Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
AmFe schreef:Ik schrijf graag met jullie mee. Mijn paard heeft helaas ook een pees blessure. Aan de tussenpees linksachter. Niet de meest gunstige plek. In eerste instantie zou het een lichte pees ontsteking zijn maar tijdens de opbouw is hij bij 4x 3 min draven uiteindelijk toch weer kreupel gaan lopen. Toen een echo via een andere arts die aan huis kwam en volgens hem was het flink beschadigd en nog weinig herstel te zien. M'n eigen arts gaat de beelden nog beoordelen.
Ik overweeg nu eerst stalcel therapie te doen en hem dan minimaal een half jaar op de wei te doen. Volgens de arts die scande was een jaar boxrust met stappen het beste maar hij staat al even stil en wordt er echt niet beter van.
Ik blijf maar denken wat ik beter of anders had moeten doen. Terwijl ik wel weet dat ik echt alles voor hem doe. Herkennen jullie dit?
AmFe schreef:Ik schrijf graag met jullie mee. Mijn paard heeft helaas ook een pees blessure. Aan de tussenpees linksachter. Niet de meest gunstige plek. In eerste instantie zou het een lichte pees ontsteking zijn maar tijdens de opbouw is hij bij 4x 3 min draven uiteindelijk toch weer kreupel gaan lopen. Toen een echo via een andere arts die aan huis kwam en volgens hem was het flink beschadigd en nog weinig herstel te zien. M'n eigen arts gaat de beelden nog beoordelen.
Ik overweeg nu eerst stalcel therapie te doen en hem dan minimaal een half jaar op de wei te doen. Volgens de arts die scande was een jaar boxrust met stappen het beste maar hij staat al even stil en wordt er echt niet beter van.
Ik blijf maar denken wat ik beter of anders had moeten doen. Terwijl ik wel weet dat ik echt alles voor hem doe. Herkennen jullie dit?
AmFe schreef:Bedankt voor de reacties! Voel me inmiddels wel ietsje beter en we gaan er gewoon voor! Mijn paard helpt me ook echt want hij is gewoon blij nog gelukkig.
Ik wacht nog op het plan van de dierenarts. Ik hoop dat we gaan kiezen voor de wei op want nog een jaar langer boxrust erbij is echt geen leven meer voor een paard! Maar dan moet dat wel redelijke kansen geven natuurlijk. Ga nog wel eerst stamcel therapie doen waarschijnlijk.
Vorige keer was er wel verbetering te zien op de echo maar het was nog niet geheel weg. En toch mochten we gaan opbouwen met kleine stukjes draf enzo. Is dat wel gebruikelijk? Zeker omdat hij dus nu weer kreupel is geworden..
Supervixen schreef:Bij mij gaat het nog steeds goed. Inmiddels mag ik weer wat voltes rijden en kleine stukken galop meepakken.
Ik rij om de dag ongeveer 40 minuutjes nu.
mirgino schreef:AmFe schreef:Bedankt voor de reacties! Voel me inmiddels wel ietsje beter en we gaan er gewoon voor! Mijn paard helpt me ook echt want hij is gewoon blij nog gelukkig.
Ik wacht nog op het plan van de dierenarts. Ik hoop dat we gaan kiezen voor de wei op want nog een jaar langer boxrust erbij is echt geen leven meer voor een paard! Maar dan moet dat wel redelijke kansen geven natuurlijk. Ga nog wel eerst stamcel therapie doen waarschijnlijk.
Vorige keer was er wel verbetering te zien op de echo maar het was nog niet geheel weg. En toch mochten we gaan opbouwen met kleine stukjes draf enzo. Is dat wel gebruikelijk? Zeker omdat hij dus nu weer kreupel is geworden..
ik ben op mijn eigen gevoel afgegaan en heb de tijd genomen
hij is aan een chip in de kogel geopereerd in 2011 en mocht na 6 weken stalrust de wei weer op en kon dan weer opbouwen
ik heb hem 6mnd gegeven en ben toen rustig begonnen
en met de 1ste peesblessure heb ik 9mnd gewandeld, heb eerst hun schema aangehouden maar dat vond ik te snel gaan, kijk goed naar je paard als jij denkt dat het te vroeg is gewoon wachten
ik had / heb geen haast rij hem alleen maar buiten recht toe recht aan en we genieten
Supervixen schreef:Ik heb geen idee. Er is nooit een echo gemaakt in het begin. De da van de kliniek kwam op stal want ik had geen vervoer. Hij heeft toen een kreupelheidsonderzoek gedaan en zei: normaal maken we een echo om de blessure vast te stellen, maar deze is echt 'uit het boekje', dus dat is niet nodig. Ze heeft 4 maanden in een klein stukje gestaan en heb elke dag gestapt en gekoeld. Daarna ging het al zoveel beter dat ik mocht stappen onder de man. Toen ben ik eraf gevallen, omdat ze 4 maanden niet kon rennen..
Toen 6 weken gestapt. Toen mocht ik kleine drafjes doen, maar ging het mis omdat ze verkeerd had belast. Ze liep heel scheef en kreupel. Naar de kliniek geweest. Op rontgen gezet, peesblessure was nog te zien maar ze liep stukken beter. Had wel veel pijn aan haar spronggewricht, dat is ingespoten. Ze zat vast in haar heup en s.i. Daarna met een fysio aan de slag geweest, gedryneedled en alles opnieuw opgebouwd.
De heupen zijn nu het grootste probleem. En dat gaat nog even duren volgens de fysio. Als ik rechtsom rij gooit ze haar heup naar binnen. Ik ben dus alleen maar aan het rechtrichten zo ongeveer. Maar kreupel loopt ze niet meer gelukkig.
Wees dus alert op de rest van het lijf van je paard.. door verkeerde belasting krijgen ze op andere plekken pijn.