Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Speirs schreef:Als maagbeschermer kreeg ze bij de start van de buut al omeprazol bij. Maar ik begreep dat dat de darmen niet beschermt. Fijn om te lezen dat het bij jou goed ging, dat klinkt hoopvol! Hoe lang hebben die van jou op buut gestaan?
Dat het op een gegeven moment klaar is, dat is zo. Dat zit natuurlijk ook wel ergens als mogelijke uitkomst in m'n achterhoofd. Maar klaar is het nu iig nog niet.
capopjekop schreef:Wat is je doel van het bijvoeren? Is ie te dun?
Ik voer zelf al jaren Marshall force. Ik zou sowieso voor een vitamine korrel gaan als hij netjes op gewicht is. Daar voer je in verhouding heel weinig van
JillAthos92 schreef:Hallo ik kreeg een reactie dat ik hier misschien mensen kon vinden die mij kunnen helpen bij me voer vraag vandaar dit bericht:
Ik heb een vraagje mijn pony is vorig jaar dec heel erg hoefbevangen geweest. Nu is hij hier gelukkig weer helemaal boven op gekomen!
Nu wil ík brokjes voor hem kopen die gezond zijn en zo min mogelijk suiker.
Ik ben naar 2 soorten brokjes aan het kijken waarvan ik van beide ook een voeradvies heb gehad:
1. Metazoa - daar raadde ze mij :
FitRight Timothee; vitaminen en mineralen brok.
Aanbevolen hoeveelheid per dag: 50 gram per 100 kg lichaamsgewicht.
2. Equilin- De Balancer en de Basic brokken.
Je gaat in een week opbouwen naar 350 gram basic en dat geef je 3 weken en daarna 200 gram per dag. En daar geef je 100 gram balancer bij per dag.
Ik geef mijn pony nu agrobs naturmineral met daarbij van horseflex - vitamine e en msm.
Daarom ging mijn voorkeur naar de brokken van Equilin omdat daar alles al in zit wat ik nu ook geef.
Ps hij heeft ook een beetje bloedarmoede laats is de dierenarts geweest en een bloedonderzoek laten doen, hiervoor geef ik hem Hemobooster.
Maar nu ben ik benieuwd naar jullie mening wat ik het beste kan doen. Want ik kom er zelf even niet uit.
Andere opties zijn natuurlijk ook welkom !
Mvg
Citaat:Polysaccharid Storage Myopathy (PSSM) Typ I - PCR
Result: Genotype N/N
Interpretation: The examined animal is homozygous for the wildtype-allele. It does not carry the causative
mutation for polysaccharid storage myopathy in the GYS1-gene.
Trait of inheritance: autosomal-dominant
The current result is only valid for the sample submitted to our laboratory. The sender is responsible for the
correct information regarding the sample material.The laboratory can not be made liable. Furthermore, any
obligation for compensation is limited to the value of the tests performed.
There is a possibility that other mutations may have caused the disease/phenotype. The analysis was
performed according to the latest knowledge and technology.
juval schreef:de uitslag van de bloedtest. Mijn engels is niet geweldig. Maar als ik het goed begrijp zijn pssm
kennelijk was de test voor pssm en niet voor ppid. Dat moeten we dus later nog een keer doen.
Ik ben inmiddels overgestapt op buut, en dat lijkt wel beter te helpen, alhoewel het heel lastig is om de poeder te laten eten. in appelmoes wil ze inmiddels ook niet meer.