Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
flavlip schreef:Ik vroeg me dus af hoe andere mensen hier met een HB'er het hebben opgebouwd, wanneer waren jullie paarden er aan toe om meer te doen? En dan dus vooral, wanneer besloten jullie er weer op te gaan?
Liene schreef:Vraagje, kan er iemand hier verklaren waarom de laminitisclinic.org (Eustace) aanraad om F4F te geven, gemengd met lucerne ? Voor de eiwitten ?
Jannepauli schreef:Vergeef me als ik het niet snap.. maar, als jouw hoefsmid zegt dat het beurs is ( de zool?), het hoefbeen mogelijk helemaal gezakt is (sincker?), de hoeven bont en blauw.. dan heeft het dier toch pijn? En je bent toch aan het 'werk' ermee? Mis ik iets?
flavlip schreef:@ SpikyBlue Ze zei dat ze het aan z'n hoef zag, dat het op bepaalde plekken 'beurs' was. Helaas kon ik zelf niet even kijken, want ik had m'n pony vast. Wel zag ik dat ook de buitenkant van z'n hoeven bont en blauw was.
flavlip schreef:Jannepauli schreef:Vergeef me als ik het niet snap.. maar, als jouw hoefsmid zegt dat het beurs is ( de zool?), het hoefbeen mogelijk helemaal gezakt is (sincker?), de hoeven bont en blauw.. dan heeft het dier toch pijn? En je bent toch aan het 'werk' ermee? Mis ik iets?
Ik weet het ook niet helemaal, ze was niet echt duidelijk en zegt veel. Zij dacht aan de zool te zien dat het hoefbeen mogelijk gezakt is en ik zag dat z'n ene hoef (de witte) wat van die 'blauwe plekken' heeft. Dit heeft hij wel vaker, alsof hij zich gestoten heeft, maar aangezien zij dit zei linkte ik het daaraan. Zal van het weekend weer eens foto's maken, geeft een duidelijker beeld denk ik, nu ik het zelf zo terug lees klinkt het niet helemaal goed.
flavlip schreef:@ SpikyBlue Dankjewel voor de uitleg, ik wilde niet 'aangevallen' worden met meningen over cytek, maar jij geeft gewoon even duidelijk uitleg. Ik zag het inderdaad alleen bij z'n witte hoefje, maar waarschijnlijk is het hetzelfde verhaal bij z'n andere hoefje. Na alle verhalen hier over cytek en wat ik er zelf verder nog over gelezen had ben ik er toch nog meer over na gaan denken en eigenlijk wilde ik ze daarom ook zsm eronder vandaar, maar wat jij zegt : never change a winning team...Het gaat beter, dus ik durfde het niet aan.
DubbelDun schreef:Even over een heel andere boeg...
Wie heeft er gemerkt dat na het voeren van F4F het paard een beetje meer praatjes kreeg als normaal ??
Ik voer het nu dik een week, maar madam wordt een beetje een handvol buiten