Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
smurffie schreef:Hoihoi, ik kom even aanwaaien voor advies.
Ik weet niet precies waardoor, maar verwacht dat een worminfectie en daarvoor 2x kort achter elkaar ontwormen gezorgd hebben voor hb bij mijn pony.
Gezien ik haar al 15 jaar heb op onbeperkt kuil en rijk hooi en normaal volle dagen land verwacht ik eigenlijk niet dat het daarvan komt.
Desondanks was het flink slecht, nu na een week op de bute gaat ze wel mini stapjes vooruit: lopen is nog erg voorzichtig maar niet meer vallend, nek is zachter en hoeven zijn alleen nog de plek vooraan en kroonrand warm ipv de hele hoef.
Alleen, ze krijgt nu alleen geweekt hooi en ze was nooit makkelijk op gewicht te houden.
Tot resultaat dat na een ruime week alleen geweekt hooi haar ribben al zichtbaar zijn.
Omdat de voetjes niet zo opschieten, vrees ik dat we echt nog wel even bezig zijn. Ik ben bang dat er dan een gratenpakhuis over blijft.
Nu is het wat haaks op elkaar, maar hoe hou ik haar ondanks hb toch wen beetje op gewicht? Of toch eerst even kiezen voor d'r voetjes en daarna pas weer over het gewicht zorgen maken? Iemand hetzelfde gehad en tips?