[INFO] artrose

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 17:02

Ik geef idd wel vis-olie capsules aan mn honden, dus waarom niet aan de paarden eigenlijk :)* :)*

mmmm misschien eens kijken of ze de capsules via voer mee naar binnen slikken.
En idd die visolie capsules geeft aan dat het goed is voor gewrichten en spieren.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 17:09

hmmmm vis-olie voor paarden ??? ik weet niet, kunnen paarden dat wel verteren ?!

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 17:14

capsules wel hoor. is gelei laag wat smelt als t nat en warm wordt. Is bij mensen en andere dieren ook zo.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 17:16

Ja maar die capsules gaan open en dan moeten de darmen van een paard visolie gaan verwerken ? Ik zou gaan voor lijnzaad(olie) ipv vis olie !

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 17:19

o bedoel je het op die manier.
Daar heb ik niet over nagedacht. heb me er ook nog niet in verdiept. Kwam alleen zo in me op :D snap ie?

Story

Re: Centraal topic voor artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 23:59

Volgens mij doet lijnzaad niets voor de gewrichten en artrose. Wel goed voor de vacht en zandafvoer in de darmen etc.

Mijn haf staat sinds gister 24-7 buiten met een schuilstal. Ik ben blij dat ik dit voor hem gedaan heb. Hij is continue aan het heen en weer wandelen en de stal is hij niet eens in geweest. Wel even wennen voor mijn idee, zeker nu met die vorst. Maar hij heeft totaal geen last van zijn artrose. Buiten zijn supplement om geef ik hem verder niets. En hij loopt nu ook alweer een aantal weken ijzerloos en geen pas meer kreupel! En gezien zijn humeur en energieniveau is meneer met zijn 15 jaar volgens mij aan zijn 2e jeugd begonnen haha.

JoannevZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 00:05

Fijn om te zien dat een paard zijn 2e jeugd is begonnen, he? Ik wil mijn paardje ook nog 24/7 buiten hebben, maar dan moet er eerst een maatje bij komen. Anders staat ze helemaal alleen in de wei. Dat wil ze niet. Dan rent ze alleen maar heen en weer, sloopt ze de afrastering en maakt ze de wei open.

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 08:43

Fijn Story! Die van mij is 2 jaar geleden met -15 geschoren en wel 24/7 naar buiten gegaan, dat vond ik toch ook wel even moeilijk. Maar zou nu niet anders meer willen.

Artrose gaat hier eigenlijk heel goed, ze vloog hier gisteren zo hard door de wei heen dat ze onderuit ging, maar ging net zo hard weer verder. Ze heeft duidelijk geen last van de kou.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 09:46

story, daar word je blij van, als je dit ziet.
En met die vorst, dat gaat goed komen. Ze kunnen veel hebben. Tis vaak voor ons het idee en ze heeft een schuilstal, dus ze kan zelf bepalen waar ze gaat staan.

Ik bemerk ook dat dat losstaan super goed is voor iertje hoor. Ze blijft hierdoor ook lekker "soepel".

Joanne: is een shetlander niet iets voor erbij. Heb je ook bijna geen kosten aan en zijn prima gezelschapspaardjes.
STraks in frankrijk wil ik er ook 1-tje bij, dat als ik er 1 het weiland uithaal dat de ander niet alleen achter blijft, want die gaat dan flippen.

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 10:49

die van mij heeft ook absoluut geen last van de kou, hij was gister ontzettend fris met rijden en voelde heel fijn aan. hij is sinds het opbouwen ook zoveel makkelijker nageeflijk te rijden en ruimer geworden in zijn bewegingen, het was blijkbaar toch een ongemak voor hem die erin geslopen is, ookal uitte het zich nog niet zo ernstig.

ik voer nu zo'n 6 weken Dr Horse bij, hoefde eigenlijk maar 4 weken van de DA, voor de zekerheid omdat hij alleen met prednison was ingespoten, maar ik wou toch de voorgeschreven kuur zoals op de verpakking staat aanhouden en het 60 dagen bijvoeren, daarna stop ik om te kijken of ik er verschil aan merk.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 10:54

Jo, ff afkorten hoor :D Klinkt goed! Goed bezig dus!

ben benieuwd naar het resultaat als je stopt.

Maar wat is dr. Horse nu precies??
denk dat ik er een ander/verkeerd beeld bij heb nl.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 11:06

Dr horse is een glucosamine etc supplement ....

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 12:28

ooo toch goed. Begon te twijfelen.

JoannevZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 12:56

eowyn04 schreef:
Joanne: is een shetlander niet iets voor erbij. Heb je ook bijna geen kosten aan en zijn prima gezelschapspaardjes.
STraks in frankrijk wil ik er ook 1-tje bij, dat als ik er 1 het weiland uithaal dat de ander niet alleen achter blijft, want die gaat dan flippen.

Ik ben opzoek naar een jong paard waar ik mee verder kan. Anders heb ik 2 paardjes waar ik niet mee kan rijden. Maar mijn budget is op dit moment erg klein. Dat is dus nog even sparen. Wanneer de koeien weer naar buiten gaan, staat mijn paard ook weer 24/7 buiten.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 16:15

ah jo, dat snap ik.
Toch wel leuk als je dan een paardje heb waar je wle op kan rijden.
Dus dat wordt doorsparen.....

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 18:52

Kan je dan tot die tijd niet kijken of er iemand niet zijn paard bij jou wil laten revalideren na een blessure ofzo?

naam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:25

Mijn paard heeft sinds 2 dagen weer wat zwaardere dagen. Hij krijgt nu extra dosering Motion JMT en ondanks dat hij overdag in de wei staat, gaan we nu elke dag met hem wandelen. Hij is niet kreupel maar behoorlijk stram. Morgen wordt hij gemasseerd misschien knapt hij daar ook weer van op, want zijn rug is erg gevoelig. Pfff ellende die winter. Het hele jaar weinig klachten en nu met deze temperaturen, in combinatie met sneeuw.... balen! Nog meer paarden die er nu meer last van hebben??

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:39

Hier staat er juist een die extra jolig wordt van alle sneeuw.

JoannevZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 22:32

Mijn paard is ook helemaal blij met de sneeuw. Niet dat er veel ligt, maar mevrouw vermaakt zich prima. Gisteren even de weg nog op geweest (wandelen) en ze liep al snurkend over de weg. Het is ook wel heeeeel raar, overal sneeuw, behalve op de weg :')

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 10:10

Iris vond het gister ook geweldig. Oortjes erop en lopen. Hier en daar lekker snurken.
En met iertje gaat het eigenlijk heel goed.
Niet stram. dus ik ben blij. :j

maaikiemike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 18:24

Was even een weekje weg geweest en vandaag lijkt meneer goed te lopen! Jippie!!!!
Hij is altijd erg vrolijk met sneeuw, scheelt misschien ook. Maar hoop eigenlijk dat de motion jmt nu is aangeslagen. We zullen het gaan zien!

Story

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 23:22

Die van mij heeft verder ook niet meer last als normaal. Vanmorgen nog een heerlijk sneeuw/winter ritje gemaakt. Hij liep helemaal prima en hij had er zin in!

QueenBeeBee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 17:15

Ah ik kom me ook even melden :wave:

Mijn merrie heeft verbening van het hoefkraakbeen in haar voor voeten. Ze is 3 jaar geleden aan allerlei blessures geholpen en toen is dit ook vastgesteld.
Ik heb een tijd glucosamine/ MSM gegeven maar ben er mee gestopt op het moment ze beter ging in training. Nu loopt ze super goed, maar twijfel nog steeds of ik niet gewoon iets moet geven ter ondersteuning van haar voeten. Ze zijn erg gevoelig en ze mag bijv ook nooit meer zonder ijzers....

Dus als jullie nog tips hebben!? :)

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 02:25

Ik heb juist het idee dat het niet met kou het ergste is, maar met vocht. Laatst met die weken regen, liep hij echt slecht en nu is het wel koud maar droog en loopt hij weer lekker.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 11:03

Bloodymary schreef:
Ik heb juist het idee dat het niet met kou het ergste is, maar met vocht. Laatst met die weken regen, liep hij echt slecht en nu is het wel koud maar droog en loopt hij weer lekker.

Volgens mij heb je verschillende types artrose, erger bij koude en erger bij bewolkt nat weer. Ik heb een boek over acupressuur waar dat onderscheid wordt gemaakt.
Bij koude zijn ook vaak de spieren erbij betrokken.
Atrose erger bij nat weer levert vaak meer stijfheid als pijn op. Vaak ook oedeem rond de gewrichten is dan te zien.