Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

seebensee

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 00:10

Hopelijk Supervixen heb je morgen dan weer zo'n dag ......

Het lijkt ook hier weer eventjes een soort van relaxed, beentje blijft wel wat opgelopen maar niet warm, vandaag wat balkjes gestapt en gedraafd waar ze duidelijk plezier in had.
En morgen maar weer voelen ;)

Ikke20 ja hoor ik doe de icepack direct op het koudgespoten been

Sterkte Sunshinee

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 12:12

Mag ik me hier ook melden? Ik ben gisteren naar het strand geweest met mijn pony van 24. Tijdens het galopperen verstapte hij zich en hij liep direct kreupel. Terug gestapt, toen we thuis waren was zijn kogel dik. Toen ik vanochtend op stal kwam kon hij amper lopen, heel zijn been is dik en warm.

Heb de dierenarts gebeld, die zei meteen dat het niet goed was. Ze dacht aan zijn strekpees en diepe buiger.. Woensdag krijgt hij een echo. Nu tweemaal daags ekyflogyl en eenmaal metacam.. Verder goed koelen en hopen dat hij er morgen op steunt, anders krijgt hij zwaardere medicijnen. De zwelling moet wel snel afnemen om de schade te beperken...

Iemand ervaring? Ik hoop zo dat hij in ieder geval nog een pijvrij leven kan leiden...

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 13:26

De echo is wel vrij snel volgens mij. Ik moest twee weken wachten omdat eerst het vocht weg getrokken moet zijn. Snap wel dat je snel duidelijkheid wil...

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 13:33

Ah wat naar!!
Ik hoop voor je dat het allemaal een beetje mee valt..

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 14:16

Ik hoop het ook... Maar ik heb er een hard hoofd in. Hij kan maar amper lopen. Echt heel sneu.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 18:42

Ahh dat is echt balen zeg! Goed koelen kan ook helpen om de zwelling te verminderen.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 18:51

Supervixen schreef:
Ahh dat is echt balen zeg! Goed koelen kan ook helpen om de zwelling te verminderen.

Ja ik heb hem vandaag elk uur gekoeld, smiddags was het volgens mij al minder dik... Morgenvroeg hopen dat ie erop staat.

Iemand ervaring met een totaal afgescheurde buig en/of strekpees? Daar ben ik zo bang voor. Maar mijn gevoel zegt dat ie dan gisteren al niet meer kon lopen en zijn been ook niet kan buigen...

horsieslii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 20:38

Supervixen, fijn dat het zo goed ging. Hopelijk blijft het zo!

Seebensee, was het been nog goed?

Renee wat balen zeg. Hopelijk heb je snel meer duidelijkheid en is het snel minder dik en staat hij erop.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 20:53

Bij mij ging het vandaag ook weer goed. Heb op 21 april een afspraak met een cranio sacraal therapeute in opleiding, ze mag haar vaardigheden eens op mijn paard uitproberen. Kijken of het nog wat bijdraagt aan het herstel en vooral aan haar heup waar ze vastzat door compensatie van haar lijf.

seebensee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 23:36

Hier ook gelukkig eventjes een adempauze, na de balkjes van gisteren (gestapt en gedraafd) was vanochtend beentje niet méér opgelopen dan anders en ook niet warm.

Hopelijk valt het mee Renee

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 10:22

Hij steunt er vandaag gelukkig op en loopt al een stuk beter. Komt door de medicijnen natuurlijk maar hij moet zijn andere been ook niet gaan overbelasten... We houden hoop!

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 23:15

Oh gelukkig zeg Renee,

Mijn paard mag sinds gisteren weer naar buiten in een mini paddockje van 3x3 en wandelen 20min op het harde... stuiterbal....

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 10:30

Hij heeft een scheur in zijn oppervlakkige buigpees en peeszakje. Gaat minstens acht maanden duren. Hij staat nu buiten, op een klein stukje, daar blijft hij de komende maand staan. Daarna mag hij de wei op en mag ik met hem gaan stappen. Maar het advies was iig om hem de tijd te geven...

horsieslii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 16:49

Zo jeetje :(:) hopelijk verloopt het herstel goed! Fijn dat hij wel buiten mag staan.

Gisteren weer gekeken hoe mijn paard op het harde draafde. Weer beter dan de vorige keer(ong 2 weken terug). Nu nog met een klein tikje kreupel.. hopelijk is dat kleine tikje ook snel weg :)

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 21:49

Oh jakkes nee wat sneu.. sterkte!

Gelukkig was je paard al minder kreupel.

Mijn paard is een bommetje tijdens het wandelen

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 13:37

@renee oef ene kant balen. andere kant goed nieuws dat er niks compleet afgescheurd is.

bommetjes zijn niet grappig

hier gelukkig alles wel redelijk rustig. geef nou magnesium bij en dat werkt wel vrij goed heb ik het idee. helaas blijft elke x na het draven het been wel oplopen dus ipv nou al paar x paar min te draven zitten we nog maar op 2x een paar pasjes.

Iccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 11:19

Hiernog eenn berichtje.. ben drie jaar bezig geweest met checkligament blessures links en rechts en nu weer opgezet en iriratie aan de opp buiger. Besloten haaar nu definitief uit de sport te halen en maar een veulen eruit tehalen.. is heel jammer veel tijd en energie en.vooral geld ingestoken maar heb iedergeval alles geprobeerd. Hoop een leuke opvolger eruit te halen en haar dalijk wat recreatief te kunnen rijden.

Succes met alle andere patientjes

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 12:09

Gisteren voor het eerst 15 km in het bos gereden. Gewoon alles gedaan wat ik thuis ook doe. Gisteren na dien in de wei gedaan. Benen mooi koel en dun. Zet ik haar op stal met twee uur de plek rond de blessure helemaal dik en iets warm. Vanmorgen was hele onder been wat vol gelopen. Maar verder niet warm. Ff gestapt vocht is iets minder maar niet weg. Ze loopt verder als een trein. Maar kan wel janken. Ik begin nu wel beetje te neigen naar een half jaar niks doen. Of langer. En dan het liefste haar in de eifel of zo neer zetten

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 13:56

Koetjeboe hier blijft de plek na een paar uur stal ook iets oplopen. Paard loopt goed en ik doe echt alles weer. Trainen weer op m2 en springen zelfs weer. Ik heb besloten me er niet meer druk om te maken omdat ik denk dat een slechte plek nooit meer zo goed zal herstellen. Ik geef wel souplesse mix bij van de paardendrogist en dat drijft vocht af. Ben ik erg over te spreken.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 14:42

Mijn da zei dat de plek ook nog steeds wat onrustig eruit ziet en dat de kans groot is dat datzo blijft. Was dat bij jullie ook zo. Of is het echt weer normaal geworden

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 15:30

Blegg ik meld me ook weer. Nu aan het andere been... Paard moet zodra hij weer wat mag doen op speciaal beslag omdat we anders bezig blijven :(

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 16:14

Ahh nee het het ging juist zo goed weer bij jullie. Wat heeft ze nu precies aan het andere been

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 17:32

T zelfde als twee jaar geleden aan het andere been. Weer het checkligament dus.. :( we zijn nu vanaf eind maart aan t stappen, dierenarts komt half mei weer scannen :j

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 17:42

Wat klote voor je en voor je paard...rot blessure' s ook. Heb je enig idee waardoor hij het heeft gekregen

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 17:49

Nou... Hij had een heel vast ijzer. Zat absoluut niet los en zat er ongv 2 weken onder.. Ik had hem op de wei gezet en wat denk je... Ik haal m van de wei af zonder ijzer en met een dik been :(

volgens de dierenarts komt t vaak voor dat als ze het ooit aan het ene been krijgen ze het ook aan het andere been kunnen krijgen. Puur omdat de checkligamenten verzwakt zijn... En als dat aan het ene been is dan is het checkligament vaak aan het andere been ook niet sterk genoeg. Daarom dus straks ook op speciaal beslag om het checkligament wat minder te belasten..

Nu maar afwachten hoe hij hersteld P, volgende maand wordt hij al weer 18
Laatst bijgewerkt door Somebitch op 16-04-16 17:50, in het totaal 1 keer bewerkt