorbloeding. Kan ik me wel wat bij voorstellen.
MontyRulezz schreef:Mijn is juist geadviseerd om vooral in het begin voorzichtig te zijn, met name met het draven. Een licht verende ondergrond is in het begin het beste voor de opbouw. Daarna kun je ook meer op de harde draven. Dus tot nu toe stap ik veel op het harde en heb ik alleen nog maar op zachtere ondergrond gedraafd.
De mijne had ook weer een iets opgelopen been afgelopen week. Kwam ik erachter dat hij toch te lang buiten stond. Laatst toen de smid kwam ging hij pas om 11 uur naar buiten en toen had ik gezegd dat hij gerust tot een uur of 3 buiten mocht blijven staan. Toen dacht de opa dat dat elke dag mocht, dus even duidelijk gezegd dat hij gewoon een uur of 5 aan moet houden. Dus vanaf vrijdag staat hij weer iets eerder binnen en gelijk was het been weer dun.
Fijn Faye dat de zorg je voor een tijd uit handen wordt genomen door je instructrice. Zal in het begin even wennen zijn, juist doordat je er niet meer de hele tijd met je neus bovenop zit, maar het geeft je ook weer wat adempauze.
Rascha schreef:Ook ik kreeg altijd advies om op het harde te stappen en te draven....
Juist ook met peesblessures op het harde stappen.... En meestal kreeg ik het advies om er tijdelijk speciaal beslag onder te doen, dus dan was het vanzelfsprekend dat we ook met dat beslag gingen stappen op het harde....