Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
janouk schreef:@capopjekop
ik voel met je mee. Het is toch zo'n *&&^%^%ziekte.
Image kan eigenlijk alleen op ijzers lopen en dan alleen als de zool volledig vrij ligt. En dan alleen nog maar op Van Nassau's. Het is niet anders. Zonder ijzers kan ze niet lopen en als het ijzer maar ergens drukt op de zool is ze ook gevoelig.
Misschien is een ijzer voor jouw Grietje toch een mogelijkheid om uit te proberen.
Ik heb de eerste keren met Image op pad (wij rijden zo'n 5 uur richting Roosendaal en terug) een laag nat zand in de trailer gelegd, voor tegendruk. En dat ging eigenlijk prima, hoewel ik er heel erg tegenop zag.
Jannepauli schreef:capopjekop schreef:. Het liefst zou ik dan naar van nassau gaan, aangezien een aantal hier zulke goede ervaringen met hem hebben. Maar ik krijg het niet over mijn hart om Grietje 1,5 heen en 1,5 terug op de trailer te vervoeren.
Ik kan me goed voorstellen dat je 'er doorheen zit'....
En toch.... weet je nog hoe mijn paard er aan toe was? http://www.youtube.com/watch?v=MQCNSgST ... re=related
Ze kon nauwelijks meer lopen. En een makkelijke trailerlader was ze daarbij ook nog niet. Slapeloze nachten heb ik er van gehad, het idee dat ze met die pijnlijke pootjes ook zo'n 1,5 à 2 uur op de trailer moest om bij Van Nassau te komen. Ik had geen keus meer: het was dát of de dood. De hele weg er naar toe heb ik met samengebalde vuisten gezeten en schrok van ieder hobbeltje en bochtje in de weg.
Maar weet je wat ik me het allermeest herinner? Het moment dat Van Nassau haar op de ijzers gezet had en ze haar eerste passen ging maken! Opeens stond daar weer mijn stoere mooie meid, koppie omhoog, neus in de lucht en ze wilde lópen! Draven liefst! De pijn was weg!
.
capopjekop schreef:Is dat met de schors er nog aan? Of zijn ze kaal gemaakt? Want die voorgedroogde zijn helemaal ontdaan van de schors enzo. Schors daar zijn die van mij ook dol op. Zodra er een takje in de wei ligt kluiven ze hem helemaal kaal.
Jannepauli schreef:Lolclub: helemaal vergeten op jouw foto's te reageren, maar Hittie heeft wel mooie gaven hoefjes nu! Ik zal vandaag nu toch echt 's even wat foto's van Pauli's hoeven maken - nu is nog mooi te zien dat er met de HB zo'n rare ribbel is gekomen.
Ze staat nog steeds vaak met haar achterpootje op rust, al is het iets minder dan een paar dagen geleden. Vind het maar vreemd.
geerke schreef:lolclub...ik had je foto's helemaal niet gezien![]()
(Het is door JP's berichtje dat ik dacht...foto's?)
Die lijn die je aangeeft,die wordt er bij pablo dus ook afgevijlt....iets erger denk ik..
Ze zal mooier afrollen als het 'recht' gevijlt is....ik denk dat je dat met rijden zeker gaat merken.
lolclub schreef:geerke schreef:lolclub...ik had je foto's helemaal niet gezien![]()
(Het is door JP's berichtje dat ik dacht...foto's?)
Die lijn die je aangeeft,die wordt er bij pablo dus ook afgevijlt....iets erger denk ik..
Ze zal mooier afrollen als het 'recht' gevijlt is....ik denk dat je dat met rijden zeker gaat merken.
Ik ben ook benieuwd hoe dat er straks uit gaat zien, ik heb natuurlijk jouw foto's al mogen bekijken dus weet ongeveer wat me te wachten staat.
Had jij het idee dat de hoef er zwakker door werd, of zit ik me ten onrechte zorgen te maken daarover ?
De afrol zal inderdaad beter worden als het loze stuk eraf is,
op de rontgen was te zien dat er wat bloed in de witte lijn zat,
als de afrol beter is zal er inderdaad minder druk op de neus en de broze witte lijn komen.
Het belangrijkste echter lijkt me dat het ijzer dan ook verder naar achter gelegd kan waardoor het breakover punt dichter onder het hoefbeen komt.
dat ontlast automatisch ook weer de buigpezen dus dubbel positief effect