Hebben jullie dat gezien bij die foto's van haar ijzers dat er van die 'punten' opzitten? Aan het einde van de takken en in het midden. Zullen die bedoelt zijn voor extra grip?
Het paard krijgt idd meer grip ook, maar voor paarden die achterbenen biljarderen kan dan weer geen widiapunten hebben.
Paarden die regelmatig door het stad lopen, moeten ook wegenbelasting betalen omdat er allemaal puntjes zitten op het weg door widiapunten.
Koper
Geplaatst: 06-07-12 19:59
Uiteraard. De gemeente houdt dan bij waar welk paard staat, door wie ze worden beslagen en per kwartaal wordt dan bij de smid de widiapuntjesbalans opgemaakt.
Uiteraard. De gemeente houdt dan bij waar welk paard staat, door wie ze worden beslagen en per kwartaal wordt dan bij de smid de widiapuntjesbalans opgemaakt.
Ik ga morgen even foto's maken van Frits zijn hoeven. Ik weet namelijk niet zo goed wat ik er mee moet..
Hij is 2 weken terug bekapt en zijn hoeven beginnen nu al weer te scheuren door de droogte. Ik heb al een modderpoel gemaakt bij zijn drinkbak en ik en zijn verzorgster zetten zijn achterhoeven bijna dagelijks in een emmertje water. Maar de vorige keer toen de hoefsmid er was, kon hij er al amper iets vanaf halen. En dat was nadat hij 3 maanden niet bekapt was.. Dus om de hoefsmid nu weer te laten komen zal niets uithalen denk ik..
Ik zal in ieder geval morgen even de foto's plaatsen!
Nina, vraag een ouwe rasp aan je smid, dan kan je zelf de brokkels en scheurtjes in de hoeven een beetje bij houden. Ouwe raspen worden normaliter door de smid weggegooit.
Afronden van de wand kan eigenlijk niet fout gaan NiKip, je zorgt er alleen voor dat er geen scherpe randjes ontstaan die kunnen scheuren of afbrokkelen, en wanneer dit al gebeurd is voorkom je erger.
Koper
Geplaatst: 07-07-12 10:05
Scheuren door de droogte? Ik geloof daar niet zo in... als paarden scheurloos in een woestijn kunnen leven kan een paard met gezonde hoeven in Nederland toch geen last hebben van de droogte. Hydratatie komt van binnenuit Denk dat er meer aan de hand is, kan best zijn dat bakkend zand de trigger is maar dan moet er naar mijn idee ergens een onbalans zijn als de hoeven zo bevattelijk zijn voor "droogte" in zowat het zompigste landje op aarde.
Ik geloof daar wel in, omdat Frits zijn hele leven veel op stal en weinig buiten heeft gestaan. Zijn hoeven hebben zich daaraan aangepast en zijn al dat buiten staan op een droge ondergrond niet gewent.
Dat het vanuit een onbalans komt zou ook een oorzaak kunnen zijn. Ik wil misschien toch een andere hoefsmid gaan zoeken. Ik heb vorige keer gewoon zijn standaard hoefsmid laten komen. Maar in principe kan ik ook best iets nieuws proberen Kunnen jullie iemand aanraden die ook in Katwijk aan Zee komt?
Als alle rommel eruit is zal de zweer langzaam 'indrogen'.
singasong
Geplaatst: 07-07-12 18:59
Gimli_ schreef:
Als alle rommel eruit is zal de zweer langzaam 'indrogen'.
Die rommel zal er niet allemaal uitgaan als je het niet behandeld. Aangezien de opening aan de kroonrand zit. Je moet een dergelijke zweer echt zo lang mogelijk openhouden en het kanaal ontsmetten. Blijft er iets achter van de bacterie dan heb je grote kans dat er een nieuwe zweer ontstaat.