nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rakni

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 12:23

ja, de gloves zijn niet voor alle hoeven geschikt, dat is helemaal waar.

Mijn ijslander heeft nu een maat kleiner nodig voor zijn linkervoorhoef! hij heeft 2 verschillende maten maar het lijkt wel of de schoen nu ruimer zit dan vorig jaar. Wellicht koop ik een maatje kleiner erbij.
morgen koop ik een nieuw karretje dus ik zal de schoenen dan weer veel gebruiken op het asfalt.

@calimerootje: spannend: ik hoop dat het wat is voor je paard!

calimerootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 16:35

Hoi ja ik hoop het ook ik heb ze net gekregen dus ik ga straks gelijk even passen. spannend

haukieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 11:05

De glovejes bevallen me zo goed dat ik ook maar een paar voor de achterhoeven heb besteld. Zal mij benieuwen of die net zo goed blijven zitten.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 13:15

Hier bevallen de gloves ook super zeker met de backstraps voor de achterschoenen......wat een ondingen zijn dan de epics.

haukieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 13:19

Wat zijn de backstraps voor de achterhoeven??? Heb je die in de gloves gezet?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 13:25

haukieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 13:28

Haha, dacht al. Heb er idd ook powerstraps bij besteld. Voor heb ik ze niet nodig, maar heb het gevoel dat ik ze achter wel kan gebruiken.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-10 14:59

maar krijg je ze nog lekker aan met die powerstraps eromheen?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 20:29

Ja geen enkele probleem.

calimerootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 23:02

Zo ik heb gepast wel getwijfeld over de maat omdat ik ze op de hoefwand een beetje in kan duwen niet onderin maar iets daarboven de rand zelf sluit keurig netje op de hoefwand. Ik heb er een stuk mee gereden en ze zijn netjes blijven zitten ook in galop. Paardje heeft ze ook goed gekeurd wat liep die lekker zonder verstappingen door stenen en zo. Ik ben er helemaal blij mee en zo te merken tjar ook :D

haukieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 10:57

Hebben jullie ook zo'n verschil in de maat voor de voorhoeven en achterhoeven??? Voor heb ik maatje 2 nodig, terwijl ik achter maar maatje 0,5 nodig heb. Hákon zijn hoeven voor zijn ook heel erg rond, even breed [misschien wel iets breder] dan lang. Terwijl achter gewoon 1cm langer is dan de breedte.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 12:20

Voor was ik met de gloves maat 3 nodig en achter maat 2,5 dus val nog wel mee.

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 19:53

Vandaag voor het eerst echt de weg op geweest met mijn hoefschoentjes :)
Heb voor de voorvoeten de Bare's en voor de achtervoetjes de glove's, heb alleen gestapt en een klein stukje gedraafd (door de modder en drap...) maar ze zijn goed blijven zitten, ben helemaal lbij!

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 20:15

zo haukie, maat 2 voor, het is toch een ijslander of niet? groot!

Mijn ijslander heeft voor maat 0,5 terwijl hij 1.43m hoog is, dus geen kleine ijslander. achterhoeven weet ik niet, zal eens kijken.

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 20:47

mijn ijslander van 1.34 m heeft voor maat 0 en achter maat 00,5 ;)

haukieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 20:59

Heb die van mij vandaag binnen gekregen. Ik twijfel of ik toch een maatje 1 had moeten bestellen. Hauk komt er wel in maar het houdt niet over. De hoeven moeten dus niet al te veel groeien. Heb er mee gelongeerd en kan ze nu dus denk ik niet meer ruilen. Aan de andere kant blijven ze prima zitten, ook in galop. En misschien rekken ze nog wat door het dragen. Heb de achtersten eigenlijk ook alleen gekocht voor als zijn hoeven echt te kort worden, anders wil ik met de achterhoeven gewoon bloot rijden. Dus wat dat betreft kan ik ze misschien toch beter houden. En ja rakni, het is een ijslander. Maar dan met grote ronde hoeven voor. Kan er ook niks aan doen, haha.

haukieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 12:22

Zijn hier ook mensen die easyboots glove maat 1 hebben liggen maar eigenlijk maat 0,5 nodig hebben? Ik twijfel of ik die van mij toch een maatje groter moet hebben en ze evt moet verkopen/ruilen. Als er hier nou mensen zijn die eigenlijk iets kleiners nodig hebben dan is ruilen misschien wel een goeie deal. Hoe bepalen jullie trouwens of een schoen goed past of dat het eigenlijk wat op het randje zit.

Taar_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 09:23

Ik heb eerst heel nauwkeurig de hoeven gemeten. Daarna maattabel ernaast gehouden.
Model Epic, die ik eerst voor de voorhoeven had gekocht, draaiden iets tijdens het stappen. Dit model heb ik terug gestuurd. Ik heb toen de Gloves van de achterhoeven, maat 3, gepast bij de voorhoeven. Bij 1 hoef ging de schoen veel te makkelijk aan, bij de ander te moeilijk. Ik heb toen maat 2,5 en 3,5 voor de voorhoeven gekocht. Qua breedte van de voorhoeven zijn de schoenen eigenlijk 1-2 mm te smal, maar omdat het allemaal rubber zit er toch rek in en passen ze perfect. Ze gaan een beetje moeilijk aan. Ik doe de schoen zover mogelijk zelf aan, dan laat ik mijn paard haar hoef neerzetten en dan zakt haar hoef zo in de schoen. Dan haartjes bij kroonrand glad strijken en gaiter vastmaken.
Eén klein probleempje, de gaiter van de Glove maat 3,5 zit vrij ruim. Ik kan het klittenband wel strak genoeg vastmaken, maar bij de hoefballen sluit het minder mooi aan waardoor er aan één kant een klein schuurplekje ontstaat. Op de website http://www.easycareinc.com staan bij ieder model schoen allerlei tips, zie http://easycareinc.typepad.com/karen/20 ... and_h.html. Ik heb een rol duct tape gekocht (van dat hele sterke brede zilverkleurige tape, bij doehetzelfzaak) en plak voordat ik de schoen aandoe een stuk over de ballen van de hoef. Ik neem wel een groter stuk en laat het doorlopen aan de zijkant van de hoef, dat plakt beter. Dan de schoen aan en je hebt geen last meer van schuren.

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 12:26

Taartje, krijg je dan geen beschadigingen van de huid of van het haar van je paard?

Mijn merrie kreeg kale plekken van de gaitersluiting voorop al haar benen. Doordat de gaiter net 1 cm overlapt ontstaat daar blijkbaar extra druk of wrijving, met als gevolg verlies van haren en later zelfs een beschadigde huid. ;(
Duck tape zou voor haar misschien ook een oplossing zijn, mits het natuurlijk schadevrij weer te verwijderen is. Iemand anders tipte mij flexwraps, maar het gladde van de tape spreekt mij wel aan.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 19:28

De ducktape direct op de huid/haren, zeker nabij de kroonrand, lijkt mij niet zo'n fijn plan.
Misschien beter eerst een dun laagje zelfklevende bandage en daar dan ducktape overheen?
Dan heb je toch het effect van de tape (gladheid) en de huid is beschermd.
Maar al met al wordt de hoef dan wel een mm 'groter'

Taar_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 19:50

Skessa, tot nu toe veroorzaakt de duct tape geen problemen. Ik plak de tape vooral op de hoef zelf, en alleen bij de hoefballen overlapt het een klein stukje huid en haar. Als je het eraf haalt zitten er een paar haren aan, en het kale plekje wordt steeds minder. Ik gebruik de schoenen voor stapritten over de verharde weg, dus vrij rustig werk.
Ik denk niet dat de tape geschikt is om bij de sluiting zelf te gebruiken. De tape rekt niet en zit dan strak om huid met pezen e.d. Misschien dat een stukje echt schapenvacht zou werken (stukje van neusbontje onder de sluiting doen, dat sluit met klittenbant aan de voorzijde?).

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 22:13

bedankt allebei.
Maandag heb ik voor het eerst sinds half december gereden en was het gelukkig dooi genoeg om op blote voeten te gaan.
De schapenvacht om de sluiting is een heel gepruts. Heb het al eens geprobeerd, maar de kans op plooien en daardoor weer drukkingen is dan vrij groot.
Voordeel van flexwraps oid onder de gaiter is dat het been daardoor dikker wordt en de gaiters misschien net niet meer overlappen ;)

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 00:22

*komt binnen vallen na bíjna het hele topic gelezen te hebben*

Ik zit ook over hoefschoenen na te denken. Het is in dit geval voor mijn Arabiertje die nu al ruim 2 jaar ijzerloos door het leven gaat. Vorig jaar zomer begonnen zijn hoeven echter wel té snel te slijten door al het buitenrijden dat ik nu echt iets moet bedenken. Of ijzers (maar die wil ik eigenlijk niet), of hoefschoenen.
We willen in april/mei onze eerste endurance wedstrijd gaan starten en nu eigenlijk toch echt wel aan de slag met trainen dus veel km's maken. Nou kan hij dat op zich wel zonder hoefbescherming, maar niet 'non stop'. Hij is nu ook al bijna 3/4 jaar niet bekapt, omdat er gewoon niks is om af te halen. Zijn hoef is nu alleen niet meer helemaal mooi rond maar wat onregelmatig omdat hij al zolang niet bekapt/bijgewerkt is. Zal ik dat dan eerst moeten laten doen, voor het opmeten van zijn hoeven?
Nu kwam ik trouwens op 12 cm links voor en 12.5 cm rechts voor, in de breedte (lengte niet gemeten, wist nog niet dat dat ook moest). Dan moet hij toch maat 2 en 2.5? Dat lijkt me wel heel groot voor een Arabje, dus dat snap ik niet zo..

Weet iemand of ik dan nog moet wachten met opmeten nadat hij bekapt/bijgewerkt is? Of kan ik meteen opmeten en het later regelmatig bijhouden met de vijl om ze mooi rond te houden?

Alvast bedankt! :D

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 10:25

De gloves moeten vrij nauwkeurig passen. Tussen de maten zitten slechts enkele mm's verschil.
Daarmee lopen de maten 'snel' op.
Wat niet wil zeggen dat je direct een veel grotere schoen krijgt.

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 10:28

Maar als mijn Arab al een 2.5 moet.. wat heeft een grote KWPN'er dan?